تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802755083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فساد» مانع بزرگ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس؛
«فساد» مانع بزرگ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس فساد را مانع بزرگ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: نباید اجازه داد فساد در جامعه شکل گیرد و باید با نظارت درست راه هرگونه بروز آن را در جامعه گرفت.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدمهدی مفتح امروز در همدان با اشاره به عناوین اقتصادی سال‌های اخیر، آن را دارای پیامی خاص دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با دوراندیشی و آینده‌نگری، جامعه را متوجه عمق توجه به مسائل اقتصادی کرده‌اند که باید جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، آن را نسخه شفابخش اقتصاد کشور خواند و با گریزی به ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی کشور، ادامه داد: متأسفانه آن طور که باید و شاید، نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم که رفع این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی دارد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس از وابستگی اقتصاد ایران به نفت سخن گفت و افزود: در حال حاضر استکبار و همراهان آنها با استفاده از همین حربه، به جنگ اقتصادی علیه ایران به پا خاسته‌اند.

وی افزایش تحریم‌ها علیه ایران و کاهش قیمت نفت را مصداقی بر تلاش دشمن برای ایجاد فشار به ایران عنوان کرد و ادامه داد: این وضعیت زمینه‌ای را برای قرارگیری کشور در مسیر رکود و رشد منفی اقتصادی ایجاد می‌کند که تنها راه حل برون‌رفت از این مشکل تحقق فرمایش رهبری و توجه به اقتصاد مقاومتی است.

مفتح با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی قادر به رهایی از وابستگی به نفت است، از مسئولان خواست الگوی اقتصاد مقاومتی را برای پیشرفت کشور مدنظر قرار دهند.

وی نفت را سرمایه کشور دانست و با تأکید بر اینکه نباید سرمایه‌های کشور را فروخت، گفت: با برنامه‌ریزی اصولی و منطقی، می‌توان سرمایه نفت را تبدیل به سرمایه‌ای کلان کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با تأکید بر اینکه اقتصاد ما باید بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی باشد، نتایج آن را غلبه بر مشکلات اقتصادی، حفظ سرمایه‌های کشور، پیشرفت جامعه، کاهش فقر، توسعه علمی کشور و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه دانست.

وی از اینکه برخی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی ریاضتی می‌پندارند، گلایه کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی بومی، تحول‌ساز، پیشرو، مولد، درون‌زا، دانش­‌بنیان و عدالت‌بنیان است.

مفتح رسیدن به پیشرفت مطلوب اقتصادی را علاوه بر داشتن الگوی اقتصاد مقاومتی و اجرای آن؛ در توجه به عدالت مالیاتی دانست که باید به بهترین شکل ممکن مد نظر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به هر سه قوه ابلاغ شده که در راستای تحقق آن باید وارد اقدام جهادی شوند، گفت: مجلس باید قوانین مزاحم و زائد مانع اجرای اقتصاد مقاومتی را حذف و به جای آنها قوانین جدیدی را وضع کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس یکی از وظایف اصلی مجلس را نظارت بر عملکرد مسئولان دانست و عنوان کرد: مجلس باید از بعد نظارتی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رصد کرده و در صورت عدم اجرای صحیح و درست این سیاست‌ها وارد شود.

وی فساد را مانع بزرگ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: نباید اجازه داد فساد در جامعه شکل گیرد و باید با نظارت درست راه هرگونه ظهور و بروز فساد را در جامعه گرفت.

مفتح ادامه داد: در راستای حذف قوانین مزاحم و تسهیل در اجرای اقتصاد مقاومتی، کمیسیون‌های مختلف فعالیت‌های مبسوطی را شروع کرده و با دستگاه‌های دولتی هماهنگ شدند که قوانین مزاحم را مشخص کنند که این موضوع همچنان در فرآیند بررسی قرار دارد.

*در بودجه 94 توجه به اقتصاد مقاومتی یکی از محوری‌ترین مباحث است

وی با بیان اینکه مجلس در برخی قوانینی که در حوزه اقتصاد تصویب کرده به بحث اقتصاد مقاومتی توجه داشته است، قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و قانون ارتقای بهره‌وری و کارآمدی کشور و خروج از رکود را بخشی از این قوانین قلمداد کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این قوانین تلاش شد احکام صادره در چارچوب تحقق اصل اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 94 نیز توجه به اقتصاد مقاومتی یکی از محوری‌ترین مباحث است، گفت: سعی داریم بودجه امسال تا حد امکان، از درآمدهای نفتی منفک شده و زمینه برای برخورداری از اقتصادی درون‌زا ایجاد شود.

مفتح در خصوص چالش‌های پیش روی اقتصاد مقاومتی نیز اظهار کرد: از آن جا که هنوز این سیاست کلی به میزان قابل توجهی عملیاتی نشده و فعلاً با اصول کلی آن مواجه هستیم، باید به سمت روانسازی تحقق آن حرکت کرده و با همکاری سه قوه در راستای عملیاتی شدن آن اقدام کنیم.

وی عملیاتی شدن بندهای اصول کلی اقتصاد مقاومتی را در گرو برنامه‌ریزی درست، برخورداری از تفکر جهادی و عزم  مدیران و جامعه دانست و خواستار توجه به این مهم شد./فارس/110



۲۵/۱۱/۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن