تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798280287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال جیره بندی آب در بندرعباس/ سد استقلال به حجم مرده‌اش رسید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
احتمال جیره بندی آب در بندرعباس/ سد استقلال به حجم مرده‌اش رسید
مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب هرمزگان گفت: 800 هزار نفر در هرمزگان با تنش آبی روبرو هستند که در صورت نبود بارندگی احتمال جیره بندی در این استان قوت می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ خادمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه در حال حاضر وضعیت سدهای استان در چه شرایطی است؟ گفت: سد جدین در طول سال همواره شرایط مناسبی دارد عمده مشکل مربوط به سد استقلال است که در  حال حاضر حجم مخزن آن نزدیک به 40میلیون متر مکعب است و این عدد حجم مرده سد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تامین آب بندرعباس آسیب پذیر است و اگر بارندگی رخ  ندهد و با وجود آنکه جیره بندی خط قرمز ما مجبور به نوبتی کردن آب در بخش‌های مختلف این استان خواهیم شد.

خادمی با اشاره به اینکه این استان 16سال با بحران خشکسالی روبروست ادامه داد: خشکسالی خسارت سنگینی به منابع سطحی استان وارد کرده که در عدد  و رقم نمی‌گنجد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان،‌ادامه داد:از 168 حلقه چاهی که آب شرب شهرهای استان را تامین می‌کرد58 حلقه خشک و 68 حلقه از حیظ التقاع خارج شده است و در حال حاضر 43 حلقه چاه آب شرب شهرهای استان را تامین می‌کند که با کاهش بارندگی‌ها روز به روز با افت شدید روبروست.

12شهر هرمزگان در تنش آبی

خادمی در ادامه به تنش آبی 12شهر استان اشاره کرد و گفت: مجموعه آب و فاضلاب با توجه به تجربه قبل محور اقدام برای مقابله با این بحران مدنظر دارد.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته بحران آب تعیین مسیر آب برای هر شهر و حفر چاه از زمره این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از شهرهای بستک، خمیر، بندرعباس، قلعه قاضی، بیکا، زیارتعلی، اوهران،سردشت به عنوان  شهرهای تنش زده نام برد.

خادمی اظهار داشت: تقریبا 800هزار نفر در شهرهایی که در تنش آبی قرار دارند زندگی می‌کنند.

وی شیرین سازی آب دریا را از جمله اقداماتی مطرح کرد که تا کنون 11شهر و جزیره را از بی آبی مطلق نجات داده است.

خادمی بندر لنگه، کن، بندر کنگ، سین، شهر درگهان، سوزان، جزیره ابوموسی،‌تنگ بزرگ و کوچک، هنگام، لارج و هرمز را از جمله شهرهایی عنوان کرد که با پروژه شیرین سازی آب، آبرسانی به آنها صورت  می‌گیرد.

خادمی همچنین از اجرای پروژه شیرین سازی آب به حجم 110هزار متر مکعب خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال 95 هزار متر مکعب آب که از طریق پروژه شیرین سازی وارد مدار خواهد شد که به منظور تامین آب شرب بندرعباس خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان 5هزار متر مکعب آب از این پروژه شیرین سازی مربوط به سیرک و 5هزار متر مکعب دیگر آن مربوط به طولا و سوزا که تا سال 94 وارد مدار خواهد شد.

وی قیمت تمام شده هر متر مکعب از آب شیرین شده را بین 2تا3 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این در حالیست که هر متر مکعب آب 300تومان به مصرف کننده فروخته می‌شود.

وی کمبود آب بندرعباس را 300لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: بندرعباس 2400لیتر در ثانیه آب نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزار لیتر در ثانیه آب بندرعباس از سد استقلال تامین می‌شود با رسیدن حجم سد استقلال به حجم مرده تا اول اسفند کمی دچار مشکل خواهیم شد.

آبیار فضای سبز با آب شرب ادامه دارد

خادمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به کمبود آب شرب در استان هنوز هم شهرداری با آب شرب فضای سبز را آبیاری می‌کند گفت: شهرداری ماهان 52 هزار متر مکعب آب شرب پای گیاهان  می‌ریزد.

وی اظهار داشت: فضای سبز شهرداری با آب لوله کشی آبیاری می‌شود و چیزی حدود 180لیتر در ثانیه آب از شبکه شرب برداشت و به آبیاری درختان اختصاص می‌ ‌دهد.

آب شیرین کنن مپنا کامل آماده نیست

خادمی در پاسخ به این سوال که برای تامین آب شرب جزایر استان که با کمبود آب روبرو است از جمله قشم نسبت به توافق با مپنا برای خرید آب از آب شیرین کن این شرکت اقدام نمی‌کنید گفت: اسکله آبگیر این آب شیرین کن آماده نیست و مپنا تا به امروز آبی به ما تحویل نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که مبنی اعلام کرده که آب شیرین شده توسط این شرکت را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد گفت: برق نیروگاه ساخته شده مپنا وارد مدار شده اما آب آن تاکنون به دست ما نرسیده.

انتهای پیام/






کد خبر: ۵۱۳۶۳۷۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن