تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806242082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسپورت هایی که به قیمت جان تمام می شود(18+)


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: پاسپورت هایی که به قیمت جان تمام می شود(18+)

پاسپورت هایی که به قیمت جان تمام می شود(18+)

روزنامه فرامنطقه ای «الحیاة» در گزارشی به علل افزایش تصفیه های خونین استالینی و اعدام های داخلی داعش پرداخته است.

 روزنامه فرامنطقه ای «الحیاة» در گزارشی به علل افزایش تصفیه های خونین استالینی و اعدام های داخلی داعش پرداخته است. در آخرین نمونه از اعدام های داخلی، فعالین حقوق بشر سوریه از اعدام 40 نفر از اتباع سعودی در تشکیلات داعش خبر دادند که گفته می شود قصد فرار از قلمرو داعش و بازگشت به شبه جزیره را داشته اند.
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/pase3.jpg


چندی قبل خبرگزاری آسوشیتدپرس از فرار یکی از عناصر داعش خبر داد و به نقل از وی نوشت: «بعد از فرار، فرمانده من دستور تعقیب من داده بود. من با تغییر چهره و لباس مبدل فرار کردم و در مقابل، فرمانده من یک گام فراتر از همه جا، دستور داد که هر مظنونی را می توانند در این زمینه به قتل برسانند و نیاز به تحقیق دقیق و احراز هویت من نیست!» سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در گزارشی مدعی شد تنها طی 6 ماه گذشته، دست کم 120 نفر از عناصر داعش از سوی تشکیلات داخلی اعدام شده اند. بر پایه این گزارش، «اکثر کشته شده ها، کسانی بودند که از پیوستن به داعش پشیمان شده و می خواستند به موطن اصلی خود بازگردند.»نکته مهم در این میان، افزایش تصاعدی و بی سابقه تصفیه های خونین داخلی در این تشکیالت طی دو هفته اخیر است. فعالین تحولات سوریه، ابتدای هفته قبل از اعدام دو نفر در پادگان «العکیرشی» در شهر رقه خبر دادند که متهم به "ایجاد انشقاق در صفوف واحد تشکیلات" بودند؛ اما همین نهادها از اعدام 40 نفر در روزهای اخیر خبر دادند. جرم این 40 نفر، "تقاضای پاسپورت برای بازگشت به کشورشان" اعلام شده است! یکی از نهادهای حقوقی وابسته به مخالفان بشار اسد نیز سه شنبه هفته قبل از اعدام 60 نفر از سربازان داعش در شهر تل ابیض در حاشیه رقه خبر داد. گفته می شود این افراد از طریق مرز ترکیه قصد بازگشت به کشورشان را داشتند. جالب این جاست که در میان این کشته شدگان نیز 40 نفر از اتباع عربستان سعودی بوده اند. حتی گفته می شود در شهر رقه، وضعیت امنیتی تشدید شده است، زیرا میزان انشقاق به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/pase1.jpg


ثامر الصبار، از فعالین مدنی سوریه در همین زمینه به الحیات می گوید: «طی هفته های اخیر، به نظر می رسد خشم تشکیلات داعش علیه نیروهای خلیجی تشدید شده است یا خلیجی ها به عللی تصمیم گرفته اند به دیار خود بازگردند. اوج تصفیه های خونین در شهرهای رقه و دیرالزور بوده است که دست کم 60 نفر کشته شده اند که همگی خلیجی بوده و تنها 40 نفر، از اتباع عربستان سعودی بوده اند. جالب این جاست که جرم اعلام شده برای همه این افراد، صرفا تقاضای بازگشت به موطن خود بوده است.»این فعال سوری ادامه می دهد: «این موج "فرار" در تاریخ داعش کم ترین سابقه ای ندارد و به نطر می رسد تشکیلات در قبال آن شکننده باشد. از ماه هفتم میلادی سال قبل تا روز 28 ژانویه سال جاری، تنها 122 نفر از اعضای داعش اعدام شده بودند که جرم غالب آنان – تا قبل از دو هفته اخیر – در حد "جاسوسی برای کشورهای اجنبی" و یا "غلو" در حق خلیفه بوده است! اما این بار به صورت رسمی جرم افراد را تلاش برای بازگشت به موطن خود می خوانند.»
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/pase2.jpg


در این زمینه «غیث» از سربازان تونسی قدیمی داعش که موفق به فرار از قلمرو داعش شده و اکنون به حالت مخفی در خارج از سوریه زندگی می کند، به آسوشیتدپرس گفته است: «بیش از 10 نفر از سربازان قدیمی داعش فرار کرده اند؛ اما تشکیلات خانواده های آنان را گروگان گرفته و حتی در یک مورد؛ خانواده سرباز مربوطه را در خارج از قلمرو داعش ترور کرده است!»به نظر می رسد داعش در مواجهه با فرار نیروهای خود به موطن اصلی، دچار چالشی شده باشد که می تواند انشعاباتی را در تشکیلات داشته باشد. طی دو هتفه اخیر، داعش در میدان نبرد نیز شکست های جدی خورده است که تا پیش از این، در تاریخ داعی بی سابقه بوده است.



1393/11/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن