تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814993914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌های خودسازی و تربیت نفس در یک کتاب پرمخاطب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
راه‌های خودسازی و تربیت نفس در یک کتاب پرمخاطب
کتاب «کرانه‌های پاکی» به قلم کریم خطیبی به همت دفتر نشر معارف و کانون اندیشه جوان به چاپ چهارم رسید.

خبرگزاری فارس: راه‌های خودسازی و تربیت نفس در یک کتاب پرمخاطب



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس،‌ کتاب «کرانه‌های پاکی» در 4 بخش تألیف شده که هر بخش حاوی مباحث متعددی است. بخش آغازین کتاب اختصاص به مقدمات و کلیات خودسازی دارد که به تشریح مفهوم خودسازی، خودسازی از نگاه ادیان و مکاتب، آثار و فواید خودسازی و برخی مطالب دیگر می‌پردازد.
نویسنده کتاب در بخش دوم در قالب 4 فصل انسان شناسی، خداشناسی، ایمان و عمل شایسته به بیان عوامل و اسباب خودسازی می‌پردازد.
بخش سوم کتاب کرانه‌های پاکی با عنوان «بستر سازی» به تشریح عوامل بیرونی مؤثر در تشکیل شخصیت انسان می‌پردازد و مباحثی چون خانواده و تربیت، جامعه صالح و ... را مورد بررسی قرار می‌دهد.
«موانع و آفات خود سازی» عنوان بخش پایانی کتاب است که مشتمل بر مباحثی چون خطر غفلت، روش‌های مبارزه با غفلت، تفکر و اندیشه راه مبارزه با هوای نفس و ... می‌باشد.
نویسنده در بخشی از کتاب به ویژگی «تربیت پذیری انسان» اشاره کرده و می‌نویسد: «از ویژگی‌های انسان، تربیت پذیری و قابلیت شکل گیری گوناگون شخصیت اوست. انسان به گونه ای آفریده شده است که می‌تواند با آگاهی و آزادی، در محدوده ای نسبتاً گسترده، راه خویش را برگزیند و در راه منتخب خود، شخصیت و هویت فکری، اخلاقی و فرهنگی خویش را شکل بخشد.»
«کرانه‌های پاکی»، حاوی اطلاعاتی است سودمند و جهت بخش برای کسانی که می‌خواهند قدم به کرانه‌های پاکی بگذارند. خواندن این کتاب را به نوجوانان و جوانان (به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب) جویای معرفت و معنویت توصیه می‌شود.
چاپ چهارم «کرانه‌های پاکی» در 152 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 6هزار تومان عرضه شده است.
***
برای تهیه کتاب «کرانه‌های پاکی» می‏‌توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاه‌های پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، پاتوق کتاب قم (تلفن 37735451) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد. انتهای پیام/و

93/11/28 - 10:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن