تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820745788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار هنرمند عریان کردن حقیقت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کارگردان فیلم دوران عاشقی در ویژه برنامه هفت: کار هنرمند عریان کردن حقیقت است خبرگزاری پانا: علیرضا رییسان گفت: کارهنرمند عریان کردن حقیقت است. واقعیت در بیرون وجود دارد آن را نه می توانیم حادث کنیم و نه از بین ببریم. اما اگر ازواقعیت به سمت حقیقت رویم کار هنری کرده ایم و در صورتی که نرویم کار واقعی را به همان شکل انجام داده ایم.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۶ بهمن ساعت 04:11

خبرگزاری پانا+

   
آنچه در چهارمین ویژه برنامه هفت به مناسبت سی وسومین جشنواره فیلم فجررخ داد گفت وگو با فیلم هایی بود که فضای متفاوت جشنواره جاری فیلم فجر را به نوعی به تصویر می کشید.
یکی از این فیلم ها ، بدون مرز ساخته امیر حسین عسگری بود که وی با بیان جمله ای در خصوص این فیلم گفت: این فیلم نشان دادن روابط انسان متاثر ازجنگ است و البته در بحث محدود بودن دیالوگ هدفمان این بوده است که فقط به مرزهای خود محدود نباشیم و انسان متاثر از جنگ را به تصویر بکشیم.
عسگری گفت: وقتی زبان حذف می شود دریچه احساس باز می شود و این نیز سبب شد که کار را به سمت و سویی ببریم که جهان شمول تر باشد. 
اشکان اشکانی، مدیر فیلمبرداری  نیز در خصوص فیلم بدون مرز توضیح داد:  با فیلمی روبه رو بودیم که ممکن بود دارای ریتمی کند شود و اگر با شیوه کلاسیک با آن برخورد می کردیم می توانست دچار این اتفاق شود. برای این کار می خواستیم که از روند کلاسیک  یعنی پلان های ایستا و مشخص بگذریم . از طرفی با بازیگری رو به رو بودیم که بازیگر نبود وهمین کار را سخت تر می کرد.
مجتبی امینی تهیه کننده بدون مرز با اشاره بر اینکه فیلم بدون مرز فیلمی جهان شمول در حوزه ای است که هر گونه تجاوز اشتباه است افزود: فیلم بدون مرز، انسانی است و سرشار از المان ها و گفتمان های مختلفی است و نمی توانیم برای آن مرزبندی تعیین کنیم که انسانی یا غیر انسانی است.
امیریل ارجمند نیز در ادامه از سختی کار دراین پروژه گفت وادامه داد: دیالوگ های محدود و وجود یک نابازیگر درفرآیند کار فضا را کمی متفاوت می کرد اما تجربه خوبی بود. 
دوران عاشقی آخرین فیلم علیرضا رییسان بخش دیگری از برنامه هفت بود که درابتدا علیرضا برازنده، مدیر فیلمبردار آن گفت:  بر اساس صحبت هایی شده بود استفاده از دوربین سیار مد نظربود اما به این نتیجه رسیدیم که با دوربین روی دست نمی توانیم  به فیلم خوبی را منجر شویم. درنهایت به روش های مختلف فکر کردیم و به دوربین روی هد و سه پایه رسیدیم که همراه با سیال بودن حس تعلیق را در کار ایجاد کند.
علیرضا رییسان نیز درادامه با بیان اینکه تمام تلاش من این بوده است که این فیلم در ایران دیده شود گفت: همواره تمام فیلم های من موقعیت بین المللی داشته اند اما برای من تنها مردم و نیرو های نخبه مردمی مهم هستند.
این کارگردان بیان کرد: کارهنرمند عریان کردن حقیقت است. واقعیت در بیرون وجود دارد آن را نه می توانیم حادث کنیم و نه از بین ببریم. اما اگر از واقعیت به سمت حقیقت رویم کار هنری کرده ایم و در صورتی که نرویم کار واقعی را به همان شکل انجام داده ایم و در صورتی که جذاب باشد نوعی گرایش را به وجود می آورد که خود نوعی پدیده اجتماعی است.
ستاراورکی آهنگساز فیلم دوران عاشقی با بیان اینکه رییسان خیلی خوب موسیقی ادوار گذشه و حال را می شناسد یاد آور شد: اجرای کار به گونه ای بود که با سایر عوامل و بازیگران هارمونی داشته باشد.
باید 5 تا 8 درصد بودجه را برای فیلمنامه بگذاریم
عصر یخبندان عنوان فیلم دیگری از مهمانان ویژه برنامه هفت بود که در سی وسومین جشنواره فیلم فجر بخش اعظمی از آرا را به خود اختصاص داده است.
مصطفی کیایی کارگردان فیلم عصریخبندان بیان کرد: تحقیقاتی بسیاری پیرامون این فیلم شکل گرفت چرا که از آغاز سعی مان بر آن بود که روی مقوله ای که کار می کردیم با تحقیقات و آگاهی بیشتری وارد فضا شویم.
 محسن کیایی از بازیگران فیلم عصر یخبندان گفت: عصریخبندان را به خاطرپیچیدگی  درروایت و دغدغه ای که درون آن وجود دارد خیلی دوست دارم.
منصورلشگری قوچانی، تهیه کننده  فیلم عصر یخبندان در بیان صحبت های اظها رکرد: با این فیلم همکاری کردم چون در ادامه دغدغه های من بود و خود روی موضوعات این چنینی تحقیقاتی داشته ام.
وی با بیان اینکه حمایت برای ساخت این پروژه نداشتیم افزود: باید بودجه بیشتری برای فیلمنامه گذاشت چون اصل و اساس کار فیلمنامه است. باید حداقل پنج تا هشت درصد بودجه فیلم ها را برای فیلمنامه بگذاریم چرا که فیلمنامه خوب در کنار سایر عوامل خوب منجر به ساخت کار خوب می شود.
 اما آرمان موسی پور آهنگساز فیلم با بیان اینکه موسیقی پاپی که در فیلم می شنویم موسیقی است که خود مصطفی انتخاب کرده است گفت:ساختار موسیقی این فیلم توصیفی بود و داستان را همپایه فیلم توصیف می کند و یک تم عاشقانه رو به فنا شدن دارد و تا لحظه آخر سعی کردیم که این حس را نگه داریم.
با مستند فیه ما فیه می خواستیم فیلم به معنای فیلم باشد
حضور دو تن از عوامل مستند فیه ما فیه در برنامه هفت از دیگر رخداد هایی بود که ترسیم گر فضای متفاوت جشنواره فیلم فجر است.
صادق داوری فر کارگردان مستند فیه ما فیه گفت: ساخت این مستند به دوران کودکی من برمی گردد که پدر من تمایل داشتند که من طلبه شوم اما بعد ها آشنایی با تئاتر و فیلم کوتاه من را به مسیر دیگری انداخت اما همواره دغدغه آن با من بود و از طرفی شاهدبودم که در سینمای داستانی وقتی پیرامون یک روحانی فیلم می سازند معمولا غلو شده است که با این کار ادای دینی به دغدغه پدر انجام دادم.
احسان لهراسبی، تدوین گر این اثر بیان کرد: تدوین این کار چهار سال به صورت مقطعی انجام شد که این البته به خاطر این بود که دغدغه زمان نداشتیم و بیشتر می خواستیم که فیلم به معنای فیلم باشد.
اما آخرین بخش از گفت وگو های ویژه برنامه هفت به فیلم تا آمدن احمد ساخته صادق صادق دقیقی اختصاص داشت.
وی با بیان اینکه از ساخت فیلم هایی از گونه تا آمدن احمد کمتر حمایت می شود افزود: این فیلم برداشتی از یک داستان واقعی است و اتوبیوگرافی نیست.
 افسراسدی نیز از بازیگران فیلم تا آمدن احمد با بیان اینکه با پروانه مرزبان تهیه کننده این کار دوستی دیرینه داشته ایم ادامه داد: تا آمدن احمد قصه خوبی داشت اگرچه هر کاری می تواند قوت و ضعف خود را داشته باشد اما درهر صورت صادق دقیقی کارگردان هوشمند و نازنینی هستند.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن