تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804122261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره فيلم فجر كجاي دهه فجر قرار مي‌گيرد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جشنواره فيلم فجر كجاي دهه فجر قرار مي‌گيرد؟!
همان‌گونه كه رهبر معظم انقلاب بارها تأكيد فرموده‌اند مفاهيم يك انقلاب تنها به قدرت هنر است كه مي‌ماند و انتقال پيدا مي‌كند.
نویسنده : معصومه طاهري 


همان‌گونه كه رهبر معظم انقلاب بارها تأكيد فرموده‌اند مفاهيم يك انقلاب تنها به قدرت هنر است كه مي‌ماند و انتقال پيدا مي‌كند. از همين رو است كه عوام و خواص به ‌وسيله آثار هنري و هنرمندان با انقلاب‌هاي جهان آشنا مي‌شوند. در اين ميان آثار مكتوب و سينمايي شاخص‌ترين قسمت عرصه هنر هستند كه مي‌توانند اين مفاهيم بالا را منتقل كنند. به تازگي در حوزه تاريخ شفاهي آثار مكتوب خوبي ارائه شده است كه جاي خرسندي و اميدواري دارد، اما متأسفانه سهم سينماي ايران با وجود متوليان ثروتمند آن، از انقلاب بسيار ناچيز و كمرنگ است. هر سال در دهه فجر چند فيلم تكراري دهه شصتي مهمان‌خانه مردم مي‌شود؛‌ فيلم‌هايي كه از بس در اين 36سال پيروزي انقلاب تكرار شده‌اند كه مردم اگر پاي تلويزيون براي ديدن بنشينند ديگر ديالوگ‌هاي بازيگران آن را حفظ هستند چه برسد به صحنه‌هاي ويژه اين فيلم‌ها كه بايد پيامي را انتقال كند و اثري بگذارد!
سينما در ايران متوليان كمي ندارد و جالب آن است كه هر كدام از اين متوليان هم خود را مدعي در اين حيطه مي‌دانند اما به‌واقع خروجي اين بنيادها، نهادها و سازمان‌هاي ثروتمند براي انقلاب اسلامي ما چه بوده است؟! اين سازمان‌ها تا چه حد تلاش كرده‌اند پيام انقلاب را صادر كنند؟!
ببخشيد اشتباه گفتم توقع را بالا بردم صادر نه، بهتراست بگويم چقدر اين پيام را به نسل جديد خودمان انتقال داده‌اند؟! كم‌كم به اجبار زمان لوكيشن‌هاي دوران انقلاب و قبل از آن جاي خود را به برج‌ها و ساختمان‌هاي مدرن مي‌دهند. چند سالي است كه پيكان جوانان 57 به يك خاطره تبديل شده و پرايد و پژو جاي همه اتومبيل‌هاي آن زمان را گرفته‌اند و دراين مدت خروجي سازمان‌ها و نهادها جز فيلم‌هايي كه بعضاً مي‌توان بدتر از فيلم‌هاي ضدانقلاب دانست چيز ديگري نبوده است.  اما سؤال مهم‌تري نيز وجود دارد اگر سوءمديريت دراين ارگان‌ها نسل به نسل انتقال مي‌يابد و هيچ‌كس پاسخگو نيست را كنار بگذاريم؛ اصلاً جشنواره فجر به چه درد مي‌خورد؟! بهتر نيست زمانش را تغيير دهند تا ديگر انتظاري از آن نباشد! جشنواره‌اي كه نه بو، نه رنگ و نه يادي از انقلاب دارد، تنها گويي برحسب تصادف در ميانه جشن‌هاي پيروزي انقلاب جا خوش كرده تااز بودجه نظام بهتر بهره ببرد.
بله هدف اوليه اين نبود. قطارجشنواره خيلي وقت است از مسيراصلي خود منحرف شده و چند سالي است كه راهروهاي آن به سالن مزون‌هاي اروپايي بيشتر شباهت پيدا كرده تا يك جشنواره ايراني - اسلامي! اما بازهم سؤال مي‌پرسيم و آن اين است كه آيا اين جشنواره را نمي‌توان مديريت كرد؟! آيا توان اين جشنواره حتي در حد جشنواره‌هاي درجه چندمي خارجي كه فيلمسازان ما را با بودجه بيت‌المالمان تشويق به ساخت فيلم با سياستگذاري‌هاي كشور متبوع خود هم مي‌كنند نيست! هرچه است نقص در مديريت است و سياستگذاري كلان و البته علي الظاهر اين نقص منحصر به يك دولت و دو دولت نيست. دراين مقال حرف‌مان نيشتري بود كه بيشتري را به فكر فرو ببرد شايد... .

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن