تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819071875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت نفت هیچ توجهی به بازسازی زیر ساخت های منطقه اروند نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حمید فرخ نژاد درحاشیه نشست خبری جشنواره اروند شرکت نفت هیچ توجهی به بازسازی زیر ساخت های منطقه اروند نکرده است خبرگزاری پانا: حمید فرخ نژاد گفت: بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس و از بین رفتن درصد بسیار بالایی از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این منطقه تقریباً هیچ تلاشی برای بازسازی زیرساخت‌ها صورت نگرفته است و اگرچه شرکت نفت در آمد اصلی خود را از این منطقه بدست می آورد اما هیچ توجهی در راستای این بازسازی انجام نمی دهد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن ساعت 15:11

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا،  نشست خبری جشنواره اروند  امروز 26 بهمن ماه با حضور حبیب ایل‌بیگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،  نعمت زاده دبیر جشنواره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، حمید فرخ نژاد دبیر افتخاری جشنواره و مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، همایون قنواتی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، بهروز نشان مدیر فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند  در انجمن سینمای جوان برگزار شد.

 در آغاز نشست جشنواره اروند، حبیب ایل‌بیگی با بیان اینکه جشنواره اروند سومین جشنواره منطقه ای انجمن سینمای  جوانان است گفت: این جشنواره با حمایت‌های سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با حضور مسئولین، هنرمندان و میهمانان جشنواره در محل مشهد الشهدای شلمچه در روز 30 بهمن‌ماه برگزار می شود و پشتوانه این همکاری برگزاری موفق آفرینواره عاشورایی اروند است که در شهر آبادان و خرمشهر و منطقه مرزی شلمچه برگزارشد  که فیلم های ساخته شده آن در جشنواره اروند به نمایش درخواهند آمد.

حبیب ایل‌بیگی در ادامه با اشاره به این نکته که دفتر انجمن سینمای جوانان در آبادان تعطیل بود و در سال گذشته دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و اداره فرهنگی در بازسازی زیرساخت‌های فرهنگی این منطقه امکان شکوفایی استعدادهای موجود را فراهم کنیم. وی با تشکر از همکاری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته در برگزاری این جشنواره از طرف سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان خبر از برنامه‌ریزی‌های عمرانی با همکاری این مؤسسات برای گسترش فضاهای فرهنگی شهرهای آبادان و خرمشهر را داد.
وی به آمار موجود در خصوص این جشنواره اشاره داشت و  گفت : این جشنواره با حضور 11 استان که شامل 20 دفتر انجمن سینمای جوانان می‌شود از 1 الی 4 اسفندماه در شهر آبادان و به‌صورت همزمان در خرمشهر برگزار خواهد شد. از بین 430 فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد 78 فیلم کوتاه برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شده‌اند که توسط آیدا پناهنده، حمیدرضا اردلان، محمدعلی باشه آهنگر، مهدی جعفری و مهدی نادری داوری شده‌اند. همچنین در بخش عکس از بین 1003 قطعه عکس تعداد 43 تک عکس و 1 مجموعه عکس برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شده‌اند که توسط محمد ستاری، محمدرضا چای‌فروش و یلدا معیری انتخاب و داوری شده‌اند و در بخش فیلم‌نامه نیز از بین 258 فیلم‌نامه رسیده به دبیرخانه 10 فیلم‌نامه در بخش آزاد و 3 فیلم‌نامه در بخش اقتباسی توسط فرهاد توحیدی، رضا مقصودی و انسیه شاه‌حسینی داوری خواهد شد.
حمید فرخ نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون که به عنوان دبیر افتخاری جشنواره اروند و مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست حضور داشت برگزاری این جشنواره را موجب توجه مسئولین فرهنگی به پتانسیل های موجود  دانست و گفت: منطقه آزاد اروند  یکی از قطب‌های فرهنگی بخصوص در حوزه سینما است ووضعیت فرهنگی این منطقه د ر دوران پیش از جنگ به گونه ای بوده است که با 21 سالن سینما، سینمایی‌ترین شهر ایران بعد از تهران بوده است.  ازطرفی این منطقه چهره های برجسته سینمایی بسیاری را معرفی کرده است.
وی ادامه داد: متأسفانه بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس و از بین رفتن درصد بسیار بالایی از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این منطقه تقریباً هیچ تلاشی برای بازسازی این زیرساخت‌ها صورت نگرفته است و اگرچه شرکت نفت در آمد اصلی خود را از این منطقه بدست می آورد اما هیچ توجهی در راستای این بازسازی انجام نمی دهد برای نمونه می توان به تنها سینمای فعال از میان 21 سینمای موجود اشاره داشت.

فرخ نژاد در ادامه با اعلام این خبر که نشست‌های تخصصی این جشنواره با حضور فیلم‌سازان و اساتید بزرگ سینمای ایران عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و محمود کلاری برگزار خواهد شد ابراز امیدواری کرد حضور این اسامی انگیزه‌های موجود بین جوانان و هنرمندان حاضر در این جشنواره را دوچندان کند.


 اما  در ادامه این نشست همایون قنواتی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به برخی صحبت های فرخ نژاد بیان کرد: امروز بسیاری از نام های شناخته شده  درحوزه سینما که از این منطقه برخاسته اند از آموزش دیدگان انجمن سینمای جوانان ایران هستند و جزو مهره‌های مهم در سینمای کشور به‌حسابمی‌آیند و این خود سندی بر وقوع اتفاقات خوب با حضور سازمان‌ها و مرکز فرهنگی و هنری است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری این جشنواره ابراز امیدواری کرد که با وقوع چنین رویدادهایی پتانسیل‌های موجود در جوانان و فرهنگ بومی این منطقه بیش از پیش معرفی و در معرض دید مدیران و مسئولین فرهنگی و هنری قرار بگیرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا سینماهای دو شهر آبادان و خرمشهر بازسازی نشده‌اند گفت: متأسفانه اکثر این سینماها در مالکیت خصوصی یا شرکت نفت قرار دارند و پروسه تغییر مالکیت آن‌ها گاهی ناممکن است. دلیل عمده بی‌علاقگی صاحبان این سینماها نیز کم رونقی رویدادهای فرهنگی در منطقه است که امیدواریم با برگزاری جشنواره‌هایی از این دست شور و نشاط به‌تمامی سطوح فرهنگی این منطقه بازگردد.

نعمت زاده رئیس سازمان منطقه آزاد اروند نیز با ابراز تأسف از این موضوع که هنوز شهرهای آبادان و خرمشهر بعد از گذشت بیش از دو دهه از جنگ تحمیلی هنوز شهرهایی جنگ‌زدهبه‌حسابمی‌آیند خبر از برنامه‌ریزی گسترده با مرکزیت سازمان منطقه آزاد اروند و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داد و ابراز امیدواری کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در راستای بازسازی زیرساخت‌های فرهنگی منطقه اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت. چرا که این‌یک نیاز فرهنگی و یک وظیفه همگانی است.
بهروز نشان در پایان به حضور چهره‌های فرهنگی چون حمید فرخ نژاد برای رفع نواقص فرهنگی موجود و برنامه‌ریزهای انجام شده با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان ایران اشاره داشت و گفت : بازسازی زیرساخت‌های فرهنگی هدف اصلی است.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن