تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819951723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم صدور دستاوردهای علمی/ غشاهای نانوفیلتراسیون در بابل ثبت شد - اخبار ایران و جهان |


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یونسی:
لزوم صدور دستاوردهای علمی/ غشاهای نانوفیلتراسیون در بابل ثبت شد

کراپ‌شده - علیرضا یونسی


شناسهٔ خبر: 2491759 دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
استانها > مازندران

بابل- معاون استاندار مازندران گفت: دستاوردهای علمی باید به کشورهای منطقه صادر شود و از آن برای ارتقای جامعه گام برداشت. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یوسفی شامگاه یکشنبه در مراسم بازدید از دستاوردهای بنیادی نانو در کشور اظهار داشت: استان مازندران سرشار از ظرفیت های خوب انسانی است که باید با هم افزایی و بهره گیری از خرد جمعی از ظرفیت ها استفاه کرد ودانشگاه نوشیروانی نیز به عنوان یک سنبل قابل تقدیر است و شهرهای استان مازندران باید با بهره گیری ازاین دانش بومی مشکلات زباله خود را برطرف کنند.یونسی ادامه داد: تشکیل یک کارگروه علمی در استان برای بهره مندی بهتر از ظرفیت های علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یک ضرورت است و می توانیم با این کارگروه چالش ها و مطالبات سازمان هایی که به این فناوری های نو نیازمند دارند و چگونگی بهره مندی از این فناوری را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه صنعتی بابل مسیر تکامل را با شتاب ادامه دهد تا به دستاوردهای جدید دست یابیم و به مانند همیشه پیشگام ترقی باشد و با ثبت این چنین اختراعاتی بسیاری از رموز خلقت بر انسان آشکار ودر خدمت بشر قرار می گیرد که این در سایه پژوهش امکان پذیر است.دکتر محسن جاهنشاهی رئیس پزوشکده فناوری نانو دانشگاه فنی نوشیروانی بابل نیز گفت: دستاوردهای این پژوهشگاه با هدف پرداخت همزمان به زنجیره ثمردهی ارزش علم و فناوری دانشگاه، پژوهش، فناوری و آموزش را در سر لوحه کار قرار نداده بلکه با توسعه صنعتی با ثبت اختراعاتی در رفع چالشها گام بر داشته است و توانسته موفقیتهای را کسب کند که از ان جمله می توان دستیابی به فناوری ساخت غشاهای نانوفیلتراسیون در جهت تصفیه آب وپسابهای صنعتی از جمله دستاوردهای این پژوهشکده است.وی بیان کرد: این صنعت از جمله فناوریهای پر کاربرد در صنعت امروز است که حوزه کاربرد آن می توان در صنعت آب وفاضلاب، صنایع غذایی و دارویی می توان نام برد که علاوه بر آن با  عنایت به ضرورت توسعه و ارتقا پزوهشهای اساسی در حوزه فناوریهای راهبردی و ماموریت ساخت نسل جدید غشاهای نانو فیلتر در مقیاس نیمه صنعتی در کشور تبدیل شده است.جهانشاهی گفت: این دانشگاه توانسته در تولیدات گونانی را در صنعت نانو حر فهای زیادی رابرای گفتن در سطوح بین اللملی را به خود اختصاص دهد سند راهبردی توسعه فناوری نانو در مازندران را به تحریر در اورد وتنها همت مسئولین را برای جذب بازار برای این تکنولوژی را خواستار می باشد

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هم در این دیدار لازمه توسعه و رشد علمی فناوری های نو را حمایت های مالی از سوی مسئولان برشمرد.

جواد واثقی بیان کرد: بسیاری از فناوری ها به صورت انحصاری در اختیار دانشگاه صنعتی بابل قرار دارد، لذا این دانشگاه در فناوری نانو، پیل سوختی و نانو بیوتکنولوژی در مقایسه با دیگر دانشگاهای کشور پیشگام است.

وی گفت: هر منتقد منصفی عملکرد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را مورد بررسی قرار دهد، متوجه خواهد شد که این دانشگاه همه ماموریت های محوله را به نحوشایسته انجام داده است و اساتید دانشگاه توانستند در ماموریت جدید تعریف شده اعم از تجاری سازی و تولید ثروت را به خوبی اجرایی کند.

وی گفت: دستاوردهای دانشگاه در بخش نانو متعلق به همه مازندرانی ها و کشور ایران است و این دانشگاه برای رفع بحران شیرابه زباله برنامه دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در بخش دیگری گفت: هم اکنون این دانشگاه دارای شش هزار دانشجو می باشد که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از دانشجویان این دانشگاه بعد از اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاهای کشور به ادامه تحصیل می پردازند و این نشانگر ظرفیت دانشگاه در زمینه های علمی است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن