محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845897790
واکنش رضا امیرخانی به کندن تابلوی نوفل لوشاتو
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
رضا امیرخانی در واکنشی به کندن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو در یک اقدام اعتراضی گفت: از 13 روز قبل شیپور داستان انقلاب به ناهنجارترین شکل ممکن زده شد، این روز باید ثبت شود و در این مقطع است که ما باید داستان انقلاب را بنویسیم. به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،این نویسنده در نشستی که 12 بهمن ماه با عنوان «تاریک و روشن داستان انقلاب» در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد، درباره علت پایین بودن آثار نوشته شده در حوزه رمان انقلاب گفت: معمولا وقتی از داستان انقلاب صحبت میشود، بلافاصله آن را با داستان جنگ مقایسه میکنیم و درنهایت به این نتیجه میرسیم که ما داستان انقلاب نداریم. او در پاسخ به این سوال که چرا اینگونه گفته میشود که ادبیات انقلاب نداریم؟ اظهار کرد: معمولا یکی از دلایل این موضوع را تعداد شهیدان جنگ که در آمارهای رسمی چیزی حدود 200 هزار نفر عنوان شده است و مقایسه آن با تعداد شهدای انقلاب که چیزی حدود 10 هزار نفر عنوان شده است اعلام میکنند، که به نظر من این بحث نمیتواند موضوعیت داشته باشد و موضوع کم نوشته شدن رمان انقلاب ربطی به تعداد شهدای جنگ و انقلاب ندارد. این نویسنده اظهار کرد: معتقدم جنگ ما که معمولا گفته میشود مثل انقلاب مردمی است و این گونه هم شناخته شده است مردمی نبوده است و این تعبیر مردمی بودن جنگ جفا به آن است. تعبیر بهتر من آنست که جنگ داوطلبانه بوده است اما انقلاب به دلیل اینکه بر روی همه مردم ایران از شهری و روستایی تاثیر گذاشته، مردمی است. او گفت: در دوران جنگ شاید چیزی حدود 35 درصد مردم درگیر جنگ بودند به طوری که برخی از شهرها غیر از آژیر قرمز چیزی در جنگ نصیبشان نشد اما در زمان انقلاب همه مردم درگیر موضوع بودند. امیرخانی در ادامه درباره افزایش حجم نوشتن رمان و داستان از جنگ را چنین شرح داد: کسانی که در جنگ حضور داشتند گمان میکردند، مقداری از حرفشان شنیده نمیشود بنابراین بلافاصله پس از جنگ داستان جنگ متولد شد اما درباره انقلاب چون همه مردم درگیر بودند هیچ کس احساس نیاز نمیکرد تا داستان آن را بنویسد. یک روایت رسمی هم از انقلاب در رسانهها چه bbc و چه جمهوری اسلامی وجود داشت که مدام تکرار میشدند. او افزود: حتی میتوان گفت که ادبیات جنگ از روایت فتح و صدا و سیما هم جلوتر بود. امیرخانی در ادامه به تجمع اعتراضی چند روز قبل در مقابل سفارت فرانسه اشاره کرد و گفت: از 13 روز قبل شیپور داستان انقلاب به ناهنجارترین شکل ممکن زده شد. 13 روز پیش روزی است که دوستانی که انقلابیتر از من هم هستند تابلو خیابان نوفل لوشاتو را کندند که این روز باید ثبت شود و حالاست که ما باید داستان انقلاب را بنویسیم. به گزارش ایسنا، بخش دیگری از این مراسم که در آن هر یک از سخنرانان 17 دقیقه وقت سخنرانی داشتند به سخنان عباس پژمان اختصاص داشت که او نیز در جواب به این پرسش که آیا داستان انقلاب وجود دارد یا نه؟ گفت: جواب من به این موضوع مثبت است. وقتی ما میگوییم داستان انقلاب یعنی به ژانری اشاره میکنیم. در مورد داستانهای دیگر هم همین است بنابراین اگر تئوریها را بدانیم، میتوانیم به واقعیت برسیم. این نویسنده با توضیحی درباره ژانرهای مختلف ادبی و چگونگی به وجود آمدن آنها اظهار کرد:خیلی از مباحثی که مطرح میشود از سر آگاهی است و بنابراین نویسنده خیلی نیازی به دانستن آنها ندارد اما از این جهت خوب است که نویسنده به آنها آگاه باشد که مرعوب حرف منتقدان نشود، مخاطبان هم که به این مسائل توجه ندارند. او سپس نوشتن در ژانر انقلاب را موضوعی دانست و گفت: انقلاب در داستان موضوعات تازهای به وجود آورد و تا وقتی که کهنه نشده باشد میتواند برای مخاطب جذاب باشد اما تجربه نشان داده اگر بکرترین موضوعات هم درست روایت نشوند، ارزشی ندارند و طرفدارانشان فقط یک قشر خاص هستند. پژمان گفت: فکر میکنم داستان انقلاب به دو صورت وجود دارد که هر دو هم به موضوع مربوط میشود چون هیچ فرم خاصی برای این دسته از داستانهایی که نوشته شده است، نمیتوانیم درنظر بگیریم. او افزود: بعد از انقلاب خود به خود تابوهایی به وجود آمد که عدهای از نویسندگان از روی اعتقاد هیچ وقت از این تابوها و خط قرمزها عبور نکردند. عدهای هم از ترس اینکه نکند آثارشان اجازه انتشار نگیرد به سمت آن نرفتند. بنابراین همین موضوع باعث شد تقریبا همه رمانهایی که بعد از انقلاب نوشته شوند یک گرایش اخلاق گرایانه پیدا کنند که تقریبا در دنیا بینظیر است. پژمان افزود: در صورت دیگر قضیه اینکه به هر حال الان تعداد زیادی از رمانها وجود دارند که مشخصا موضوع انقلاب را مطرح کرده اند که میتوان به عنوان ژانر آنها را در نظر گرفت البته در اینجا فقط موضوع کمیت نیست، مساله این است که چه تعداد از آنها پایدار و ماندگار میشوند که در این باره فعلا نمیتوان صحبت کرد باید کمی زمان بگذرد که این موضوع مشخص شود. اما بعید است هنوز در حوزه رمان انقلاب کار مهمی صورت گرفته باشد. در بخش دیگری از این نشست، حسین فتاحی دبیر بخش داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی با بیان اینکه هر داستانی چه انقلابی چه غیرانقلابی نیاز به قصه و مضمون دارد، گفت: اگر من بخواهم به این موضوع پاسخ دهم که آیا رمان انقلاب داریم یا نه؟! پاسخم این است که داریم اما به نسبت اتفاقات آن بسیار کم و ضعیف است و با این نگاه هنوز کاری در این حوزه انجام نشده است. او نوشتن از انقلاب را به 3 دسته قبل از انقلاب، دوران انقلاب و پس از آن تقسیمبندی کرد و اظهار کرد: داستانهایی که در حال حاضر درباره انقلاب نوشته میشود و به جشنواره ها راه پیدا میکند، تماما تا 22بهمن 1357 است و در آنها هنوز ما در حال شکستن شیشه و شعاردادن هستیم. در صورتی که داستان و رمان حرف تازه میخواهد. او گفت: تا چند سال بعد از انقلاب حرفهایی درباره انقلاب بود که مردم نشنیده بودند اما الان آن قدر از این حرفها شنیدهاند که دیگر گفتن و نوشتن از آنها برای مخاطب جذاب نیست. فتاحی با بیان اینکه انقلاب یک پدیده اجتماعی است اظهار کرد: اگر نویسندگان از تضادها و رفتارهای حاکم امروزی در رمانهایشان ننویسند به هیچ وجه نمیتوانند مخاطب را جذب کنند. این موضوع هم به خاطر این است که در این دوران دوستانی انقلاب را قدسی کردند و همین باعث شد تا حرف زدن از انقلاب خطرناک شود. در صورتی که انقلاب محل عرضه تضادهاست و اگر در داستانی تضادی نداشته باشیم، داستانی شکل نمیگیرد اما طرفداران انقلاب فضای آن را انقدر قدسی کردهاند که دیگر کسی جرات ندارد به سمت آن برود. این موضوع به خاطر آن است که من طرفدار انقلاب، فکر میکنم اگر از تضادها بنویسم به انقلاب ضربه زدهام. او با بیان اینکه تا به انقلاب نگاه اجتماعی وجود نداشته باشد رمان انقلاب نوشته نخواهد شد اظهار کرد: باید نگاه قدسی از سر انقلاب برداشته شود، چون در انقلاب هم کارهای بزرگی انجام شده و هم اینکه عده ای به هر دلیلی ضعیف عمل کردهاند. مخالفین انقلاب نیز باید به انقلاب به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه کنند نه سیاسی. اگر این اتفاق بیافتد داستان و رمان انقلابی میتواند نوشته شود. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]
صفحات پیشنهادی
واکنش رضا امیرخانی به ماجرای خیابان نوفل لوشاتو - اخبار ایران و جهان |
نشست داستان انقلاب 1 واکنش رضا امیرخانی به ماجرای خیابان نوفل لوشاتو شناسهٔ خبر 2482108 یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸ ۱۸ فرهنگ > شعر و ادب رضا امیرخانی گفت شیپور نوشتن داستان انقلاب ۱۳ روز پیش به ناهنجارترین شکل ممکن که دوستان انقلابی ما تابلوی خیابان نوفل لوشاتو را کندند نواختهاعتراضهای مجازی به کندن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو!
اعتراضهای مجازی به کندن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو در جریان تجمع مقابل سفارت فرانسه در تهران در واکنش به اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو افرادی تابلوی خیابان نوفل لوشاتو را از جا کنده و دست به دست بین تجمع کنندگان جابجا کردند به گزارش آخرین نیوز این اقدام علاوه بر واکنش گروکنایه ابطحی به کندن تابلوی «نوفل لوشاتو»
کنایه ابطحی به کندن تابلوی نوفل لوشاتو به گزارش آخرین نیوز سیدمحمد علی ابطحی رییس دفتر سیدمحمد خاتمی در زمان ریاست جمهوری در فیسبوک نوشت این را دست به دست به برادران غیوری که رفتند جلو سفارت فرانسه تظاهرات کردند برسانید که نوفل لوشاتو اسم روستایی است که امام خمینی از آن جاواکنشی دیگر به تخریب تابلوی خیابان نوفل لوشاتو
واکنشی دیگر به تخریب تابلوی خیابان نوفل لوشاتو قائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی ره در واکنش به زیر افتادن تابلوی نوفلوشاتو در یکی از تجمعات اخیر گفت این کار کار پسندیده ای نبود چرا که اسم نوفلوشاتو یادآور بخش مهمی از خاطرات انقلاب و امام راحل است خبرگزاری ایسناشجونی هم از کندن تابلوي "نوفل لوشاتو" انتقاد کرد
شجونی هم از کندن تابلوي "نوفل لوشاتو" انتقاد کرد حجت الاسلام جعفر شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز است که به عنوان يکي از حاميان پروپاقرص محمود احمدي نژاد در دولت نهم و دهم به حساب مي آمد اما او امروز از عدم حمايتش از احمدي نژاد سخن گفته و معتقد است پس از يک دوره حمايت 4شهرداري دست از خودکامگي هاي اخير خود بردارد/ کندن تابلوي نوفل لوشاتو اقدام صحيحي نبود
۳۰ دي ۱۳۹۳ ۱۰ ۱۷ق ظ شهرداري دست از خودکامگي هاي اخير خود بردارد کندن تابلوي نوفل لوشاتو اقدام صحيحي نبود اعضاي شوراي اسلامي شهرتهران در جلسه امروز شورا که با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران برگزار شد تذکراتي را به مجموعه مديريت شهري ارائه کردند به گزارش خبرنگار خبرگزاري موانصاری در واکنش به تخریب تابلوی خیاباننوفلوشاتو: این نام یادآور بخش مهمی از خاطرات انقلاب و امام راحل است
انصاری در واکنش به تخریب تابلوی خیاباننوفلوشاتو این نام یادآور بخش مهمی از خاطرات انقلاب و امام راحل است قائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی ره در واکنش به زیر افتادن تابلوی نوفلوشاتو در یکی از تجمعات اخیر گفت این کار کار پسندیده ای نبود چرا که اسم نوفلوشاتو یادآوراز شباهت شورا به ماشین امضا تا انتقاد از کندن تابلوی نوفل لوشاتو
سهشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۶ اعضای شورای شهر صبح امروز در جلسه علنی پیرامون کندن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو وضعیت کارتن خوابها پاساژ علاء الدین آلودگی هوا و تذکراتی را ارائه کردند به گزارش خبرنگار شهری ایسنا دکتر علی صابری عضو کمیته حقوقی شورای شهر صبح امروز در تذکانتقاد به تخریب تابلوی نوفل لوشاتو
انتقاد به تخریب تابلوی نوفل لوشاتوقائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی ره در واکنش به زیر افتادن تابلوی نوفل لوشاتو در یکی از تجمعات اخیر گفت قائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی ره در واکنش به زیر افتادن تابلوی نوفل لوشاتو در یکی از تجمعات اخیر گفت این کار کاتابلوی خیابان نوفل لوشاتو در دست تجمعکنندگان/ تصاویر
تابلوی خیابان نوفل لوشاتو در دست تجمعکنندگان تصاویر در جریان تجمع مقابل سفارت فرانسه در تهران افرادی تابلوی خیابان نوفل لوشاتو را از جا کنده و دست به دست بین تجمع کنندگان جابجا كردند این افراد بجاي تابلوي خيابان نوفل لوشاتو از پلاكاردي با عنوان محمد رسول الله استفاده كردندپایین کشیدن تابلوی نوفل لوشاتو مایه تاسف است |اخبار ایران و جهان
پایین کشیدن تابلوی نوفل لوشاتو مایه تاسف است رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره با اشاره به اینکه ماجرای پایین آورده شدن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو در تهران اقدامی ناپسند بود در عین حال گفت فکر میکنم در این کار تعمدی وجود نداشته است کد خبر ۴۷۰۱۲۵ تاریخ انتشار ۰۶ بهمشعر رضا اسماعیلی در واکنش به توهین به پیامبر(ص) به روی حضرت آیینه خاک پاشیدی
شعر رضا اسماعیلی در واکنش به توهین به پیامبر ص به روی حضرت آیینه خاک پاشیدیرضا اسماعیلی از شاعران کشورمان در واکنش به توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم ص شعری سروده است به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس رضا اسماعیلی از شاعران کشورمان در واکنش به توهین مجله فرانسوی به پیامبرتجمع اعتراض آميز بسيج جامعه پزشكي و انتقال خون در نوفل لوشاتو
۱ بهمن ۱۳۹۳ ۸ ۵۸ق ظ تجمع اعتراض آميز بسيج جامعه پزشكي و انتقال خون در نوفل لوشاتو راهپيمايي عظيم اعضاي بسيج جامعه پزشكي همراه با ساير اقشار مردم در محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم ص برگزارشد به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج اعضاي بسيج جامعه پزشكي بسيج جامعه دانشجويي فانتقاد ده نمکی از حمله به «نوفل لوشاتو» |اخبار ایران و جهان
انتقاد ده نمکی از حمله به نوفل لوشاتو کد خبر ۴۶۸۶۱۸ تاریخ انتشار ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۴۱ - 21 January 2015 مسعود ده نمکی با انتشار عکس زیر در صفحه شخصی اش در اینستاگرام در انتقاد از حاشیه های تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه در تهران نوشت شرف المکان بالمکین شرافت مکانها به انساواکنش برادر مرتضی پاشایی به جوابیه رضارشیدپور
واکنش برادر مرتضی پاشایی به جوابیه رضارشیدپورتهیه مستندی درباره مرتضی پاشایی از سوی رضا رشیدپور با واکنش عمو و برادر پاشایی مواجه شده آن را غیرقانونی خوانده است اوایل هفته خبری منتشر شد مبنی براینکه رضا رشیدپور مجری سرشناس تلویزیون ایران مستندی با عنوان سیب تهیه و تولید کرتابلوی نوفل لوشاتو به چه علت کنده شد!؟ |اخبار ایران و جهان
تابلوی نوفل لوشاتو به چه علت کنده شد هنوز تابلوی خیابان نوفل لوشاتو تهران که در جریان اعتراض هفته گذشته دانشجویان به حرمت شکنی و توهین شارلی ابدو به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام پایین کشیده شد و عده ای آگاه و نا آگاه از این رفتار ابراز خرسندی کردند نصب نشده است رخدادی که می تچرا تابلوی نوفل لوشاتو کنده شد؟
چرا تابلوی نوفل لوشاتو کنده شد هنوز تابلوی خیابان نوفل لوشاتو تهران که در جریان اعتراض هفته گذشته دانشجویان پایین کشیده شد نصب نشده است هنوز تابلوی خیابان نوفل لوشاتو تهران که در جریان اعتراض هفته گذشته دانشجویان به حرمت شکنی و توهین شارلی ابدو به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام پای-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها