تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819808491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز خط تخريب فيلم محمد(ص) قبل از اكران!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آغاز خط تخريب فيلم محمد(ص) قبل از اكران!
همه ساله هزاران فيلم سينمايي، داستاني، سريال و مجموعه‌هاي تلويزيوني در سرتاسر دنيا با هزينه‌هاي گزاف و اكثراً با محتواي مغاير با سعادت بشر توليد و پخش مي‌شوند اما هيچ‌گاه سابقه نداشته است هزينه‌هاي توليد يك فيلم مثلاً هاليوودي (كه از لحاظ صرف هزينه، در رأس گران‌ترين فيلم‌ها قرار دارند) را اسراف بنامند!
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


 همه ساله هزاران فيلم سينمايي، داستاني، سريال و مجموعه‌هاي تلويزيوني در سرتاسر دنيا با هزينه‌هاي گزاف و اكثراً با محتواي مغاير با سعادت بشر توليد و پخش مي‌شوند اما هيچ‌گاه سابقه نداشته است هزينه‌هاي توليد يك فيلم مثلاً هاليوودي (كه از لحاظ صرف هزينه، در رأس گران‌ترين فيلم‌ها قرار دارند) را اسراف بنامند!
در حالي كه تاكنون قريب به 250 فيلم درباره زندگاني حضرت مسيح (ع) ، 120 فيلم درباره زندگي حضرت موسي (ع) ، 80 فيلم درباره زندگاني ديگر پيامبران و 40 فيلم درباره بودا ساخته شده است، اسراف خواندن هزينه صرف شده براي دومين فيلمي كه از زندگي پيامبر اسلام (ص) ساخته شده است نشان از عمق واهمه غرب نسبت به معرفي اسلام واقعي دارد. بي‌شك همان‌ها كه در خيابان‌هاي پاريس و ديگر شهرها به نام آزادي بيان، از كاريكاتورهاي پيامبر عظيم‌الشأن اسلام هواداري مي‌كردند اگر ايشان را همانگونه كه هستند بشناسند محال است اجازه دهند چنان حركت زشتي دوباره تكرار شود.
اما سايت خبري تحليلي گاردين با حساسيت عجيبي نسبت به فيلم مجيدي نوشت:«فيلم چندميليون دلاري زندگينامه پيامبر اسلام كه گران‌ترين و اسراف‌كارانه‌ترين فيلم تاريخ سينما و تلويزيون ايران است براي اولين بار روز يك‌شنبه به نمايش گذاشته مي‌شود.»
گاردين كه سعي دارد محتواي فيلم را تفسير شخصي ايران از تاريخ اسلام جلوه دهد در ادامه نوشت: «اين فيلم كه در جشنواره فيلم فجر اكران خواهد شد صرفا نسخه ايراني زندگينامه محترم‌ترين چهره تاريخ اسلام است كه پيش‌تر نيز درباره آن فيلمي ساخته شده (و ديگر نيازي به اين كار نبود). گفتني است كارگردان اين فيلم، يكي از چهره‌هاي سينمايي طرفدار انقلاب اسلامي ايران است.»
گاردين در مطلب خود بارها مهم‌ترين موضوعي كه بايد به آن توجه كرد را اين نكته عنوان كرد: «اين فيلم كه به زبان‌هاي انگليسي و عربي نيز ترجمه (و دوبله) خواهد شد، توسط ايران شيعي ساخته مي‌شود!» تكرار اين مسئله، اشاره به حساسيت‌هايي دارد كه وهابيت نسبت به تعريف شيعه از اسلام نشان مي‌دهد. وهابيون عربستان پيشتر و شايد در پاسخ به فيلم امام علي (ع) و عمر مختار، فيلمي سراسر از انحرافات تاريخي و موهن درخصوص زندگي امام حسن (ع) و امام حسين (ع) ساخته بودند.
مجيدي پيشتر در كنفرانسي اعلام كرده بود قبل از نوشتن فيلمنامه، با متخصصان تاريخ اسلام اعم از شيعه و سني مشورت كرده است. اين مسئله راه سوء استفاده وهابيت را مي‌بندد زيرا وهابيون هميشه تلاش داشته‌اند اهل تسنن را به سمت خود سوق دهند. علماي الازهر سال 2012 از مجيدي درخواست كرده بودند اين فيلم را نسازد و همين بهانه براي وهابيت كافي بود!
اما واشنگتن پست كه نخواست از قافله تخريب‌كنندگان دومين فيلم جهان درباره پيامبر اسلام عقب بماند پيش از ديدن اين فيلم به نقد پرداخت و نوشت:«اين هفته گران‌ترين فيلم ايراني اكران خواهد شد. اين فيلم درباره پيامبر اسلام است، اما نه! هيچ‌كس او را در فيلم نخواهد ديد!»
نشان ندادن چهره پيامبر در فيلم، تنها انتقادي بود كه واشنگتن پست پيش از اكران فيلم توانست نسبت به محتوا و نكات فني آن داشته باشد اما براي خالي نماندن عريضه، به بررسي سوابق مجيدي پرداخت تا شايد دستاويزي براي تحت‌الشعاع قرار دادن فيلم زندگي پيامبر پيدا كند. اين سايت خبري در ادامه نوشت: «مجيدي - فيلمساز مورد علاقه رهبر ايران - معمولاً فيلم‌هايي مي‌سازد كه اگرچه درباره زندگي مردم طبقات پايين ايران است اما بار سياسي ندارند و موردحمايت مسئولان حكومتي قرار مي‌گيرند!»
واشنگتن پست سعي كرد مجيدي را يك هنرمند حكومتي معرفي كند اما به تناقض آشكار و مضحكي رسيد. مجيدي سال 2009 فيلم تبليغاتي ميرحسين موسوي را ساخت كه غرب همواره از وي با عنوان رهبر اپوزيسيون داخلي ياد مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن