تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821030597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا من و همسرم نمی‌توانیم پس انداز کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:


چرا من و همسرم نمی‌توانیم پس انداز کنیم؟
جام جم سرا: ‌ من و همسرم اصلا نمی‌توانیم پس انداز کنیم و هر درآمدی را زود خرج چیزهای بیهوده می‌کنیم. همسرم مدیریت زندگی ندارد، خودم هم همین طور، آیا صلاح است که مدیریت درآمدمان را به فرزند ۲۰ساله‌مان بدهیم؟
پاسخ مشاور: درباره مهارت‌های مدیریت منابع مالی و چگونگی پس انداز کردن در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنم که امیدوارم مفید باشد:
۱- بهتر است منابع مالی خود را بار دیگر فهرست کنید. همین طور فهرستی از خرج و مخارجتان تهیه و این بار با توجه به توان مالی خود و منابع مالی در دسترس، برای خرید مایحتاج برنامه ریزی کنید. لازم است تمامی این مراحل مکتوب باشد چرا که شما قصد دارید آنچه را که در انت‌ها جمع‌آوری کرده‌اید به طور عملی تمرین کنید.
۲- بسیار مهم است که در تمامی مراحل زندگی و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنید، مسئولیت آن را بپذیرید و به میزانی که در تصمیمات سهم دارید تلاش کنید تا در راستای بهبود آن گام بردارید.
۳- انتقال تجربیات به فرزندان و اطرافیان همیشه در بعد مثبت اتفاق نمی‌افتد گاهی لازم است آنچه را خودمان در حال تمرین آن هستیم و همچنین آنچه را که در این مسیر به دست آورده‌ایم در اختیار عزیزانمان بگذاریم تا راه گشای آن‌ها نیز باشد. تکرار تجربیات دیگران‌گاه قیمت گزافی دارد که بزرگ‌ترین آن از دست دادن زمان و فرصت هاست.
۴- توصیه می‌کنم اگر تاکنون اقداماتی برای عملکرد بهتر در صرف و خرج هزینه‌هایتان انجام داده‌اید، بار دیگر آن اقدامات را بررسی کنید و نقاط ضعفش را شناسایی و مجدد اجرا کنید.
۵- در رابطه با پیشنهادی که ارائه کرده‌اید (واگذاری مدیریت مالی به فرزند ۲۰ ساله‌تان) بهتر است معایب و مزایای این تصمیم را به خوبی بررسی کنید. پاسخ به چند سوالی که در ادامه می‌آید، می‌تواند شما را برای اتخاذ یک تصمیم منطقی یاری کند: الف:
چه مهارت‌ها و قابلیت‌هایی در فرزندتان سراغ دارید؟ با توجه به اینکه شما به عنوان والدین (به گفته خودتان) هنوز نقص‌هایی در عملکردتان در مدیریت منابع مالی دارید آیا می‌توانید به مهارت‌ها، مدیریت و تصمیمات فرزندتان اعتماد کنید؟ ب:
آیا تاکنون در موقعیت‌هایی این مهارت را در فرزندتان آزموده‌اید؟ توصیه می‌شود در موقعیت‌هایی مدیریت بخشی از هزینه‌ها را به عهده فرزندتان بگذارید. در نظر داشته باشید این گونه موقعیت‌ها به گونه‌ای باشد که در صورت به دست نیاوردن نتیجه مطلوب ضرر زیادی را متحمل نشوید. پ:
فرزندتان پول هفتگی یا ماهانه خود را چطور مدیریت می‌کند؟ و یا صرف چه چیزهایی می‌کند؟ آیا از عملکرد وی رضایت دارید؟ به نظرتان توانایی مدیریت هزینه‌های یک زندگی را داراست؟
با این حال به نظر می‌رسد واگذار کردن این مسئولیت به صورت کامل به فرزندتان علاوه بر فشار و استرسی که به او وارد می‌کند، ممکن است باعث بروز مسائل و مشکلات دیگری نیز بشود. هرچند لازم است فرزندتان این مهارت را آموزش ببیند ولی لازم است شما به عنوان والدین، مسئولیت‌های خود را شخصاً انجام دهید. (سیمین قربانی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان) 302



شنبه 11 بهمن 1393 10:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن