تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799094717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت آثار جشنواره فيلم فجر امسال مطلوب تر از سال هاي قبل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱:۴۴ق.ظ)
وزير ارشاد؛ وضعيت آثار جشنواره فيلم فجر امسال مطلوب تر از سال هاي قبل است وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خوشحاليم که وضعيت آثار حاضر در جشنواره سي و سوم فيلم فجر نسبت به سال هاي گذشته از منظر کيفي بهتر است و آثار حاضر در اين رويداد در سطح نزديکي نسبت به هم قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از بازديد از دبيرخانه اين رويداد سينمايي افزود: آمدم که با فعاليت انجام‌شده در جشنواره سي و سوم آشنايي بيشتري پيداکرده و از دوستان برگزارکننده اين جشنواره تقدير کنم.
وي يادآور شد: پذيرش فعاليت در هيأت انتخاب جشنواره و انتخاب آثار براي حضور در بخش رقابتي اين رويداد کار دشواري است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد کرد: در جريان نوع فيلم‌هاي در حال ساخت در سينماي ايران در سال ۹۳ قرار داشتم و فکر مي‌کنم مجموعاً امسال وضع مناسب‌تري در سينماي ايران وجود دارد.
جنتي تأکيد کرد: سال گذشته دو فيلم در جشنواره فيلم فجر بود که به دليل نوع سرمايه‌گذاري و حمايت بسيار زيادي که شده بودند، فاصله زيادي با ديگر آثار اين رويداد داشتند.
وي درعين‌حال با بيان اينکه فيلم‌هاي سينمايي اين دوره در جشنواره سي و سوم از توازن برقرار است گفت: اغلب فيلم‌ها از منابع برابر دولتي به‌طور نسبي و متوازن در توليد بهره‌مند شده‌اند و از اين‌روست که سطح آثار اين رويداد به هم نزديک است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره برخي حاشيه‌هاي جزئي نيز تصريح کرد: جشنواره بي حاشيه که امکان ندارد و احساس مي‌کنم برخي نشسته‌اند و رصد مي‌کنند تا نقطه‌ ضعفي را يافته و حتي برخي نقطات قوت را نقطه‌ضعف گزارش کنند. اين افراد پس‌ از آن که هيأت انتخاب را برمي‌گزيند، مي‌گويند اين ترکيب چنان است و وقتي داوري هم انجام مي‌شود، همين حرف‌ها را مي‌زنند.
وي با بيان اين که چنين اظهارنظرهايي همواره درباره هيأت انتخاب و داوران جشنواره‌ها وجود دارد بيان کرد: اظهارنظر درباره فيلم‌هاي جشنواره و ارائه برخي نقدها طبيعي است و ما از کساني که نقد منصفانه به آثار حاضر در جشنواره دارند استقبال مي‌کنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ارائه بعضي اطلاعات غلط به برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اظهار کرد: برخي با جوسازي تلاش کردند از طريق اطلاعات اشتباه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را تحت‌فشار قرار دهند. در اين ميان عده‌اي گفتند وزارت ارشاد در برابر اين فشارها عقب‌نشيني کرد، درصورتي‌که اين‌گونه نيست.
جنتي تأکيد کرد: ما درباره فيلم‌ها بر اساس ديدگاه خودمان عمل مي‌کنيم. تعدادي از آثار سينمايي، بخش‌هاي قابل اصلاح دارند و ما نبايد کاري کنيم فعاليت‌هاي مثبت انجام‌شده در فضاي سينما، تحت‌الشعاع اين امر قرار گيرد.
وي با اشاره به فيلم «قصه‌ها» يادآور شد: برخي فيلم «قصه‌ها» را سياه نمايي دانستند درصورتي‌که يک اثر سينمايي بايد واقعيت اجتماع را مطرح کرده و اگر فيلم‌ساز واقعيت‌ها را مطرح نکند پس چه بايد انجام شود؟
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه تلاش کرديم فضا براي فعاليت فيلم‌سازان و هنرمندان در دولت تدبير و اميد باز شود تا فيلم‌سازان اعتقاداتشان را بيان کنند، تأکيد کرد: يک فيلم‌ساز دو سال هزينه مادي و معنوي براي توليد اثري صرف کرده و قطعاً عدم نمايش اين اثر براي ما نيز دشوار است. درواقع اين فضاي مثبت ايجادشده، از اعتمادي است که به هنرمند شده است.
جنتي ادامه داد: دوستان فيلم‌ساز بايد فضاي کلي جامعه را در نظر بگيرند و اميدواريم حاشيه زيادي نداشته باشيم.
وي سپس با اشاره به اسامي هيأت هاي انتخاب و داوران اين دوره از جشنواره گفت: با شناخت اجمالي که از سروران گرامي هيأت انتخاب و داوري دارم، بايد بگويم که هيأت انتخاب کارآمدي داشتيم و من از تلاش آن‌ها تشکر مي‌کنم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين به برگزاري بخش هنر و تجربه اشاره و اظهار کرد: اين بخش اتفاق جديدي در سينماي ايران است و اميدوارم در ادوار مختلف ادامه پيدا کند.
علي جنتي در بخش ديگري از سخنانش با تأکيد بر اهميت جشنواره فيلم فجر خاطرنشان کرد: دهه فجر، دهه انقلاب است. ازاين‌رو نيازمند ايجاد فضايي شاد در اين دهه هستيم تا مردم به سينماها بيايند و چهره جامعه از حالت افسردگي خارج شود.
وي افزود: اين رويداد فرهنگي هنري، اتفاق مهمي است و قطعاً بخشي از برگزيدگان اين جشنواره به جشنواره‌هاي بين‌المللي نيز خواهند رفت. سينماي ايران در بخش بين‌الملل حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد. کارهاي خوبي نيز در اين عرصه انجام‌شده است و استعدادهاي شگرفي در سينماي ايران در حال بروز و ظهور هستند که اميدواريم تداوم داشته باشد.
جنتي در بخش پاياني سخنانش با اشاره به لزوم کاهش تصدي‌گري در حوزه سينما تصريح کرد: علاقه‌منديم کمترين دخالت را در سينما داشته باشيم و کار را به اصناف و سينماگران واگذار کنيم؛ چراکه در اين شرايط رشد در سينما اتفاق مي‌افتد. در حوزه‌هاي ديگر همچون کتاب نيز شرايط به همين نحو است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد کرد: بايد تلاش کنيم دغدغه‌ها را کم کنيم و چارچوب‌ها را به عهده خود سينماگران بگذاريم؛ زيرا ذوق و استعداد در فضاي آزاد مي‌تواند بروز و ظهور داشته باشد.
بر اساس اين گزارش، سي و سومين جشنواره فيلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن