تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820505076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمي توان تهران را با روش هاي سنتي اداره كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۵۳ق.ظ)
نمي توان تهران را با روش هاي سنتي اداره كرد شهردار منطقه 6 گفت: انسجام سازماني و تعامل بين مديران و كاركنان در مجموعه بزرگي مانند شهرداري تهران نخستين گام در ارائه يك مديريت تاثيرگذار در اداره كلانشهري همچون تهران است.
به گزارش خبرگزاري موج، چهارمين اردوي جهادي مديران منطقه 6 با موضوع «نقش انسجام سازماني در پيشبرد اهداف و برنامه ها» با حضورشهردار منطقه، حجت الاسلام و المسلمين جعفرپور مشاور معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران، حجت الاسلام خادميان از اساتيد علم اخلاق در دانشگاه دكتر فاطمي از مدرسان دانشگاه و همچنين 200 نفر از معاونان، مديران سازمان ها و ادارات، شهرداران نواحي، آموزشگران حوزه پسماند در فرهنگسراي شفق برگزار شد.
عظيم بابايي در اين گردهمايي با اشاره به اهداف برگزاري همايش اردوي جهادي در منطقه 6 افزود: در مجموع مهمترين اهداف ما در برگزاري اردوهاي جهادي در منطقه 6 يكي انتقال درست موضوعات و برنامه ها به مديران و كاركنان سازماني است و ديگر تعامل و همفكري در اجراي برنامه ها و ايجاد ارتباط صميمي بين كاركنان خانواده شهرداري منطقه است. اين رويكرد باعث مي شود تا با آشنايي نزديك از توان كاركنان از ظرفيت هاي داخلي براي پيشبرد اهداف سازماني بهتر و به جا استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه انسجام سازماني يكي از اولويت هاي سازماني در تمامي ارگان ها و سازمان ها به ويژه شهرداري تهران است، ادامه داد: داشتن انسجام سازماني براي تمامي سازمان ها از ضروريات و واجبات است.
به عبارت ديگر هر فردي كه در هر سازماني در حال انجام وظيفه است بايد نسبت به عملكرد سازماني خود واقف باشد تا در اجراي طرح ها و برنامه ها اولويت هاي سازماني را به خوبي بتواند مشخص كند. به عبارتي اگر هم افزايي هاي مديريتي نداشته باشد نمي توان انتظار داشت كه يك سازمان بتواند به پيشبرد برنامه ها و اهداف خود اميدوار باشد.
شهردار منطقه 6 در ادامه با اشاره به 18 الويتي كه شهردار تهران در برنامه 5 ساله دوم پايتخت مشخص كرده است، بيان كرد: اين اولويت ها براساس نيازسنجي شهروندان تعيين و به شوراي شهر تهران ابلاغ شد براساس برنامه ريزي هاي انجام شده هر سال روي يك يا دو اولويت مهم براي اجرا تاكيد مي شود كه در اين خصوص نيز ما به عنوان شهرداران مناطق و مديران شهري بايد براي اجراي اين اولويت ها وحدت رويه داشته باشيم تا به يك درك مشترك و بعد فصل مشترك برسيم.
بابايي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به برگزاري كمپين «آسمان آبي، زمين پاك» كه يكي از اهداف آن «خط سفيد» است، يادآور شد: امروز بحث آسمان آبي و زمين پاك و خط سفيد يك موضوع ملي و فراتر از شهر تهران است. اكنون در تهران نفس كشيدن سخت است و اين موضوع براي پايتخت تاثيرات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي زيادي به همراه دارد. بايد به اين مساله توجه داشت كه ديگر نمي توان شهر تهران با سبك مديريتي سعي و خطا اداره كرد. اگر بخواهيم از روش هاي سنتي در اداره شهر استفاده كرد حتما شكست مي خوريم.
وي با اشاره به تغيير رويكرد مديريتي در مجموعه شهرداري تهران تاكيد كرد: خوشبختانه در يك دهه اخير زيرساخت هاي شهر تهران از جنبه سخت افزاري آماده شده است. امروز شهر تهران نياز به رفتارسازي و كارهاي فرهنگي دارد. بايد امكاني فراهم شود تا تمامي گروه ها، سليقه ها و مردم در اداره محله و شهر خود حضور داشته باشند.
به اعتقاد شهردار منطقه 6؛ بر اساس رويكردي كه شهردار تهران در اداره پايتخت مشخص كرده بايد تمامي گروه ها اعم از قانونگذاران، رسانه ها، NGO هاو سمن هاي مردم نهاد و....بايد همه در كنار هم در اداره شهر تهران دخيل باشند.
عظيم بابايي با بيان اينكه شهر تهران فراتر از يك كلانشهر است؛ گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري در آخرين جلسه اي كه در سال جاري با مجموعه مديريت شهري داشتند و به اين مساله نيز اشاره كردند كه شهر تهران فراتر از يك كلانشهر است. امروز تهران به عنوان يك الگو براي ساير شهرها و كلانشهرها مطرح است. چه خوب است كه تهران به عنوان يك الگوي موفق تجربه هاي مفيد خود را به ساير شهرها منتقل كند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن