تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین همچنان برترین تولیدکننده طلای جهان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


خبرگزاری رویترز؛
چین همچنان برترین تولیدکننده طلای جهان
میزان تولید طلا در چین در سال 2014 میلادی، پنج و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و به 425 تن در سال رسید.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، چین با افزایش میزان تولید طلا در سال 2014 میلادی، برای هشتمین سال متوالی عنوان نخست تولیدکننده برتر این فلز گرانبها را به خود اختصاص داد.

اتحادیه طلای چین با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: میزان تولید طلا در چین در سال 2014 میلادی، پنج و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و به 425 تن در سال رسید.

میزان تولید طلا در چین در سال 2013 میلادی حدود 402 تن بوده است.

این اتحادیه در اطلاعیه خود نوشت: این میزان تولید باعث شده کشور برای هشتمین سال متوالی، عنوان بزرگترین تولیدکننده طلای جهان را به خود اختصاص دهد.

اتحادیه طلای چین همچنین اعلام کرد: مجموع میزان مصرف طلا در بازار چین به 886 تن رسید. این در حالی است که این رقم نسبت به سال گذشته میلادی، 27 ممیز هفت دهم درصد کاهش داشته است.

در اطلاعیه اتحادیه طلای چین آمده است: اگرچه میزان مصرف طلا در بازار چین کاهش یافت، اما روند روبه رشد تقاضای طلا در این کشور تغییری نکرده است.

«سون شین» رییس اتحادیه طلای چین نیز علت کاهش مصرف طلا در چین را افت قیمت آن در بازارهای جهانی به ویژه در نیمه دوم سال 2013 میلادی دانست.

افت مصرف طلای چین پس از آن صورت می گیرد که تقاضای خرید طلا در چین در نیمه دوم سال 2013 میلادی به دلیل افت جهانی قیمت طلا به طرز قابل توجهی افزایش یافت.

چین در سال 2007 میلادی توانست با پشت سرگذاشتن کشور های بزرگ تولید کننده طلا از جمله آفریقای جنوبی به بزرگترین کشور تولیدکننده این فلز گرانبها تبدیل شود. این کشور از آن سال تاکنون همواره برترین تولیدکننده طلا در جهان بوده است.

آفریقای جنوبی از سال 1905 میلادی برای 101 سال متوالی به عنوان برترین تولید کننده طلای جهان شناخته می شد.

پس از چین، کشور های استرالیا، آمریکا، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، کانادا، مکزیک، ازبکستان، غنا و برزیل در رتبه های برترین تولیدکننده طلای جهان قرار دارند.

افزایش تولید طلای چین در یک دهه اخیر پس از آن صورت گرفت که شرکت های بسیاری در داخل و خارج این کشور برای سرمایه گذاری در طرح های اکتشاف معادن طلا ابراز علاقه کردند. این در حالی است که هنوز تعداد شرکت های داخلی پاسخگوی نیاز بازار طلای چین نیست.

طبق آمار اعلام شده، نزدیک به دو هزار شرکت داخلی کوچک چینی که به لحاظ استانداردهای بین المللی در سطح پایینی قرار دارند، در امر تولید طلا فعالیت می کنند.

چین همچنین در این دوره شاهد افزایش تعداد معادن جدید طلا در سراسر کشور بوده است.

چین از نظر ذخایر شناخته شده طلا چندان برجسته و ممتاز نیست، اما در سال های اخیر در رده کشورهای تولید کننده توانست برای مدت هشت سال عنوان برترین تولیدکننده جهان را به خود اختصاص دهد./پول/110



۲۰/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن