تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803612220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم سینمایی جشنواره فجر یا تله فیلم شبکه استانی بوشهر؟/تا آمدن احمد می توانست قوی تر هم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
فیلم سینمایی جشنواره فجر یا تله فیلم شبکه استانی بوشهر؟/تا آمدن احمد می توانست قوی تر هم باشد
تا آمدن احمد
فیلم سینمایی جشنواره فجر یا تله فیلم شبکه استانی بوشهر؟/تا آمدن احمد می توانست قوی تر هم باشد تا آمدن احمد می توانست در جایگاه بالاتری نسبت به دیگر فیلم های جشنواره فیلم فجر ظاهر شده و جایگاه خود را از یک تله فیلم به یک فیلم سینمایی تمام عیار ارتقا دهد، فیلمی که بیش از ملی بودن شبیه به یک تله فیلم تلویزیونی استاندار برای شبکه استانی بوشهر شده است.


گروه سینما و هنر فرهنگ نیوز : داستان دومین ساخته صادق صادق‌دقیقی در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر که برداشتی آزاد از یک داستان واقعی است به روزها و سال‌های دفاع مقدس مردم استان بوشهر و جزیره خارک در سال 64 می‌پردازد. با توجه به نام فیلم شاید باید تصور کرد که فیلم درباره پسری می‌باشد که قرار است از جبهه بیاید و داستان درباره اوست، اما جز چند سکانس کوتاه اثری از احمد را در فیلم نمی‌توان مشاهده کرد.
 



 
موضوع نامشخص و فیلم‌نامه سردرگم
هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند داستان و موضوع فیلم تا آمدن احمد به درستی درباره چیست؟ با توجه به ادعای کارگردان و همچنین متن ابتدایی فیلم، قطعاً فیلم باید درباره جزیره خارک و بمباران‌های آن باشد اما به واقع به درستی مشخص نیست که موضوع درباره پسری است به نامه احمد، یا پدری و مادری که به انتظار او نشسته‌اند یا حتی سرباز عراقی که از ترس جان، خود را هم رزم احمد جا زده است و بیننده در طول تماشای فیلم با تعدادی کاراکتر روبه رو می‌شود که اکت هایی می‌کنند بدون آنکه دلیل آن را به درستی بداند، اگر قرار بود فیلم درباره جزیره خارک باشد، موضوع انتظار احمد و سرباز عراقی و خواهر احمد در آن چه بود، اگر قرار باشد فیلم درباره انتظار پدر و مادری باشد چرا هیچ کس نمونه انتظار پدر و مادر را ملموس و درام ندیده است و هزار چرای دیگر که در ذهن مخاطب می‌ماند و کسی به آن پاسخ نمی‌دهد. فیلم‌نامه تا آمدن احمد به شدت سر در گم است و تکلیفش با خودش مشخص نیست و این سردرگمی فیلم را تبدیل به یکسری نماهای پشت سر هم کرده و هرگز کل واحدی را تشکیل نداده است.
 



 
تراژدی در فیلم‌برداری و کادربندی
کارگردانی تا آمدن احمد به شدت ضعیف است هر چند با وجود فیلم‌نامه نا مطلوب آن را هم به درستی روایت نکرده، میزانسن و کادربندی‌های فیلم به شدت نادرست است و موجب آزار مخاطب می‌شود به عنوان نمونه کادربندی در حرکت کشتی‌های داخل آب و استفاده اشتباه از لنزهای نرمال در جای جای فیلم به بیننده را هرچند علت آن را نداند اما خسته می‌کند و مشاهده فیلم را ملال آور. فیلم‌برداری فیلم بدون هیچ توضیح اضافه ای دارای مشکلات اساسی فراوانی است تا جایی که فلو و فکوس های آن در اکثر مواقع نادرست است و ضعف فیلم‌بردار و همچنین کارگردان را به رخ تماشاگران می‌کشد، همچنین دوربین روی دست به شدت غیر واقعی است و دوربین در اکثر مواقع دارای لرزش‌های محسوس غیر قابل قبول می‌باشد حتی در مواقعی که روی سه پایه قرار گرفته است. با توجه به عدم دکوپاژ صحیح فیلم‌نامه، زوایا و کادرهای کارگردان بدون هدف و سر صحنه آماده فیلم‌برداری شده و علت رفتار و حرکت دوربین و زاویه‌ها در آن مشخص نیست. لانگ شات ها و های انگل(high angle) های بی جای کارگردان برای هیچ کس مشخص نیست و تنها در توهم جذابیت بخشیدن به کار خود صورت گرفته است.
 



 
"سی چه" لغتی برای فرار از بازیگری
بازی بازیگران با لهجه بوشهری به شدت ملال آور است و برای اینکه بتوانند ضعف خود را در ادای کلمات پوشش دهند مدام از اصطلاحات نخ نمای بوشهری استفاده کرده و دست خود را برای مخاطب رو می‌کنند و بیش از همه مادر احمد با بازی خانم افسر اسدی و تکرار اصطلاحات بوشهری "سی چه" حس فیلم را از مخاطب می‌گیرد تا جایی که بعضی لغات بدون لهجه و کاملاً فارسی ادا می‌شوند. همچنین سرباز عراقی که خود را به لال بودن زده، و هیچ کس تا انتها فیلم نمی‌داند که او عراقی است، بیش از آنکه شبیه به کر و لال‌هایی که موج انفجار آنان را گرفته، باشد، شبیه به دیوانه‌ها و احمق‌ها رفتار می‌کند، در حال راه رفتن زمین می‌خورد، به در و دیوار خیره می‌شود و بیش تر از آنکه بازیگری کند در حال ادا درآوردن جلوی دوربین است.
 
جلوه‌های ویژه کودکانه
جلوه‌های ویژه فیلم هم یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در مورد آن حرف زد. اجرای به شدت تصنعی جلوه‌های ویژه به بدترین نوع آن آن‌چنان رو و ظاهری است که حتی کودکان داخل سالن سینما هم می‌توانند غیر واقعی بودن آن را تشخیص بدهند، شاید استفاده از جلوه‌های ویژه برای صحنه‌های جنگی کمی قابل توجیه و منطقی باشد اما استفاده از آن در صحنه‌های داخلی خانه و بیرون  در خانه اصلاً قابل توجیه نیست. نکته مهم تر آنکه حتی برای استفاده از جلوه‌های ویژه در بمباران شرکت نفت و بعضی از سکانس‌های دیگر بمباران، حتی ابتدا از لوکیشن مورد نظر فیلم‌برداری نشد و بعد از روی آن جلوه‌های ویژه اجرا گردد و تنها روی عکس‌های موجود در اینترنت از لوکیشن ها این کار را انجام داده است.
 
در پایان باید گفت که تا آمدن احمد به هیچ وجه نه یک فیلم سینمایی در حد و اندازه جشنواره فیلم فجر بلکه یک تله فیلم تلویزیونی استاندار برای شبکه استانی بوشهر است که با خوش شانسی راهی جشنواره فیلم فجر گردیده است.


دانلود تیزر فیلم "تا آمدن احمد" | دانلود فیلم


 


لینک را کپی کنید دانلود فیلم


93/11/25 - 11:34 - 2015-2-14 11:34:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن