تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799208569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراگیری ترکی استانبولی برای لذت بردن از سریال‌های ترکیه! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فراگیری ترکی استانبولی برای لذت بردن از سریال‌های ترکیه!
روزنامه الصباح با اعلام این خبر تاکید کرد، در شرایطی که درصدی از زبان‌آموزان به قصد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و یا حضور موثر و بی‌واسطه در بازار ترکیه اقدام به فراگیری زبان ترکی استانبولی نموده‌اند، عمده زبان‌آموزان برای فهم سریال‌های ترکی به این کلاس‌ها مراجعه می‌کنند و به سرعت نیز زبان ترکی را فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۴۷۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ - 17 February 2015








با گسترش دامنه گرایش بخشی از خانواده‌های ایرانی به برنامه‌های تولیدی شبکه‌های ترکیه به ویژه سریال‌های ترکیه‌ای، عملاً زمینه گسترش نفوذ فرهنگی این کشور در ایران نیز فراهم شد تا آنجا که اکنون گروهی از ایرانیان به قصد لذت بردن و فهم سریال‌های ترکیه‌ای، اقدام به یادگیری ترکی استانبولی نموده‌اند و موسسات آموزشی با چنان درخواست‌ وسیعی روبرو هستند که امکان پاسخگویی‌شان را نداشته‌اند!

به گزارش «تابناک»؛ شاید برای بسیاری از ناظران عرصه فرهنگ، گسترش نفوذ فرهنگی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای یک شوخی تلقی می‌شد اما حالا نشانه‌های واضحی از تغییرات محسوسی که شبکه‌های ماهواره‌هایی با خود به همراه آورده‌اند مشهود است و شواهد حکایت از آن دارد که شبکه‌های ترک‌زبان توانسته‌اند تاثیر بسیار عمیقی در میان گروهی از مردم ایران داشته باشند، تا آنجا که گروهی از ایشان به قصد درک بهتر و لذت بردن از تماشای سریال ترکیه‌ای به کلاس‌های زبان ترکی استانبولی بروند.

شعبه موسسه فرهنگی یونس اَمره در تهران اعلام کرده، هر سال 550 نفر به گروهی که با هدف فراگیری زبان ترکی استانبولی در این موسسه ثبت‌نام می‌کنند، افزوده می‌شود و بخش عمده این تقاضا از سوی اشخاصی است که انگیزه‌هایشان کاملاً در راستای گسترش فرهنگی ترکیه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای است؛ اتفاقی که برای ترکیه‌ای‌ها نیز دور از انتظار بوده شگفتی‌شان را در پی داشته است.

روزنامه الصباح ترکیه با اعلام این خبر تاکید کرد، در شرایطی که درصدی از زبان‌آموزان به قصد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و یا حضور موثر و بی‌واسطه در بازار ترکیه اقدام به فراگیری زبان ترکی استانبولی نموده‌اند، عمده زبان‌آموزان برای فهم سریال‌های ترکی به این کلاس‌ها مراجعه می‌کنند و به سرعت نیز زبان ترکی را فرا می‌گیرند.





موسسه یونس اَمره از سال 2009 با هدف گسترش نفوذ فرهنگی ترکیه در 36 کشور جهان از جمله ژاپن، روسیه، اردن، هلند آغاز به کار کرد و با موسسات فرهنگی و اجتماعیِ بومی این کشورها نیز همکاری می‌کند. عمر شعبه ایرانِ این موسسه به سه سال می‌رسد اما سامیل اوکال رئیس این موسسه کمتر از یک ماه است که به ایران آمده و از این حجم زبان‌آموز متعحب و شگفته زده شده است.

او به روزنامه الصباح گفته است: «ما نمی‌توانیم تمام تقاضاها را پاسخگو باشیم و تنها نیمی از حجم تقاضاها برای فراگیری ترکی استانبولی را پوشش داده‌ایم و دیگر متقاضیان را به سایر موسسات زبان معرفی می‌کنیم اما این زیان آموزان با توجه به متد آموزشی ما که بر اساس متد موسسات اروپایی است، تمایل دارند در این موسسه به فراگیری زبان بپردازند.»

با اینکه آذری یکی از لهجه‌های فراگیر در ایران است اما آذری‌زبان لزوماً نمی‌توانند زبان ترکی استانبولی را درک کنند و یا این ترکی استانبولی بنویسند و به همین دلیل آنها نیز بخشی از گروهی را تشکیل می‌دهند که متقاضی فراگیری زبان ترکی استانبولی هستند.

بنابر گفته مسئولان موسسه یونس اَمره 80 درصد زبان آموزان این موسسه زنان ایران هستند که حداقل 100 تن از آنها زنان خانه‌دار محسوب می‌شوند و عمدتاً با همان هدف فهم سریال‌های ترکیه‌ای در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. یکی از این اشخاص که زنی 50 ساله است، پس از تماشای سریال ترکی «عشق ممنوع» تصمیم گرفته در این کلاس ثبت نام کند و سایرین نیز چنین انگیزه‌هایی را مطرح می‌کنند.

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد تا درباره ابعاد این نفوذ فرهنگی اندکی به خود آمد و درک کرد که واقعاً سریال‌های ترکیه‎‌ای می‌توانند آثاری پیچیده‌تر از آنچه تصور می‌شد، داشته باشد و همه چیز با زدن کلمه خاموش ریسیور به پایان نمی‌رسد.



























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن