تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819553944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود بودجه مشکل اصلي موسيقي کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۴۷ب.ظ)
نماينده مجلس؛ کمبود بودجه مشکل اصلي موسيقي کشور است نايب‌رئيس کميسيون فرهنگي در مجلس نهم معتقد است، کمبود بودجه مشکل اصلي موسيقي کشور محسوب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد رمضان شجاعي کياسري نايب‌رئيس کمسيون فرهنگي، جشنواره موسيقي فجر را معياري براي مشخص شدن ضعف‌ها و عقب ماندگي‌ها مي‌داند و معتقد است: جشنواره موسيقي فجر مي‌تواند يکي از مسيرهاي تعيين و کاهش عقب‌افتادگي در حوزه موسيقي باشد.
شجاعي کياسري دراين‌باره گفت: اين جشنواره مي‌تواند معيار سنجش ضعف‌ها باشد و سپس با آموزش صحيح مسير را اصلاح کند.
وي ضمن اشاره به ضعف‌هاي موجود در موسيقي کشور خاطرنشان کرد: مشکل اصلي عقب افتادگي‌ها و کاستي‌هاي موجود کمبود بودجه است، لذا بايد اعتبارات و فضاي لازم براي رشد و توسعه انواع موسيقي سنتي و اصيل و فاخر فراهم شود تا استعدادها و خلاقيت‌ها ظهور و بروز خود را پيدا کنند.
نماينده مردم ساري و مي‌اندود در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در بعد نيروي انساني مشکلي نداريم معضل اصلي نبود بودجه کافي است، لذا به نظرم بايد به زيرساخت‌ها و اصول توجه جدي شود.
کياسري تصريح کرد: تا زماني که به زيرساخت‌ها، ارکستر سمفونيک‌ها، موسيقي‌دان‌ها، شعرا، گروه‌هاي موسيقي توجه نشود و از توليد موسيقي‌هاي سنتي و اصيل پشتيباني لازم صورت نگيرد فاصله‌ها با موسيقي سنتي و بومي ما بيشتر مي‌شود.
نايب‌رئيس شوراي نظارت بر صداوسيما در ادامه بيان داشت: وقتي دو ارکستر بزرگ کشور حذف شود، يعني اينکه فاتحه موسيقي اصيل و سنتي کشورمان خوانده‌شده است و عملاً فضا و ميدان و راه را براي ورود موسيقي‌هاي غربي بافرهنگ خاص آن بازکرده‌ايم.
شجاعي موسيقي را ابزاري دانست که احساس همه ملت‌ها را به يک‌زبان روايت مي‌کند و توضيح داد: وقتي يک قطعه موسيقي حس خوبي در شنونده ايجاد مي‌کند، بايد به آن موسيقي احترام گذاشت، ما ملتي هستيم که فرهنگ و تمدني کهن‌داريم و يکي از نشانه‌هاي اين فرهنگ انواع موسيقي سنتي و بومي است که در اقوام مختلف کشورمان وجود دارد.
وي موسيقي و سازهاي بندري، ترکي، کردي، عربي، گيلکي و طبري را نشانه تنوع و غناي موسيقي در اين سرزمين دانست و آن‌ها معرف هويت و فرهنگ ايراني برشمرد.
وي ضمن اشاره به موسيقي دهه اول انقلاب اسلامي اظهار داشت: موسيقي ما در دهه اول انقلاب خوش درخشيد، در دوران پيروزي انقلاب با موسيقي انقلابي و سپس در دوران دفاع مقدس با نوع موسيقي مختص دوران جنگ توانست آثار ماندگار و جاودان و بزرگي را توليد و ارائه کند.
وي ادامه داد: همان‌طور که مي‌دانيد موسيقي دوران دفاع مقدس با دوران انقلاب در فرم، ادبيات، استخدام کلمات و موسيقي تفاوت‌هايي دارند، اما؛ در دهه اخير به دليل عدم‌حمايت‌هاي لازم از موسيقي اصيل و سنتي شاهد الگوبرداري از موسيقي غربي هستيم و راه ورد اين موسيقي عاريتي بازشده است.
وي با انتقاد از وضعيت توليدات موسيقي کشور اظهار داشت: در حال حاضر آثاري توليد مي‌شود که فاقد کيفيت لازم است و کسي حاضر به خريد آن‌ها نيست، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نبايد اجازه دهد ذائقه مردم و جوانان به انواع موسيقي غربي عادت کند، زيرا از وظايف اين وزارتخانه حفظ و احياي موسيقي اصيل ايراني و پاسداري از حرمت آن است.
اين نماينده مجلس به لزوم تأمين اعتبار جهت انجام وظيفه در دولت اشاره کرد و گفت: پاسداري از موسيقي اصيل و سنتي کشور نيازمند آموزش در اين زمينه است و آموزش نيازمند بودجه و اعتبار است.
نماينده مردم ساري به تأثيرگذاري موسيقي پاپ به‌عنوان يک موسيقي همه‌پسند اشاره کرد و توضيح داد: اين نوع موسيقي هم مي‌تواند برگرفته از نت‌ها و ملودي‌هاي ايراني باشد و فرهنگ ايراني را حفظ کند.
علاقه‌مندان مي‌توانند اخبار و عکس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن