واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهارمین مرحله از اردوی استعدادهای درخشان قرآنی پایان یافت تهران - ایرنا - چهارمین مرحله از اردوی استعدادهای درخشان قرآنی کشور با حضور 67 نوجوان پس از چهار روز فعالیت روز گذشته (جمعه) به کار خود پایان داد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، چهارمین مرحله اردوی استعدادهای درخشان قرآنی کشور از 21 بهمن در سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد و ظهر جمعه 24 بهمن ماه به پایان رسید.
بر اساس گزارش سازمان دارالقرآن الکریم، این افراد در مدت چهار روز حضور خود در این اردوی آموزشی، فضا را مملو از نغمات دلنشینی کرده بودند که کلام خداوند را تا گوش انسان حمل می کرد و بر جان می نشاند.
بر اساس این گزارش، 67 قاری نوجوان شرکتکننده در این اردوها به چهار گروه «طه» و «یاسین» ویژه نوجوانان زیر 17 سال و «رضوان» و «تسنیم» ویژه نوجوانان بالای 17 سال تقسیم و هر گروه در کلاس های پیش بینی شده حاضر شدند.
در بخش های تجوید «محمدرضا پورزرگری» و «بهروز یاریگل»، صوت و لحن «نصرت الله عارف حسینی» و «علی اکبر ملکشاهی»، سبک زندگی قرآنی «علیرضا لطفی» و «حمیدرضا سلمانیان» و وقف و ابتدا «کریم دولتی» و «محمدمهدی بحرالعلوم» به آموزش این افراد پرداختند.
این نوجوانان که اولین بار دو سال پیش در طرح نغمه های آسمانی شناسایی شدند، عصاره 2هزار شرکت کننده در این طرح و طبیعتا دارای استعدادی خاص در زمینه آموختن و ارائه نغمات قرآنی، تلاوت صحیح و مجود قرآن و همچنین ویژگی های ممتاز صوتی هستند.
مهدی قره شیخلو رییس سازمان دار القرآن الکریم در مراسم افتتاحیه این اردو هدف از برگزاری این اردو را تهیه ابزار و بستر لازم برای رشد نسل جدیدی از قاریان قرآن اعلام کرد و در ادامه نیز به تشریح سه آفت عمده که در کمین قاریان قرآن است پرداخت.
وی افزود: چنانچه دقت و مراقبت های لازم در این خصوص صورت نپذیرد نه تنها موفقیتی حاصل نمی شود بلکه بیم ضرر نیز وجود دارد. چون شیطان درصدد است تا از هر روزنه ای برای ورود، استفاده و افراد را از مسیر اصلی خود خارج کند.
قره شیخلو، حتی امور مقدسی همچون قرائت قرآن کریم را با تمام تکریم و تجلیلی که بزرگان دین از قاریان قرآن دارند، از این آفت در امان ندانست و گفت: نصیب قاریان قرآن در قیامت نباید محدود در خواندن آن با صوت خوش، تشویق مردم و گرفتن هدیه از آنها باشد.
رییس سازمان دار القرآن الکریم همچنین توقف در ظاهر قرآن و انس نداشتن با باطن آن را خطری جدی برای جامعه قاریان دانست و افزود: در صدر اسلام، قاری قرآن دارای مفهوم جامعی شامل خواندن قرآن با صوت نیکو، فهم آیات و عمل به آنها بوده است و همین مسئله سبب شده بود که پیامبر اکرم (ص) مسئولان حکومتی خود را از میان قاریان قرآن و کسانی که انس بیشتری با ظاهر و باطن قرآن داشتند انتخاب کند.
وی کارکرد قاریان قرآن را فراتر از تبدیل شدن به دستگاه ضبط صوتی دانست که فقط نغمه از آن خارج می شود، و در این رابطه افزود: رفتار قاری قرآن باید منطبق بر مفاهیم قرآن باشد.
فراهنگ**1003**1027
25/11/1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]