تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803033237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شجونی هم از کندن تابلوي "نوفل لوشاتو" انتقاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: شجونی هم از کندن تابلوي "نوفل لوشاتو" انتقاد کرد
حجت الاسلام جعفر شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز است که به عنوان يکي از حاميان پروپاقرص محمود احمدي نژاد در دولت نهم و دهم به حساب مي آمد. اما او امروز از عدم حمايتش از احمدي نژاد سخن گفته و معتقد است پس از يک دوره حمايت 4 ساله، به دليل اشکالات متعددي که در عملکرد احمدي نژاد بوده، او را طرد کرده است.


به گزارش آخرین به نقل از ایسکانیوز، شجوني همچنين در اظهارات خود عملکرد برخي تجمع کنندگان مقابل سفارت فرانسه در اعتراض به چاپ کاريکاتور موهن در مجله شارلي ابدو را مبني بر کندن تابلوي خيابان نوفل لوشاتو تقبيح کرده و معتقد است: عملکرد افراد ربطي به در و ديوار و کوچه و خيابان ندارد و نبايد افراد عصبانيت هاي خود را بر سر کوچه و خيابان خالي کنند.

*در روز تجمع معترضان به کاريکاتور نشريه شارلي ابدو مقابل سفارت فرانسه، برخي از تجمع کنندگان تابلوي "نوفل لوشاتو" را از ديوار خيابان کنده و آن را از بين بردند. آيا حمله به اين تابلو که يادگار حضور امام خميني (ره) در نوفل لوشاتو است، اقدام درستي بود؟

امثال اين حرکات غلط است. نوفل لوشاتو که گناهي نکرده. نوفل لوشاتو امام را با کمال ميل پذيرفت و خود من هم مدتي در آنجا بودم. شهر و خيابان و کوچه گناهي ندارند که برخي عصبانيت خود را بر سر آنها هوار کنند.

* چرا برخوردهاي هيجاني برخي که در تجمع مقابل سفارت انگليس نيز تبعات و هزينه هاي زيادي را براي کشور ايجاد کرد، در اين تجمع نيز تکرار شد؟


شايد کار ضربه زدن به سفارت انگليس درست باشد! که بعد از 200 سال بيايند و ضربه اي به سفارت انگليس بزنند. اما ديوار و آجر گناهي نکردند. افراد هستند که اشتباه کردند ولي گاهي نيت ها پاک هستند و عمل اشتباه است. وقتي ما مي گوييم مرگ بر آمريکا منظور مرگ بر ملت آمريکا نيست. منظور دولت آمريکا است که اين اعمال را انجام مي دهد.

*با توجه به اختلاف سليقه هايي که در مسائل سياسي کشور وجود دارد، آيا برگزاري همه پرسي مشکل گشا نيست؟

امام در يک مرحله که عده اي خواستند همه پرسي را اجرا کنند به شدت اعتراض کرد و معتقد بود که اين کار معطل کردن مملکت است. دولت مشکلاتي در اداره کشور دارد که مي خواهد از اين طريق به راه حل معما برسد، اما بايد خودش فکر، عقل و ابتکار عمل داشته باشد.

*دليل مخالفت امام با همه پرسي چه بود؟

امام اصل اين حرکت را محکوم کرده بود. در صحيفه امام جلد 14 صفحه 439 امام گفته است: يک جرياني راه ا فتاده که ما همه چيز را بپرسيم. رفراندوم براي اصل جمهوري، قانون اساسي و مجلس و... اين معنايش چيست؟

آن زمان امام به اين حرکات حمله کرده و معتقد است رفراندوم وقت مردم را گرفتن است. ما ضمن اينکه به فرموده رهبر از اين دولت حمايت مي کنيم انتقاد هم مي کنيم.

*چرا حجم واکنش هاي منفي در دولتي که مسير اعتدال را پيش گرفته و از دعواهاي جناحي و باندي و سياسي فاصله دارد، بيش از دولت قبل است که خود منشا دعواهاي سياسي و اختلافات حزبي در کشور شده بود؟ به طور مثل الفاظ و اصلاحات عجيب و سخيفي که از سوي رئيس دولت قبل استفاده مي شد، گاها مورد حمايت قرار مي گرفت، اما در اين دولت هر اقدامي با واکنش هاي متعدد مواجه است.

ما احمدي نژاد را 4 سال حمايت کرديم و بعد از آن هم دائما از او انتقاد کرديم. ولي احمدي نژاد هم اسم رفراندوم را به زبان نياورد. اين لغت خواسته دشمنان اين مملکت است.

*با توجه به اختلاف سليقه ها در طيف اصولگرايان، آيا جبهه پايداري در نهايت موفق به الحاق به طيف اصولگرايي خواهد شد؟

پايداري هم اصولگراست. پايداري که حزب توده نيست. آن ها هم عده اي شناخته شده هستند، اما چون عده اي نسبت به آيت الله مصباح کينه دارند دائما در حال کوبيدن جبهه پايداري هستند.

*چرا در آخرين همايش وحدت اصولگرايان که چندي پيش برگزار شد، از طرف جبهه پايداري کسي حضور نداشت؟

ما جبهه پايداري را اصولگرا مي دانيم خيلي ها هم که نيامدند اصولگرا بودند. اصولگرايان پاي صندوق خودشان را معرفي مي کنند و گر نه همه اصولگرايان که در يک مکان کوچک نمي توانند جمع شوند. ضمن اينکه در همه شهرها و دهات ها پر از اصولگرا است.

*آيا اصولگرايان حاضرند براي کسب کرسي هاي بيشتر مجلس حتي با جريان هايي مثل جريان انحرافي به وحدت برسند؟

انحرافي ها شناخته شده هستند، بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلام، انحرافي ها براي همه شناخته شده اند.

*به نظر شما افرادي نظير رحيم مشايي و بقايي براي شرکت در انتخابات با اصولگرايان به وحدت مي رسند؟ و آيا احمدي نژاد در اين دوره از انتخابات باز هم مورد حمايت طيف اصولگرايي قرار خواهد گرفت.


مشايي اگر اصولگرا بود احمدي نژاد را با کله به زمين نمي زد. خود احمدي نژاد هم يکبار اسم اصولگرا بودن را بر زبان نياورد. برخي ديگر هم ضعف دارند همان طور که همه علما به پاي امام نمي رسند ما هم از همه يکنواخت نمي توانيم توقع داشته باشيم. (براي ايجاد وحدت از اين افرادي که نام برده شد بهتر نداريم؟)

قانونا شوراي نگهباني داريم که مي تواند صلاحيت افراد را تعيين کند زيرا هر انساني هر روز يک شکل و يک پرونده جدا دارد و با روز قبلش فرق مي کند و بايد ديد که متولي انتخابات شوراي نگهبان است آيا آنها را تاييد مي کند يا خير؟



یکشنبه, 05 بهمن 1393 ساعت 09:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن