تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805294658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمدي نژاد در مسير محاکمه يا انتخابات؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۹ق.ظ)
احمدي نژاد در مسير محاکمه يا انتخابات؟ مخالفان احمدي نژاد سخنان اژه اي را به فال نيک گرفتند. هر چند موافقانش معتقدند احمدي نژاد همان طور که مجلس را قبول نداشت، دستگاه قضا را نيز به سخره خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، تا قبل از اين که سخنان محسني اژه اي در مورد محاکمه احمدي نژاد مطرح شود بيشتر تحليل ها بر سر اين بود که آيا احمدي نژاد دوباره به صحنه سياست برمي گردد يا نه؟ اما سخنان سخنگوي قوه قضائيه مبني بر اينکه احمدي نژاد در دادگاه محاکمه خواهد شد و مدارک و اسناد عليه وي در حال جمع آوري است به يکباره ورق را برگرداند؛ چرا که تا ديروز هر حرکتي از سوي وي زير ذره بين مي رفت و گامي در جهت تبليغات انتخاباتي به شمار مي آمد. (حجت الاسلام محسني اژه اي، در نشست خبري 27 بهمن در مورد پرونده احمدي نژاد گفت: دادگاه رسيدگي کننده به پرونده احمدي نژاد در حال جمع آوري ادله است و اين پرونده مستقيم به دادگاه مي رود.)
با اين حال اکنون بايد همگان منتظر باشند که او نيز سرنوشتي مشابه رحيمي و شايد بدتر پيدا کند.
مخالفان احمدي نژاد سخنان اژه اي را به فال نيک گرفتند. هرچند موافقانش معتقدند احمدي نژاد همانطور که مجلس را قبول نداشت دستگاه قضا را هم به سخره خواهد گرفت. عده اي هم اين طور گمان مي کنند که بالاخره نارفيقي احمدي نژاد در برابر رحيمي کار دستش خواهد داد. هم چنين اگر بنا به جمع آوري سند و مدرک باشد. حتما عليه رئيس دولت بيشتر مي توان سند جمع آوري کرد.
البته اين گفته در حد حدس و گمان است؛ چراکه از لحظه اي که احمدي نژاد با سخنراني در يک مسجد جنوب شهر اذهان عمومي را به خود جلب کرد زمان زيادي نمي گذرد. البته اصولگرايان اين سخنراني را اصلا در جهت تبليغات انتخاباتي تحليل نمي کنند.
«حميدرضا ترقي، عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه، در گفت و گو با موج در اين زمينه گفته است: احمدي نژاد در اين سخنراني وارد موضوعات ريز انتخاباتي نشده است و در مورد موضوعات کلان صحبت کرد. اما ممکن است اين به معني يک حرکت جديد هم باشد.» هر چند به نظر ترقي ورود به عرصه سياسي حق همه است و در اين زمينه احمدي نژاد هم مي تواند وارد کارزار سياست شود.
ولي با گفته هاي اژه اي مبني بر محاکمه وي و سرنوشتي که روزنامه هاي اصلاح طلب برايش تصوير مي کنند اين حضور کمي کمرنگ تر خواهد شد. همان طور که بعد از سخنراني مسجد هم بر اين نظر بوديم که او اهرم تبليغاتي براي جناح خود است و کساني ديگر از حضور او بهره خواهند برد. با اين حال هستند کساني که هنوز خود او را قبول خواهند داشت و نه همراهان و وابستگان وي را. هنوز صحنه هاي نامه نگاري مردم به وي يا تدفين پدر و مادرش و نحوه در قبر خوابيدن او براي عده اي جذاب است.
شايد هنوز او را از خود مي دانند. اين واهمه و ترس باعث شده که جناح رقيب از او يک شبه سياسي بسازد و در جهت انگيزه بخشي و پيروزي خود استفاده کند. «ترقي در اين مورد هم به موج مي گويد: پرداخت اصلاح طلبان به اين مسأله براي تحريک نيروهاي خودشان است و نشانه ضعف هم هست.» از نظر او اين موج احمدي نژاد هراسي فضاسازي زود هنگام براي انتخابات است و نوعي رقيب سازي است. تا اينجاي قضيه همه چيز به کام اصلاح طلبان تمام شده است. چرا که وقتي معاون اول رئيس جمهور دولت سابق به زندان برود ذهن ها براي برخورد با رئيس جمهور دولت سابق هم آماده خواهد شد. از طرفي موضوع ممنوع التصوير شدن رئيس دولت اصلاحات و لزوم خودداري از بردن نام وي هم انگيزه اي براي اتفاق بيشتر اصلاح طلبان به دور مريد و فصل الخطاب خودشان است.
به نظر مي رسد از الان تا زمان انتخابات مجلس و حتي رياست جمهوري 96 هر حرکتي از سوي جناح ها به منزله يک پيام محسوب خواهد شد که بايد تحليل شود. هر چند اين قوانين و قاعده براي رئيس دولت اصلاحات چندان دور از ذهن نيست با اين حال اين حرکت الان و در اين شرايط مهم به نظر مي رسد. از اين بحث گذشته ورود احمدي نژاد به سياست بايد همراه با رفتارسنجي باشد.
چراکه اين که وي وارد مي شود يا اطرافيانش درست است. به هرحال حتي اگر خود او هم ديگر مهره اصلي نباشد پيروان خود است. پس بايد ببينيم با چه سياستي وارد انتخابات خواهد شد؟ چرا که اگر قرار باشد محاکمه و دادگاهي براي او در نظر گرفته شود در نزد افکار عمومي بازتاب هاي متفاوتي ايجاد مي شود که نياز به رفتارشناسي سياسي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن