تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معذوريت تلويزيون براي انتقاد از جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معذوريت تلويزيون براي انتقاد از جشنواره فيلم فجر
در حالي كه بسياري از تماشاگران فيلم‌هاي جشنواره فجر از پايين بودن كيفيت فيلم‌ها و خسته‌كننده بودن آنها ابراز نارضايتي كرده‌اند، تلويزيون در گزارش‌هايي كه از سي و سومين جشنواره فيلم فجر توليد مي‌كند، از انتقاد مستقيم و حتي غيرمستقيم به جشنواره پرهيز مي‌كند.
نویسنده : هادي عسگري 
در حالي كه بسياري از تماشاگران فيلم‌هاي جشنواره فجر از پايين بودن كيفيت فيلم‌ها و خسته‌كننده بودن آنها ابراز نارضايتي كرده‌اند، تلويزيون در گزارش‌هايي كه از سي و سومين جشنواره فيلم فجر توليد مي‌كند، از انتقاد مستقيم و حتي غيرمستقيم به جشنواره پرهيز مي‌كند. اين در حالي است كه ساير رسانه‌ها به نكات قابل‌توجهي از جمله بي‌نظمي در اكران‌ها و عدم كنترل درست دبيرخانه بر رعايت زمان‌بندي آغاز نمايش فيلم، ضعف اكثريت فيلم‌ها و مخاطب‌پسند نبودن آنها، ايراد‌هاي ساختاري و محتوايي به فيلم‌ها، افت جشنواره نسبت به دوره‌هاي گذشته، نامشخص بودن تكليف فيلم «محمد(ص)» به عنوان برگ برنده جشنواره و انتقاد‌هاي اهالي سينما را چند و چون جشنواره جاي خاصي در برنامه‌هاي توليدي تلويزيون درباره جشنواره فجر جايي ندارد.
زماني كه به دوره‌هاي قبلي جشنواره نگاهي بيندازيم حتي خواهيم ديد كه تلويزيون معمولاً در قبال جشنواره عينك انتقادي را به چشم مي‌زد و حتي برنامه تلويزيوني «هفت» هم كه اغلب نقش رپورتاژ تلويزيوني جشنواره را داشته است، نگاه واقع‌بينانه‌تري را در قبال جشنواره فجر در پيش مي‌گرفت.
اما چرا تلويزيون در دوره سي و سوم نه انتقاد مي‌كند و نه سعي مي‌كند در مصاحبه‌هاي توليدي‌اش از جشنواره به سمت ريشه‌يابي ضعف‌هاي جشنواره و فيلم‌هايش برود؟
براي رسيدن به پاسخ اين سؤال بايد كمي به عقب باز گرديم؛ زماني كه اصغر پورمحمدي چند روز بعد از انتصاب به عنوان معاون سيما، مديران شبكه‌ها را تغيير داد و در انتخاب مديران جديد دست روي دو تن از مديران سازمان سينمايي گذاشت.
همان‌طور كه شايعه جابه‌جايي مديران سازمان سينمايي قوت گرفته بود، طي احكامي محمد احساني معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي و محمدرضا جعفري‌جلوه مدير عامل بنياد سينمايي فارابي از وزارت ارشاد و سازمان سينمايي منفك شده و به سازمان‌ صدا‌و‌سيما رفتند. مديراني كه حداقل در يك سال گذشته نقش تعيين‌كننده‌اي در سينما داشته‌اند و محصولاتي كه امسال در جشنواره رونمايي شده‌، بخشي از كارنامه اين دو مدير را رقم زده‌اند.
حال چرا بايد تلويزيون مدير خود را با پخش گزارش‌هاي انتقادي از جشنواره زير سؤال ببرد؟! مسلماً اين انتقاد‌ها مطلوب صداو‌سيما نيست، حتي اگر لابي مديران را منتفي بدانيم ولي سياستي كه صدا‌و‌سيما نسبت به جشنواره در پي گرفته است، ناديده گرفتن ضعف‌هايي است كه مديران فعلي شبكه‌هاي اول و دوم سيما در خلق آن تأثيرگذار بوده‌اند. فعلاً از نظر تلويزيون جشنواره فيلم فجر در شرايط خوبي به سر مي‌برد و متعاقباً هرچه به انتهاي اين جشنواره هم نزديك‌تر شويم، اين خوب بودن سير صعودي پيدا خواهد كرد. اما خوشبختانه تلويزيون تنها رسانه كشور نيست و نظرات ساير رسانه‌ها درباره فيلم‌هاي فجر براي كساني كه مي‌خواهند از اوضاع سينما آگاه باشند، مرجع قابل اعتمادتري خواهد بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن