تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803051392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت مدارس، حرفه اي ترين شغل در آموزش وپرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۵۹ب.ظ)
مديريت مدارس، حرفه اي ترين شغل در آموزش وپرورش است معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش وپرورش با بيان اين که مديران مدارس مي توانند با کمبود امکانات و منابع بهترين شرايط براي تحصيل دانش آموزان ايجاد کنند، گفت: مديريت مدرسه، حرفه اي ترين شغل در آموزش وپرورش است.
به گزارش خبرگزاري موج، صبح امروز محمد ديمه وي در گردهمايي معاونين آموزش ابتدايي سراسر کشور که در باشگاه فرهنگيان برگزار مي شود، با تبريک سي و هفتمين بهار شکوهمند انقلاب اسلامي اظهار کرد: آموزش وپرورش وظيفه انتقال ارزش ها و صيانت از آرمان هاي امام راحل به نسل بعد را برعهده دارد و بايد جدا از برنامه ريزي هاي رسمي در رسيدن به باورهاي انقلاب اسلامي در دانش آموزان نقش ويژه اي را ايفا کنيم.
وي برگزاري اين گردهمايي را فرصتي براي «همفکري و هم دلي» بين نيروهاي ستادي و استان ها در جهت اجراي هرچه بهتر برنامه هاي آموزش وپرورش خواند و افزود: چنانچه اين ظرفيت ها به فعل درآيد، قطعا با رشد و بالندگي و پويايي در سيستم مواجه مي شويم که نتايج آن را مي توان در پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 و رشادت هاي ايثارگران در هشت دفاع مقدس مشاهده کرد.
ديمه ور با بيان اين که دامنه حسن مسئوليت پذيري و تعهد در انجام کارها بايد به صورت يک فرهنگ درآيد، تصريح کرد: آموزش وپرورش در شرايط امروز نياز به افزايش بهره وري و اثربخشي در امور دارد که با روحيه جهادي معلمان و مديران مدارس قطعا مي توانيم نتايج کارها را در آينده نزديکي مشاهده کنيم.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش وپرورش تأکيد کرد: مدرسه همواره کانون اصلي تربيت است که در سند تحول بنيادين براي تربيت 6 ساحت تعريف شده است که با رشد متوازن آن ها مي توانيم شاهد رشد و بالندگي در مدرسه و جريان آموزش باشيم.
وي معاونين آموزش ابتدايي را حلقه بين ستاد و صف خواند و ادامه داد: معاونين آموزش ابتدايي به طور پيوسته در جريان اجرا، دريافت بازخوردها و اصلاح شرايط آموزش بين ستاد و مدرسه هستند تا بتوانند مدرسه را نماد عيني تربيت پذيري دانش آموزان شوند.
ديمه ور به نقش مدرسه به عنوان يک محيط تعاملي اشاره کرد و ادامه داد: مدارس مي توانند به غيراز کارکردهايي مانند آموش در شرايط خاص کشور، موج آفريني ايجاد کنند که در طول دوران 36 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره ديده شده است.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: مديريت در کنار ارکان مختلف مدرسه به مانند موجود زنده اي است که فرآيند آموزش و تربيت فرزندان در آن شکل مي گيرد که نياز به مراقبت و نظارت، اجتناب ناپذير است.
وي آموزش وپرورش را نهادي بسيار متمرکز خواند و عنوان کرد: بايد شرايطي را فراهم کنيم تا از صدور بخشنامه هاي غيراولويت دار به استان ها جلوگيري کنيم تا خلاقيت در بين عناصر مدرسه بتواند به نقش مفيد آموزشي وپرورشي در بارورکردن استعدادهاي دانش آموزان به نتيجه برسد.
ديمه ور با بيان اين که آموزش وپرورش همواره با کمبود امکانات و اعتبارات مواجه بوده است ، تصريح کرد: بايد نگرش مديران نسبت به جذب منابع از حالت «دولتي» به «مشارکتي» تغيير کند تا آن ها بتوانند در عين محقق کردن سياست «توسعه مشارکت ها» از ظرفيت هاي نهفته در مدرسه و اوليا به نحو شايسته اي استفاده کنند.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش وپرورش با تأکيد بر آموزش علمي و مهارتي معلمان، عنوان کرد: بهسازي نيروي انساني در کنار سامان دهي نيروي انساني نقش مدرسه را به صورت يک سازمان يادگيرنده تبديل مي کند که بايد در آن دوره هاي ضمن خدمت و کارگاه هاي آموزشي باجديت بيشتري دنبال شود.
وي اجراي برنامه تعالي مديريت مدرسه را موفق خواند و گفت: بايد با متناسب سازي برخي از شاخص هاي اين برنامه آن را به صورت يک مدل جديدو قابل استفاده در مدارس ابتدايي در آوريم تابتوانيم از مواهب اين برنامه در ارتقاي کيفيت بخشي تعداد بيشتري از مدارس استفاده ببريم.
ديمه ور بر سامان دهي مدارس کوچک روستايي، عشايري و کلاس هاي چندپايه تأکيد کرد و ادامه داد: بايد بادرنظرگرفتن شرايط تربيتي و بهداشتي، با سامان دهي فضاي آموزشي، معلم و تعداد دانش آموز به يک استاندارد مطلوب برسيم که دراين مسير نظارت علمي و نظارتي بايد با مراقبت و حساسيت ويژه اي صورت گيرد.
گفتني است؛ گردهمايي معاونين آموزش ابتدايي سراسر کشور در روزهاي 15 و 16 بهمن ماه در باشگاه فرهنگيان برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن