تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803360213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش طلای خارجی با عیار غیراستاندارد در بازار


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تفاوت فاحش اجرت طلای ایرانی و خارجی؛
فروش طلای خارجی با عیار غیراستاندارد در بازار
با گذشت 3 سال از تصویب قانون ممنوعیت واردات طلای خارجی به کشور با گشتی در بازار با اوضاع دیگری مواجه می‌شویم و شاهد جولان طلای ایتالیایی، سوییسی و ترک در بازار هستیم.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز،  آبان ماه سال 90 بود که واردات طلای خارجی توسط مجلس شورای اسلامی ممنوع شد. یکی از دلایل این ممنوعیت این بود که طلای کشور خام فروشی می‌شد و همین طلا در خارج از کشور فرآوری و با ارزش افزوده بالا به کشور وارد می‌شد.

لذا مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از بیرون رفتن ارز کشور و در راستای حمایت از جدا شدن اقتصاد از نفت واردات طلای خارجی را به کشور ممنوع کرد. بر اساس این گزارش، با گذشته سه سال از تصویب این قانون با گشتی در بازار طلا با اوضاع دیگری مواجه می‌شویم و شاهد جولان طلای ایتالیایی،‌ سوئیسی و یا ترک در بازار هستیم.

عیار طلای خارجی غیراستاندارد است

محمد کشتی ارای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به وجود طلای خارجی در بازار گفت: این گونه طلاها به صورت غیر قانونی به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از طلاهای خارجی مشخص شد که بسیاری از اینگونه طلاها از نظر عیار استاندارد نیستند.کشتی آرای تصریح کرد: بازرسین ما پس از بازرسی‌های انجام شده پرونده‌های این گونه طلاها به دادسراهای ویژه ارجاع داده تا تصمیم لازم درباره آن گرفته شود.

این در حالیست که به عقیده تولیدکنندگان استقبال از طلای خارجی در بازار کم نیست. یک تولیدکننده طلا در رابطه با میزان استقبال از طلای خارجی به باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از دلایل استقبال تنوع مدل‌ها است و این شرایط موجب شده که حتی برخی از تولید کنندگان ترجیح بدهند محصولات خود را به نام برند خارجی به فروش برسانند. وی افزود: این در حالیست که تولیدات ایرانی نیز دارای ظرافت و کیفیت بالایی هستند.
صنعت طلا و جواهر جایگزین نفت در اقتصاد کشور محمدولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به اهمیت توجه به صنعت طلا و جواهر گفت: باید به مجموعه تولیدکنندگان طلا و جواهر یک هویت مشخص داده شود و این صنعت در کشور به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: با هویت بخشیدن به این صنعت کمتر شاهد اینگونه مشکلات خواهیم بود. استقبال از طلای خارجی در بازار در حالی است که حق اجرت طلای ایرانی 15 تا 20 هزار تومان و اجرت طلای ترکیه 25 تا 35 هزار تومان و طلای ایتالیایی 50 تا 100هزار تومان است که یک حساب سرانگشتی ساده نشان می‌دهد خرید طلای خارجی به هیچ وجه به صرفه نیست.

با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا در صنعت طلا و جواهر و در حالیکه به گفته فعالان این بخش صنعت طلا و جواهر می‌تواند جایگزین نفت در اقتصاد کشور باشد با این وجود آنچنان که باید از ظرفیت‌های این صنعت استفاده نشده امری که در سایه توجه مسئولان می‌تواند به صنعتی تاثیرگذار در اقتصاد کشور تبدیل شود./باشگاه/110


 



۰۱/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن