تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819499933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره «رویش» نقطه مقابل هالیوود است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «فرج‌الله» سلحشور مطرح کرد:
جشنواره «رویش» نقطه مقابل هالیوود است
فرج الله سلحشور گفت: باید درست در نقطه مقابل سینمایی كه هالیوود مروج آن است حركت كنیم و جشنواره هایی همچون «رویش» می توانند این كار را انجام دهند.


به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره رویش؛ فرج الله سلحشور، كارگردان شناخته شده كشورمان گفت: سینمایی كه هالیوود ترویج می دهد، آن را به دنیا از جمله سینمای ما تحمیل كرده است. ابتدا باید بدانیم كه سینما خدا نیست در سینمای هالیوود دروغ محور كارشان است. آن ها جذابیت های كاذب ذهنی را به عنوان درام وارد فیلم های شان می كنند. جذابیت های آن ها هم در برهنگی زن ها و یا جلوه های ویژه رایانه ای خلاصه می شود. این مسائل با اعتقادات ما نمی خواند ما ظاهر دنیا را به دلیل باطنش می خواهیم. ظاهر برای ما ارزش محسوب می شود اما در اندازه های یك پل ارتباطی بین موضوع اصلی كه مد نظر ما است.  

فیلم ساز دینی باید خود عامل به دین باشد 

وی در ادامه گفت: اسلام در یك كلمه اگر خلاصه شود به توحید می رسیم. سینمای اسلامی ما چقدر این ویژگی را در خود دارد؟! فیلم های ما زبان دین هستند؟! چقدر از آثار مان تبلیغ اسلام را می كند؟! اگر توانستیم انسان های صالح را بیابیم كه نسبت به اسلام و سینما شناخت دارند و خودساخته نیز هستند و همچنین خودشان عامل به دین، می توانیم حرف های انسانی در فیلم های مان بزنیم در این شرایط می توان توقع داشت كه سینمای مذهبی راه بیافتد. فیلم ساز مبلغ دین است و فیلمی دینی است كه این مقوله را ترویج دهد. 

سنگ اندازی دشمان نفوذی داخل برای نمایش آثار دینی و ارزشی  

سلحشور با اشاره به این كه برخی در مسیر نمایش فیلم های ارزشی سنگ اندازی می كنند گفت: اگر كمی دقت داشته باشیم متوجه می شویم كه آثار ارزشی به درستی اكران نمی شوند چرا كه افرادی غیر مذهبی در بدنه كار وجود دارند كه نمی گذارند فیلم های ارزشی در جامعه دیده شود. در این شرایط نمی توان كاری كرد كه مخاطبین عام از فیلم های ما استقبال كنند این افراد در رسانه ملی هم نفوذ پیدا كرده اند و ما نیز در این شرایط باید جمع های خودمان را تقویت كنیم و از داشته های خودمان استفاده كنیم. این گروه ها بنای شان بر مبارزه با جشنواره های دینی و فیلم های مذهبی است.

 نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش از ۵ تا ۷ اسفند ماه در پردیس سینمایی آزادی تهران برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن ۸ اسفند در تالار اندیشه است.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

تعریف مقام معظم رهبری از فیلم دینی را به عنوان معیار قرار دادیم
سینمای دینی باید همچون مسیر بین الحرمین پر رهرو باشد / جشنواره «رویش» بهترین مكان برای اكران «رستاخیز» است
20 فیلم از كردستان در جشنواره «رویش»
کمک به ایتام هدف اصلی انیمیشن جدید "بهرام عظیمی"
فراخوان نهمین دوره جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش منتشر شد
"از ماه تا ماهی" برگزیده رویش شد
چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد برگزیدگان خودرا شناخت
هنرمندان ديني نگاه وسيعي به دين دارند/برگزيدگان جشنواره رويش معرفي شدند
خمسه و محمدی داوران هشتمین جشنواره دینی "رویش" شدند
اکران دو فیلم ایرانی و دو فیلم خارجی در جشنواره دینی "رويش"




کد خبر: ۵۱۳۷۹۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن