تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819876530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاشت 1200اصله نهال توسط محيط بانان در خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۴۹ب.ظ)
کاشت 1200اصله نهال توسط محيط بانان در خوزستان 1200 اصله نهال در منطقه حفاظت شده کرايي توسط پرسنال ومحيط بانان اين منطقه کاشته شد . احمد رضا لاهيجان زاده مديرکل حفاظت محيط زيست خوزستان هدف از اجراي نهال کاري در منطقه را حفاظت از گونه هاي بومي منطقه واحياء پوشش گياهي منطقه اعلام نمود وگفت: در اين راستا بعد از مطالعات بر روي گونه هاي بومي منطقه تعداد 1200 اصله نهال از گونه هاي کنار و بادام کوهي توسط پرسنل اداره حفاظت محيط زيست شوشتر ومحيط بانان اين منطقه کاشته شده است .
به گزارش خبرگزاري موج به روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان،منطقه کرايي در سال ۱۳۷۶ به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و پس از آن طي مصوبه شماره ۲۸۸ شوراي عالي محيط زيست بعنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست پيوسته است.
منطقه حفاظت شده کرايي در ۳۵ کيلومتري جنوب شرقي شهرستان شوشتر به مساحت ۴۰۷۳۴ هکتار و رشته کوه سياه (کوه شه) را در بر مي گيرد. اين رشته کوه از پيش کوههاي زاگرس بوده و حداکثر ارتفاع آن ۶۰۰ متر از سطح دريا است. کرايي در ۳۱ درجه ۳۵ دقيقه تا ۳۱ درجه ۵۹ دقيقه عرض شمالي، ۴۹ درجه تا ۴۹ درجه ۲۳ دقيقه طول شرقي قرار گرفته است.
همترين گونه شاخص منطقه حفاظت شده کرايي قوچ و ميش (گوسفند وحشي) Ovis orientalis مي باشد که به راحتي در منطقه قابل مشاهده است و به دليل شرايط منطقه و حفاظت صورت گرفته از جمعيت نسبتا مطلوبي برخوردار است. منطقه حفاظت شده کرايي تنها زيستگاه پوياي گونه قوچ و ميش در استان خوزستان است.
منطقه حفاظت شده کرايي در زمان هاي نه چندان دور زيستگاه پلنگ، کل و بز و آهو نيز بوده که به علت شکار بيرويه و تخريب زيستگاه اين گونه ها نابود شده اند.
مهمترين محل تجمع حيات وحش منطقه (قوچ و ميش) در ارتفاعات مشرف به روستاي کرايي عليا است که به دليل منطقه امن و قرق بودن اين محدوده زمستانها در آن محل تجمع مي نمايند و با شروع فصل گرما به حوالي روستاي مخروبه قلعه گره که داراي چشمه و آبشخور مناسب تري است مي روند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن