تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816785599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میل به گفتن دروغ از طفولیت


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
Unsincere
به چه دلیل کودکان تمایل به گفتن دروغ می کنند و از دروغ گفتن لذت می برند به چه دلیل این عادت در آنان به وجود می اید؟ یک روانشناس بالینی گفت: دروغ گفتن نوعی پرخاشگری است و متأسفانه گاهی والدین و معلمان رفتار پرخاشگرانه را با تشویق دانش آموزان به دروغ گفتن تقویت می‌کنند.، عبدالله امیدی با بیان تغییر حدود بهنجار یک رفتار در جامعه اظهار داشت:‌ زمانی برخی رفتارها طبیعی نبود، مثلا چنانچه فردی پرخاشگری نشان می‌داد رفتار او نابهنجار تلقی می شد، اما متأسفانه امروز شاهدیم که رفتار پرخاشگرانه در بین بسیاری از افراد جامعه رواج دارد و فردی که پرخاشگری نشان می‌دهد مانند گذشته از رفتار خود شرمگین نمی‌شود. خطر پذیرش رفتار پرخاشگرانه در جامعه
وی افزود: در گذشته وقتی کسی رفتار پرخاشگرانه‌ای انجام می‌داد طرف مقابل تعجب می‌کرد، اما امروز به نظر می‌رسد رفتارهای پرخاشگرانه پذیرفته شده است چرا که طرف مقابل نیز انتظار این رفتار را دارد.
این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد:‌ البته برعکس آن نیز وجود دارد. مثلاً در گذشته مردم در مکان‌های عمومی سیگار می‌کشیدند اما این رفتار امروز ناپسند تلقی می‌شود و کسی که به آن مبادرت می‌ورزد با نگاه و کلمات اعتراض‌آمیز دیگران مواجه می‌شود.
این روانشناس بالینی تأکید کرد: امروز حدود بهنجار بودن یک رفتار تغییر کرده است. یکی از ملاک‌های حدود بهنجار بودن رفتار، افراد مهم جامعه هستند. مثلاً والدین، معلمان و پلیس جزو افراد مهم و تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند.
دروغ گفتن نوع یرخاشگری است
وی افزود:‌ متاسفانه گاهی والدین رفتار پرخاشگرانه را با تشویق فرزندان خود به دروغ گفتن تقویت می‌کند چرا که دروغ نیز نوعی پرخاشگری محسوب می‌شود.
در واقع هر رفتاری که با هدف ضربه زدن به دیگران باشد، پرخاشگری محسوب می‌شود. گاهی از فرزندان خود می‌خواهند با پرخاشگری حق خود را بگیرند. همچنین مربیان و معلمان نیز که جزو افراد بسیار مؤثر در جامعه هستند باید مراقب رفتار خود باشند چرا که دانش‌آموزان تاثیرپذیری زیادی از اولیا مدرسه دارند.
این روانشناس بالینی اظهار داشت: پرخاشگری معلم می‌تواند پرخاشگری دانش‌آموز را در پی داشته باشد و حدود بهنجار بودن رفتارهای پرخاشگرانه را تغییر دهد. نقش الگوهای مشاهده‌ای در یادگیری رفتار
وی گفت: طبق الگوی یادگیری مشاهده‌ای کودک رفتار ناپسند را از محیط‌هایی که در آن قرار دارد یاد می‌گیرد. گفتن این جملات که حقش را کف دستش می‌گذارم، نشانش می‌دهم و … تنها رفتار پرخاشگرانه را در کودکان تقویت می‌کند و به آنها می‌آموزد که با این روش‌ها به خواسته خود برسد.
این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد: پرخاشگری مانند ترافیک می‌ماند همانطور که در حال حاضر مردم به ترافیک عادت کرده‌اند در صورتی که وقوع پرخاشگری در جامعه افزایش پیدا کند افراد رفتارهای پرخاشگرانه را انجام می‌دهند. انواع پرخاشگری کدام است؟
امیدی گفت: پرخاشگری به انواع کلامی و غیرکلامی تقسیم می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند فعال و منفعل باشد. در پرخاشگری فعال فرد پرخاشگری را نشان می‌دهد اما در پرخاشگری منفعل با انجام رفتارهایی که به فرد به طور غیرمستقیم ضربه می‌زند نسبت به او پرخاشگری نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های ارتباطی و بین فردی از خانواده و مدرسه می‌تواند افراد را برای ارتباط موثر با دیگر افراد جامعه آماده کند.

14 بهمن 1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن