تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820261171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتباس در سينماي ايران جدي پيگيري نمي شود/ سهم اندک مطالعه در ميان فيلم سازان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۵۹ق.ظ)
اقتباس در سينماي ايران جدي پيگيري نمي شود/ سهم اندک مطالعه در ميان فيلم سازان کارگردان فيلم سينمايي پدر آن ديگري گفت: اقتباس در سينماي ايران جدي گرفته نمي شود چراکه فيلم سازان به مطالعه کمتر اهميت مي دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست رسانه‌اي فيلم سينمايي «پدر آن ديگري» به کارگرداني يداله صمدي در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.
يداله صمدي گفت: موضوع اقتباس سال‌ها است که در سينما مرسوم است و درگذر سينماي فارابي هم يک حوزه‌اي به همين منظور تشکيل شد، اما؛ متأسفانه آن‌طور که بايدوشايد جدي گرفته نشده است.
وي ادامه داد: رمان «پدر آن ديگري» نوشته پرينوش صنيعي را ۸ سال پيش خواندم و مي‌دانستم که فيلم خوبي از آن درمي‌آيد، از نويسنده آن خواستم که امتياز ساخت فيلم آن را به من بدهد، فيلم‌سازان معتبر زيادي به خانم صنيعي مراجعه کرده بودند که از کتاب او فيلم سينمايي بسازند، اما؛ اين شانس نصيب من شد.
کارگردان فيلم سينمايي «اتوبوس» بيان کرد: به‌اندازه‌اي در اين رمان براي شهاب حادثه رخ مي‌دهد که من در انتخاب اين حوادث به‌زحمت افتادم، چند روزي زمان برد که اتفاقات را از ميان آن‌ها گلچين کنم، زيرا؛ اگر مي‌خواستم همه را بسازم يک سريال مي‌شد.
صمدي درباره سرمايه‌گذاري فيلم سينمايي «پدر آن ديگر» توضيح داد: در دوره‌اي که سوژه عشق‌هاي مثلثي رايج بود و همه سرمايه خود را صرف اين‌گونه قصه‌ها مي‌کردند تا در گيشه بفروشد، به چند تهيه‌کننده بخش خصوصي مراجعه کردم و هيچ‌کس نپذيرفت سرمايه‌گذار اين فيلم باشد تا اينکه امسال از سرمايه شخصي خودم و با حمايت محمدرضا جعفري جلوه و بنياد سينمايي فارابي «پدر آن ديگري» را ساختم.
اين کارگردان به عدم اقتباس در فيلم‌نامه‌هاي ايراني يادکرد و گفت: بخشي از دليل عدم اقتباس به کم‌کاري و کم سرمايه‌گذاري برمي‌گردد و بخشي ديگر آن‌هم مربوط به فيلم ساراني است سال‌ها کتاب نخوانده‌اند و در مطالعه تنبل هستند.
پرويش صنيعي نويسنده رمان «پدر آن ديگري» با حضور در اين نشست عنوان کرد: اين کتاب مبحث روانشناسي تربيتي و يکي از معضلات جامعه است که در مورد مشکلات ميان روابط پدران و فرزندان به‌خصوص پدر و پسر را صحبت مي‌کند.
وي بيان کرد: دورادور يداله صمدي را مي‌شناختم و از پيشنهادش استقبال کردم، البته نگران بودم و نمي‌دانستم اين کتاب را چطور مي‌توان در ۲ ساعت به شکل فيلم درآورد. خيلي از مسائل کتاب تغيير کرده، اما؛ همه به‌جا و درست بوده است.
در ادامه اين نشست حسين ياري بازيگر فيلم سينمايي «پدر آن ديگري» گفت: به هيات انتخاب احترام مي‌گذارم و مي‌دانم عدم حضور اين فيلم در بخش مسابقه تعمدي نبوده است.
ثريا قاسمي نيز با حضور در نشست رسانه‌اي آخرين ساخته يداله صمدي عنوان کرد: خوشحالم که يک فيلم نجيب، سالم و بي ادعا ساخته شد و من‌بعد از سال‌ها دوري از سينما با اين فيلم بازگشتم.
هنگامه قاضياني نيز با اشاره به اينکه اولين شبي است که در جشنواره سي و سوم حضور دارد، گفت: خوشحالم که «مريم» رمان بودم و از اين دوره به دهه ۷۰ پا گذاشتم. امشب يکي از بهترين شب‌هاي من در سينما بود.
اصغر نژاد ايماني طراح صحنه و لباس اظهار داشت: بزرگ‌ترين ويژگي اين کار اين است که بوي سينماي دهه ۷۰ را مي‌دهد. گذشته نزديک به‌سرعت در حال نابود شدن است و براي نشان دادن آن مشکلات عديده‌اي وجود دارد. کاش مي‌شد يک شهرک ماندگار سينمايي از اين دهه بسازيم که دست و بالمان بسته نباشد.
مهديار عزيزي بازيگر نقش «شهاب» ضن تشکر از تمامي گروه به‌خصوص کارگردان آن گفت: ممنونم که همکاران اين فرصت طلايي را به من دادند.
بنفشه صمدي بازيگر نقش «فرشته» در فيلم «پدر آن ديگري» که در نشست رسانه‌اي اين فيلم حضور داشت عنوان کرد: از ۵ سالگي بازي کردم، اما؛ از آن بازيگرهايي بودم که صبورانه در انتظار رسيدن نقش مي‌ماندم و به دنبال آن نمي‌رفتم به همين دليل فواصل کاري برايم طولاني شد، دوست دارم ازاين‌پس جدي‌تر اين کار را ادامه دهم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن