تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819939473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری که منجر به مرگ جنین می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بیماری که منجر به مرگ جنین می‌شود
این بیماری ناهنجاری جنین است که تمام بدن جنین ورم می‌کند و مایع در پوست و همه قسمتهای اندامهای جنین جمع شده و در آخر به مرگ جنین منجر می‌شود.


آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هیدرو فتالیس یک ناهنجاری جنینی است که تمام بدن جنین ورم کرده به عبارتی مایع در پوست و همه قسمتهای اندام داخلی جنین جمع می‌شود و منجر به مرگ جنین می‌شود.


وی ادامه داد: علتهای هیدروپس فتالیس می‌تواند کم خونی شدید جنین، ناسازگاری خونی بین مادر و جنین، ناهنجاری‌های قلبی جنین انواع سندرمهای مختلف که به علت اختلاف کروموزومی است باشد.


دیباج بیان کرد: این ناسازگاری خونی این گونه است که مادر rh+ ،- rh و جنین+ rh باشد و خونریزیهایی در طی حاملگی اتفاق می‌افتد که خون مادر و جنین مخلوط شده که این فعالیت ایمنی که در بدن مادر رخ می‌دهد باعث ایجاد آنتی بادیها می‌شود و در نهایت گلبول خون جنین را تخریب می‌کند که در این صورت جنین دچار کم خونی شدید می‌شود و قلب برای جبران این کم خونی فعالیت خودش را خیلی زیاد می‌کند در نتیجه جنین ورم کرده.


وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این مشکل پس از مراجعه مادر به پزشک متخصص آمپولهایی را می‌گیرد که باعث جلوگیری از این اتفاق می‌شود.






انتهای پیام/





اخبار مرتبط

غذاهایی که قبل از بارداری باید مصرف شوند
آلودگی هوا اینگونه بر جنین تاثیر می‌گذارد
فواید باورنکردنی روغن زیتون برای زوجین
زیر ساخت لازم برای انجام زایمان طبیعی فراهم گردد
یک میلیون و صد هزار نفر سالیانه در کشور متولد می‌شوند
آیا استفاده از گن‌های بارداری در طول بارداری ضروری است؟




کد خبر: ۵۱۲۴۳۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن