تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805620801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاينه فني دور و نزديك نمي‌شناسد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معاينه فني دور و نزديك نمي‌شناسد
حادثه تصادف اتوبوس مسافربري در عسلويه 27 كشته و زخمي بر گذاشت
نویسنده : بيژن سوراني 


"شمار کشته‌شدگان ومجروحان تصادف اتوبوس کارگران در عسلویه به 27   نفر رسيد  این حادثه زمانی رخ داد که راننده سرویس کارگران به دلیل نقص فنی سیستم ترمز نتوانست سرعت رو به افزایش خودرو را در سراشیبی مهار کند و در نتیجه از قسمت جلو اتوبوس با قسمت عقب یک دستگاه کامیون حامل سنگ‌های معدنی تصادف کرده كه  علت اوليه اين حادثه  فرسودگی و نداشتن چراغ از سوي كارشناسان اعلام شد  ."
نداشتن معاينه فني بازهم حادثه  آفريد  هر چند اين حادثه اولين و آخرين حادثه از اين دست نيست ولي آنچه در اين حادثه مشخص است فرسودگي  اتوبوس حامل كارگران است كه فرسودگي آن بنا بر اعلام خبرگزاري ايلنا  با رها از سوي كارگران مورد اعتراض قرار گرفته بود .
 در اين زمينه چندي پيش نيز اتوبوس مسافربري درون شهري  در اتوبان آزادگان ازمسير خارج  شدو خسارت جاني و مالي بسياري بر جا گذاشت بواقع  بايد توجه داشت كه معاينه فني ضامن سلامت وسايل نقليه و سرنشينان آن در طول سفر  است  معاینه فنی خودروها نقش به سزایی در کاهش تصادفات ناشی از نقص فنی وسایل نقلیه اما متاسفانه در کشور ما به این مهم اهمیت داده نمی شود

نقش مهم معاینه فنی در کاهش تصادفات رانندگی
 
سید علی رضوی کارشناس ارشد حمل و نقل و ترافیک در اين زمينه اظهار کرد: جاده، انسان و خودرو سه عاملی هستند که در تصادفات و سوانح رانندگی مقصر شناخته می شوند اما آمارها نشان از آن دارد که سهم خودرو همواره بیش از سایر موارد است و در واقع می توان گفت که نقص فنی خودروها عامل اصلی تصادفات محسوب می شود.
به گفته وي  در این میان با توجه به اینکه اتوبوس های بین شهری هرساله تعداد زیادی مسافر را درسطح کشور جابه جا می کنند باید معاینه فنی این خودروها مورد توجه ویژه قرار گیرد اما متاسفانه شاهد آن هستیم که اکثر این اتوبوس ها یا معاینه فنی ندارد و یا برگه معاینه فنی آنها جعلی و غیر معتبر است.
کارشناس ارشد حمل و نقل و ترافیک،افزود : به دلیل عدم معاینه فنی دقیق اتوبوس های بین شهری، متاسفانه بسیاری از انها دچار نقص فنی هستند چنانه به طور مثال وقتی حدود دوسال پیش 4 اتوبوس بین شهری مورد معاینه فنی معتبر قرار گرفتند هر 4 خودرو از همان تست نخست یعنی تست ترمز رد شدند.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از قطعات فیک و بی کیفیت و دستکاری خودرو توسط رانندگان یکی دیگر از دلایلی است که می تواند منجر به نقص فنی و بروز مشکل در اتوبوس ها شود ادامه داد: در صورت معاینه فنی دقیق می توان از کیفیت قطعات نیز اطمینان حاصل کرد و مانع از بروز حوادث ناشی از نقص فنی خودرو شد .

تست 6 ماه براي اتوبوس هاي بين شهري
رضوی با بیان اینکه اتوبوس های بین شهری باید حداقل هر 6 ماه یکبار مورد معاینه فنی قرار گیرند، گفت: انتظار می رود وزارت راه نظارت بیشتری بر وضعیت و ایمنی اتوبوس های بین شهری داشته باشد و اتوبوس هایی که معاینه فنی معتبر ندارد، اجازه خروج از پایانه ها را نداشته باشند.
وی  به مهر افزود: با اطمینان می گویم اگر در سفرهای نوروزی امسال اجازه خروج هیچ اتوبوسی از پایانه ها را بدون دارا بودن مجوز معتبر معاینه فنی ندهند شاهد خواهیم بود که تصادفات این وسایل نقلیه کمتر از نصف خواهد شد.

کارشناس ارشد حمل و نقل در پایان تاکید کرد: نقص فنی یک اتوبوس می تواند جان و سلامتی ده ها نفر را به خطر بیاندازد از این رو اعمال قوانین سختگیرانه تر در مورد آنها و توجه بیشتر به ایمنی این وسایل بسیار  حائز اهمیت است و انتظار می رود مسئولان با توجه به پیش رو بودن سفرهای نوروزی بیش از پیش به ایمنی سفر با اتوبوس های بین شهری توجه کنند.
مراجعه اندک اتوبوس های برون شهری به مراکز معاینه فنی
 هم چنين مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی معتبر، ممنوع است.
، ولی آذروش اظهار کرد: اتوبوس های بین شهری نیز بدون معاینه فنی معتبر نباید در جاده های کشور تردد کنندو معاینه فنی برای تمامی وسایل نقلیه حائز اهمیت است ما با توجه به اینکه اتوبوس های بین شهری حدود 40 تا 50 مسافر دارند باید ایمنی این وسایل مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گفته وي : براساس مصوبه هیئت وزیران در 14 دی ماه تاکید شده که همه وسایل نقلیه از جمله اتوبوس های بین شهری باید معاینه فنی معتبر داشته باشند که امید است با توجه به پیش رو بودن سفرهای نوروزی به این مهم توجه لازم صورت گیرد.
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه 23 درصد از مردودی خودروها در معاینه فنی به دلیل نقص فنی موتور و 13 درصد نقص فنی ترمز است گفت: حدود 85 درصد از حمل و نقل کشور به صورت جاده ای است، در این میان نادیده گرفتن سلامت و ایمنی خودروها یعنی بازی با جان هزاران تن از مردم کشورمان.

قطعات بی کیفیت و غیر استاندارد در معاينه فني رد مي شوند
وی همچنین در مورد استفاده از قطعات بی کیفیت و غیر استاندارد و همچنین دستکاری اتوبوس های بین شهری توسط رانندگان گفت: در مراکز معاینه فنی معتبر و تمام مکانیزه ، کیفیت قطعات نیز به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد و قطعات بی کیفیت و غیر اصل به راحتی قابل تشخیص هستند اما متاسفانه مشکل اصلی این است که در حال حاضر اتوبوس های بین شهری به مراکز معتبر مراجعه نمی کنند.
آذروش با بیان اینکه هم اکنون 6 خط معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین در تهران وجود دارد گفت: در حال حاضر تنها اتوبوس های شهری پایتخت به این مراکز مراجعه دارند و تعداد مراجعه اتوبوس های بین شهری در طی سال به این مراکز از تعداد انگشتان دست هم کمتر است.
وی گفت: علاوه بر ارتقا کیفیت وسایل نقلیه بین شهری و الزام تمامی اتوبوس ها به دریافت معاینه فنی معتبر باید نسبت به آموزش رانندگان این وسایل نقلیه نیز اقدام شود تا آنها بیشتر به حساسیت شغل خود و ایمنی خودرویشان واقف شوند.
بواقغ  وبا يد توجه داشت كه  در بسيار از مراكز كارگاهي بدليل دوري از مراكز شهري و عدم نظارت از سوي مسولان ذي ربط  حوادث اينچنيني بسياري اتفاق مي افتد



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن