تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820331593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دالغا» موسيقي عاشيقي را در جشنواره اجرا مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۱۶ب.ظ)
در بخش موسيقي نواحي: «دالغا» موسيقي عاشيقي را در جشنواره اجرا مي‌کند گروه موسيقي دالغا به سرپرستي چنگيز مهدي‌پور قطعات موسيقي عاشيقي را در جشنواره موسيقي فجر اجرا مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، گروه موسيقي دالغا که طي ده سال گذشته در جشنواره حضور نداشته امسال در بخش موسيقي نواحي شرکت دارد.
چنگيز مهدي‌پور سرپرست گروه موسيقي دالغا درباره اجراي اين گروه در جشنواره گفت: امسال نسبت به سال‌هاي قبل اجراي متفاوت‌تري خواهيم داشت به اين دليل که تقريبا تمامي اعضاي گروه تغيير کرده‌اند و سازهاي بيشتري چون تنبک، دف و سازهاي زهي به گروه اضافه شده است، همچنين در اين مدت تکنيک گروه پيشرفته‌تر شده است و تنظيم‌هاي خوبي روي آثار انجام گرفته است.
وي افزود: بيشتر قطعات از موسيقي نواحي و موسيقي عاشيقي است که اين موسيقي به چهار قسمت حماسي، عرفاني، بزمي و عاشقي تقسيم مي‌شود و ما در اين اجرا از هر چهار بخش استفاده خواهيم کرد.
اين نوازنده قوپوز که بار‌ها در جشنواره موسيقي فجر و جشنواره موسيقي نواحي موفق به کسب مقام برترشده، اظهار کرد: درس‌هاي بزرگي از اين دو جشنواره گرفته‌ام و اميدوارم حضور هنرمندان با تجربه در جشنواره کمرنگ نشود و کيفيت آن لااقل به قوت خود باقي بماند.
گروه موسيقي دالغا در سال 1369 با مديريت چنگيز مهدي‌پور (هنرمند نامدار قره داغي) وارد دنياي موسيقي شد و از‌‌ همان سال‌هاي اوليه فعاليتش توانست عناوين بر‌تر کشوري و جهاني در تکنوازي و اجراي گروهي را به دست آورد.
اين گروه موسيقي تا‌کنون در اغلب کشورهاي جهان به اجرا و معرفي هنر عاشيقي پرداخته است، چنگيز مهدي‌پور اولين فردي است که آهنگ‌هاي موسيقي عاشيقي را نت نويسي کرده و آن‌ها را بدين شيوه معرفي کرده است.
اين گروه تقريبا از دهه هفتاد در جشنواره موسيقي فجر شرکت داشته و تا سال 78 در بخش رقابتي آن فعال بوده است و از سال 78 به بعد در بخش جنبي حضور داشته است.
بخش نواحي سي‌امين جشنواره موسيقي فجر ميزبان هفت گروه است، گروه دالغا چهارشنبه 29 بهمن ماه در تالار ايوان شمس به روي صحنه مي‌رود.
علاقمندان مي‌توانند اخبار و عکس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در سايت www. fajrmusicfestival. com و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن