تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804519624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 5 درصدي بهره مالکانه خوب است، اما؛ کافي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۲۰ب.ظ)
مدير عامل بورس تهران: کاهش 5 درصدي بهره مالکانه خوب است، اما؛ کافي نيست كميسيون تلفيق مجلس هفته گذشته کاهش 5 درصدي حق انتفاع دولت از معادن را به تصويب رساند.بدين ترتيب موضوع چالش برانگيز بهره مالکانه معادن که يکي از عوامل افت بورس تهران در يک سال گذشته بود تنها با تخفيف 5 درصدي اعضاي کميسيون تلفيق در صحن علني مجلس شوراي اسلامي به راي گذاشته مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اين در حالي است که پيش از اين وزير اقتصاد و دارايي در نامه اي خطاب به معاون اول رئيس جمهور خواستار برگرداندن پروانه بهره برداري معادن به شرکت هاي گل گهر و چادرملو شده بود و 4000 نفر از سهامداران سنگ آهني هم با امضاي نامه اي سرگشاده از حسن روحاني خواسته بودند که بهره مالکانه معادن سنگ آهن را به دليل اجحاف آشکار به ذي نفعان و سرمايه گذاران حذف کند.
به گزارش سنا، دکتر حسن قاليباف اصل، مدير عامل شرکت بورس اوراق بهادار، درباره آخرين تحولات مربوط به بهره مالکانه، ضمن تقدير و تشکر از اقدام مثبت اعضاي کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در کاهش بهره مالکانه معادن تا 25 درصد، تاکيد کرد: کاهش 5 درصدي بهره مالکانه دولت از معادن اميدوار کننده است و بازار سرمايه انتظار دارد که مجلس نگاه حمايتي بيشتري به اين صنعت داشته باشد.
مقام اجرايي بازار سهام پرداخت عوارض 25 درصدي بهره مالکانه را بسيار مناسب تر از عوارض 30 درصدي دانست و در عين حال خاطرنشان کرد موضوع تعيين بهره مالکانه در بودجه سال 94، يک برنامه کوتاه مدت است که امکان برنامه ريزي بلندمدت را از سرمايه گذاران سلب مي کند، لذا اگر موضوع تعيين بهره مالکانه از بودجه سالانه خارج شود، اطمينان بيشتر سرمايه گذاران براي برنامه ريزي بلندمدت را بدنبال خواهد داشت.
مدير عامل بورس اوراق بهادار تهران معتقد است که تعيين هرگونه عوارض براي صنعت سنگ ‌آهن نبايد به گونه اي باشد که منجر به حذف مزيت هاي اين صنعت در اقتصاد کشور شود، به ويژه اينکه طي سال اخير طرح هاي توسعه توليد کنندگان سنگ آهن به دليل کمبود نقدينگي با سرعت پائيني پيشرفت مي کند.
قاليباف با اشاره به عرضه اوليه سهام شرکت هاي سنگ آهني گل گهر و چادرملو در بازار سرمايه خاطرنشان کرد اين شرکت ها در معرفي مزيت هاي خود به سهامداران در اميدنامه هاي خود، به برخورداري از مالکيت پروانه بهره برداري از معادن تاکيد کرده بودند، لذا در صورتي که پروانه بهره مالکانه معادن چادرملو و گل گهر به اين شرکت ها بازگردانده شود، راهکار مناسبي براي تقويت اعتماد سرمايه‌گذاران؛ به ويژه سرمايه‌گذاران خارجي به اين صنعت خواهد بود.
وي افزود:‌ هر گونه تصميم گيري درخصوص معادن سنگ آهن بايد به موجب قانون معادن صورت گيرد، به تعبيري واضح تر تنها براساس قانون معادن بايد با شرکت هاي سنگ‌آهني رفتار شود، لذا بهتر است بجاي آنکه هر سال درباره اين شرکت ها در بودجه تصميم گيري شود، موضوع تعيين بهره مالکانه از بودجه ساليانه خارج شود.
يادآور مي شود، هفته پيش محمدرضا پور ابراهيمي، نماينده کرمان، از احتمال خروج موضوع بهره مالکانه سنگ آهني ها از بودجه سالانه خبر داده بود.
اين عضو شوراي عالي بورس به برنامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر لزوم بررسي احکام غير بودجه اي در قوانين اصلي و مادر اشاره کرده بود که به موجب آن قرار است، مساله تعيين نرخ بهره مالکانه نيز در قانون معادن مورد بررسي قرار گيرد.
اين نمايند مجلس که تعيين بهره مالکانه 30 درصدي از سنگ آهني ها را غيرمنطقي خوانده بود، بر لزوم توجه به شرايط اقتصادي صنايع در تصميم گيري ها تاکيد کرده بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن