تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820717275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفت گران شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بازار نفت؛
نفت گران شد
روند افزایش قیمت نفت با ادامه کاهش تعداد دکلهای حفاری نفت آمریکا و درگیریهای لیبی ادامه یافت و حد نصاب تازه ای برای قیمت نفت برنت بر جای گذاشت.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز  به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، افزایش قیمت نفت در معاملات روز جمعه (١٧ بهمن ماه) در حالی ادامه یافت که نفت برنت شاهد بیشترین افزایش قیمت در ١٧ سال گذشته بود، این در حالی است که کاهش تعداد دکلهای حفاری در آمریکا و ادامه درگیریها در لیبی جریان سقوط قیمتها را متوقف کرده است.

قیمتهای جهانی نفت در ٦ روز گذشته نزدیک به ٢٠ درصد بالا رفته است اما همچنان به دلیل نگرانی از مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی ٥٠ درصد کمتر از قیمتهای سال گذشته است.

قیمت نفت برنت در هفته گذشته ٩ درصد بالا رفت که بیشترین مقدار رشد از سال ٢٠١١ بود و در دو هفته گذشته ١٩ درصد افزایش یافت که بیشترین مقدار رشد از سال ١٩٩٨ برای این شاخص نفتی بود.

با وجود این افزایش قیمت، بازارهای نفتی همچنان شاهد ناپایداری زیادی است. قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا در معاملات هفته گذشته در واکنش به مقدار عرضه نفت نزدیک به ٩ درصد در معاملات روزانه نوسان داشت.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که مازاد عرضه نفت تا پایان نیمه نخست امسال ادامه می یابد اما برخی دیگر معتقدند که کاهش دکلهای حفاری و نیز کاهش هزینه اکتشاف نفت در شرکتها موجب رفع سریعتر مازاد عرضه نفت می شود.

جین مک جیلیان، تحلیلگر موسسه تریدیشن انرژی، گفت: مردم تازه در هفته گذشته توجه کردند که تعداد دکلهای حفاری آمریکا در حال کاهش است در حالی که این روند از هفته ها پیش آغاز شده بود، فکر می کنم مردم از اوضاع این بازار سود می برند.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه (١٧ بهمن ماه) یک دلار و ٢٣ سنت یا ٢,٢ درصد بالا رفت و به ٥٧ دلار و ٨٠ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت دبلیو تی آی نیز دیروز (جمعه، ١٧ بهمن ماه) شاهد یک دلار و ٢١ سنت یا ٢,٤ درصد افزایش بود تا در نهایت در سطح ٥١ دلار و ٦٩ سنت برای هر بشکه تثبیت شود./شانا/110

 
 



۱۸/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن