تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819534407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار جدیدترین کتاب درباره انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمند مصری


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
انتشار جدیدترین کتاب درباره انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمند مصری
کتاب «انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» نوشته علی ابوالخیر، اندیشمند مصری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

خبرگزاری فارس: انتشار جدیدترین کتاب درباره انقلاب اسلامی از نگاه اندیشمند مصری



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، کتاب «انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» با نگاهی به پروژه مقاومت اسلامی و نقش ایران در معادلات کنونی منطقه و جهان معاصر، به همت احمد نادری (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) و علیرضا طاقتی (پژوهشگر مسائل خاورمیانه) ترجمه شده است.
در بخشی از مقدمه مترجمان می‌خوانیم: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان سردمدار پروژه مقاومت اسلامی، یکی از بازیگران جدی در تعیین نظم آینده جهانی و منطقه‌‏ای است و با وجود فشارهای زیادی که در بازه زمانی بیش از سه دهه، به آن وارد شده است، این کشور نشان داده است که در راه خود ثابت قدم است و این ثبات قدم، همیشه مورد توجه صاحب‏ نظران و متفکران جهان اسلام از سویی و تحلیل‏‌گران غیرمسلمان از سویی دیگر بوده است. 
کتاب حاضر یکی از جدیدترین کتبی است که توسط یکی از محققان غیر ایرانی و در راستای تبیین ابعاد انقلاب اسلامی ایران نوشته شده است. اهمیت کتاب در این است که توسط یک ناظر بیرونی و غیرایرانی و برای آشنایی بیشتر عرب ‏زبان‏‌ها با جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده است، و از سوی دیگر، سعی در ارائه یک رویکرد تاریخی، منطقه‌‏ای و بین ‏المللی از ابعاد این انقلاب و پروژه حکومت دینی جمهوری اسلامی داشته است.»
این کتاب در شش فصل و یک خاتمه تدوین و نگاشته شده است: تأثیر اندیشه انقلاب حسینی بر انقلاب اسلامی، نشانه های انقلاب، انقلاب بزرگ و نقش رهبری، استراتژی آمریکا در جهان اسلام، استراتژی انقلاب، نگاهی به برنامه هسته ای ایران و آینده استراتژی آمریکا و پروژه مقاومت.
از ویژگی‌های کتاب می‌توان تحلیل‌های جامع و جالب و منصفانه دکتر علی ابوالخیر، اندیشمند مصری و استاد دانشگاه دلتای مصر، درباره مسائل و حوادث گذشته و جدید ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه جنگ تحمیلی و مسأله هسته ای ایران و بیان تأثیرات انقلاب اسلامی بر کشورهای اسلامی و عربی است.
«انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» در 240 صفحه، قطع رقعی، دو رنگ، 1500 نسخه و قیمت 8500 تومان منتشر شده است. دفتر نشر معارف به زودی از این مترجمان، کتاب «امام خمینی(ره) در حافظه نجف اشرف» (نوشته احمدرضا مومن) را روانه بازار کتاب و اندیشه می کند.
***
برخی از دیدگاههای دکتر ابوالخیر
دکتر ابوالخیر در مورد نقش کشورهای عربی در حمایت از تکفیری‌ها معتقد است: «منبع فتواهای تکفیری‌ها نشان دهنده کشوری است که حامی آنهاست یعنی عربستان. سعودی سال‌هاست که پول خرج تکفیری‌ها می‌کنند. سعودی طی 25 سال بیش از 70 میلیارد برای نشر اندیشه تکفیر خرج کرده است.»
وی درباره آینده روابط تهران - قاهره نیز معتقد است: «مصر و ایران دارای تاریخ و تمدن قدیمی هستند و در طول تاریخ با یکدیگر رابطه داشته‌اند و در واقع نمی‌توان روابط آنها را به یک دوره زمانی محدود کرد. روابط تهران و قاهره در آینده توسعه خواهد یافت، زیرا مصر آغوش خود را به روسیه و دیگر کشورهای جهان گشوده است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست به ویژه اینکه ایران توانست در جنگ دیپلماسی با کشورهای 1+5 پیروز شود و حق خود را در غنی سازی اورانیوم حفظ کند و این مسئله به بهبود روابط میان ایران و مصر کمک خواهد کرد.»
***
برای تهیه کتاب «انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» می‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، پاتوق کتاب قم (تلفن 37735451)و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد. انتهای پیام/و

93/11/23 - 11:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن