تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819089831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتظر بودم زنگ بزنند و از انتخابم ابراز پشیمانی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


سعید آقاخانی:
منتظر بودم زنگ بزنند و از انتخابم ابراز پشیمانی کنند
سعید آقاخانی بازیگر نقش اول مرد فیلم «خداحافظی طولانی» گفت: اولین‌بار که فیلم‌نامه را خواندم خیلی تعجب کردم که نقشی به این جدیت به من پیشنهاد شده است. اول فکر می‌کردم خیلی زود به من زنگ می‌زنند و از انتخابم ابراز پشیمانی می‌کنند.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، نشست خبری فیلم «خداحافظی طولانی» در کاخ جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
  فرزاد مؤتمن، کارگردان فیلم «خداحافظی طولانی» در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره تفاوت ژانر این فیلم جدید با کارهای قبلی‌اش، گفت: زمانی که این فیلم را برای ساخت به من پیشنهاد دادند، در حال نوشتن فیلم‌نامه خودم بودم و می‌خواستم فیلم‌نامه‌ای را که خودم نوشته‌ام بسازم اما زمانی که داستان را خواندم فکر کردم این فیلم‌نامه ارزش این را دارد که کار خودم را به تعویق بیندازم.
  وی افزود: چون در ساختار و نوشتن فیلم‌نامه نقشی نداشتم، این کار با کارهایی که خودم نوشته یا در آن سهم داشته‌ام متفاوت است اما چیزی که در این فیلم‌نامه نقطه اشتراک من با داستان بود وجود دو ژانر عشقی و وسترن در متن داستان است.
  کارگردان فیلم «خداحافظی طولانی» تأکید کرد: میزانسن‌هایی که در فیلم بکار رفته بسیار به فضاسازی فیلم کمک کرد تا داستان را به فیلم‎های وسترن نزدیک‎تر کنیم.
  موتمن ادامه داد: در سال‌های اخیر در بیشتر فیلم‎هایی که ما می‎بینیم میزانسن‎ها متعلق به افراد طبقه متوسط به بالا هستند و این اتفاقی است که باعث شده تا مخاطبین زیادی از سینما فاصله بگیرند چرا که ما بیشتر جامعه را در قشر متوسط و متوسط به پایین می‌بینیم.
  وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث جذابیت این فیلم برای من شده این است که در این فیلم ما با قشر ملموس تر از جامعه روبه‌رو بودیم و فکر می‌کنم این یکی از مهمترین دلایلی است که هر فردی در هر قشری می‌تواند با این داستان ارتباط برقرار کند.
  کارگردان فیلم «خداحافظی طولانی» ادامه داد: البته نباید دیگر دلایلی را که من برای ساخت داشتم در این فیلم نادیده گرفت و از آن جمله می‌توان به گروه تولید و تهیه خوب اشاره کرد چرا که همه چیز برای کار آماده بود و فضا بسیار در این مورد راضی کننده بود.
  در ادامه ساره بیات، بازیگر نقش ماهرو به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: کار کردن با مؤتمن همیشه یکی از ایده‌آل‌های من برای کار بود و وقتی این فرصت در این فیلم برای من فراهم شد بسیار خوشحال شدم.
  وی گفت: قطعاً برای یک بازیگر همیشه تنوع در پیشنهاد وجود دارد اما من کاملاً آزادانه انتخاب می‌کنم که چه نقش هایی را بازی کنم و اینکه بیشتر در این نقشها ظاهر شده‌ام کاملاً انتخابی بوده است.
  سعید آقاخانی بازیگر نقش اول مرد فیلم «خداحافظی طولانی» گفت: اولین بار که فیلم‌نامه را خواندم خیلی تعجب کردم که نقشی به این جدیت به من پیشنهاد شده است. روزهای اول فکر می‌کردم خیلی زود به من زنگ می‌زنند و از انتخاب خود ابراز پشیمانی می‌کنند اما این اتفاق نیفتاد. این کار واقعاً تجربه جدیدی برای من بود.
  مؤتمن نیز در ادامه نشست گفت: ما برای انتخاب این کاراکتر با این سن و سال واقعاً دچار بحران شده بودیم حتی برای این مسئله جلسه گذاشتیم که سعید آقاخانی را مدیر تولید کار پیشنهاد داد. اول که شنیدیم برای ما قابل هضم نبود. کسی که فقط کار طنز کرده است، چگونه می‌تواند نقش به این جدیت را انجام دهد. ولی با این حال ما قبول کردیم، راستش روزهای اول خیلی استرس داشتیم اما به‌مرور وقتی تسلط سعید را دیدم کاملاً مطمئن شدم که درست انتخاب کرده‌ایم.
  حضرتی تهیه کننده فیلم در ادامه نشست گفت: بسیار خوشحالم که به‌عنوان اولین تجربه بلند خود با گروه مؤتمن کار کرده‌ام. بسیار هم خرسند هستم که می‌بینم این فیلم با هر قشری ارتباط برقرار می‌کند، هم مخاطب خاص و هم مخاطب عام.
  جودت، طراح گریم این فیلم گفت: از اینکه وارد گروهی شده‌ام که با وجود اولین همکاری‌ام با آنها کاملاً به من در این زمینه اطمینان کردند بسیار خوشحال هستم و امید است در کارهای بعدی نیز این همکاری را ادامه دهیم.
  مؤتمن در پایان سخنانش درباره نحوه فیلم‌برداری و نور فیلم گفت: در این فیلم ما بسیار دقت کردیم که دو فضای معکوس هم از لحاظ تصویر و هم از لحاظ نورپردازی ایجاد کنیم.
  وی ادامه داد: در این فیلم دو داستان عشقی وجود داشت که یکی از آنها یعنی داستان ماهرو بسیار روشن است اما در پایان بیمار می‌شود و رنگ خود را از دست می‌دهد و دوم طلعت که کاملاً بعکس است با رنگ‌های سرد آغاز می‌شود و در پلان آخر با رنگهای روشن به پایان می‌رسد. این تفاوت به‌لحاظ مفهومی برای ما بسیار مهم بود که بتوانیم بار معنایی را به‌واسطه تصویر و نور بیشتر دخیل کنیم.     تسنیم 115  



۱۵/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن