تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو سقفه بودن بودجه 94 موجب انعطاف‌پذیری آن می‌شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دو سقفه بودن بودجه 94 موجب انعطاف‌پذیری آن می‌شود
کد خبر: ۴۷۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴ - 15 February 2015


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 گفت که دو سقفه بودن بودجه 94 باعث انعطاف‌پذیری بودجه و جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی در سال آینده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح که در جلسه علنی بعدازظهر امروز مجلس در دفاع از کلیات لایحه بودجه 94 سخن می‌گفت، اظهار کرد: وقتی بودجه را در صحن علنی مجلس بررسی می‌کنیم تلاش می‌شود نقاط ضعفی که تدوین شده به رای نمایندگان گذاشته شود تا لایحه‌ای که می‌خواهد تبدیل به قانون شود ارتقا پیدا کند و از نقاط ضعف عاری شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 افزود: بعضی از نمایندگانی که با کلیات بودجه مخالفت می‌کردند می‌گفتند طبق برنامه پنجم باید 32 درصد سهم صندوق توسعه ملی از بودجه 94 به این صندوق واریز شود اما باید توجه داشت که وضعیت ما مثل زمانی نیست که دو میلیون بشکه نفت 100 دلاری صادر می‌کردیم و ما باید با وضع فعلی و این درآمد ارزی کشور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی اهداف بلندمدت و کوتاه مدتی دارد، یادآور شد: ما باید برای اداره کشور به نقطه بهینه برسیم، بر همین اساس کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که 20 درصد واریز به صندوق توسعه داشته باشیم تا بشود کشور را اداره کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 در پاسخ به این انتقاد برخی نمایندگان که می‌گفتند بودجه 94 به مسائل اساسی کشور نپرداخته، گفت: ما با یک قانون یک ساله مواجه هستیم که باید بیشتر اعداد و ارقام و آثار مالی اجرای قوانین در آن منعکس شود، چطور می‌شود در این ظرف یک ساله به مسائل اساسی پرداخت، اگر ما بخواهیم به مر بودجه‌نویسی توجه داشته باشیم نباید در بودجه به مسائل اساسی بپردازیم، با این حال آنچه باید در این زمینه دیده شده است.

مفتح درباره انتقاد برخی نمایندگان از درآمدهای مالیاتی در بودجه 94 نیز گفت: ما معتقدیم باید در مورد مالیات‌ها در نقطه بهینه بایستیم از جمله فرار مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی را کم کنیم، ما معتقدیم اگر مالیات در گزارش کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه دولت افزایش داشته به خاطر افزایش نرخ مالیات نیست بلکه پایه مالیاتی افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 در پایان با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه 94 مسائل شخصی و مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان را دخالت نداده، تاکید کرد: دو سقفه بودن بودجه هم تدبیری بوده که در کمیسیون تلفیق صورت گرفته و باعث می‌شود بودجه انعطاف داشته باشد و ما بتوانیم هم پروژه‌های عمرانی و هم بودجه جاری را مدیریت کنیم و کاهشی در رشد اقتصادی نداشته باشیم.

پس از سخنان محمدمهدی مفتح علی لاریجانی نیز از اعضای کمیسیون تلفیق به خاطر تلاش صورت گرفته در بررسی بودجه 94 قدردانی کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن