تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820722949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشریه 100 ساله نیوریپابلیک در آستانه تغییرات بنیادین


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نشریه 100 ساله نیوریپابلیک در آستانه تغییرات بنیادین
کریس هیوز مالک این نشریه صد ساله پرطرفدار با شعار " گسترش روشن فکری شایسته در مقابل مشکلات ملی" اعلام کرد که نشریه به زودی تعدیل پیدا خواهد کرد و نسخه کاغذی آن نسبت به نسخه اینترنتی آن محدودتر خواهد بود.
آفتاب- سرویس بین‌الملل: گستره فرمانروائی اینترنت و فضای مجازی به قدری پهناور شده است که به نظر می رسد مطبوعات ناگزیر به ادامه حیات خود، زیر سایه آن هستند. به گونه ای که این روزها اگر نشریه ای فاقد وب سایت یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی باشد، از منظر فعالیت حرفه ای با نقصان جدی روبرو است.


به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورکر، این رویه تا به جایی پیش رفته است که برخی از نشریات نسخه های چاپی و کاغذی خود را یه به گونه ای تعدیل و یا به طور کلی حذف کرده اند. تازه ترین موردی که برای این مسئله می توان نام برد، تصمیمات اخیر هیئت رئیسه نشریه فرهنگی و سیاسی "نیو ریپابلیک" است. نیو ریپابلیک نشریه ای آمریکایی با 100 سال قدمت که به موضوعات سیاسی و هنری می پردازد، است.


 جمعه گذشته، کریس هیوز مالک این نشریه صد ساله پرطرفدار با شعار " گسترش روشن فکری شایسته در مقابل مشکلات ملی" اعلام کرد که نشریه به زودی تعدیل پیدا خواهد کرد و نسخه کاغذی آن نسبت به نسخه اینترنتی آن محدودتر خواهد بود. همچنین دفتر تحریریه آن نیز به نیویورک منتقل می شود. به دنبال اعلام این تصمیم، اکثر نویسندگان باسابقه این نشریه در واکنشی اعتراض آمیز از کار خود استعفا دادند.


در میان آنها ریان لیزا که به مدت بیست سال برای نشریه قلم می زده ، در مطلبی که برای نیویورکر نوشته است، عنوان می کند نویسندگان و سردبیرانی که از این نشریه استعفا داده اند معتقدند اعضای هیئت رئیسه فعلی نشریه که غالبا از شرکت های کامیپوتری و اینترنتی بزرگ مانند یاهو به این نشریه وارد شده اند، به حوزه روزنامه نگاری آشنائی ندارند و تنها در صدد هستند که آمار بازدید و خوانندگان نشریه را افزایش دهند.


نویسندگان و گزارشگران این نشریه اعلام کرده اند در محیطی که قوانین و ارزش های حرفه ای به زیر پا گذاشته می شود، نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند. آنها معتقدند که گای ویدرا پس از منصوب شدن در سمت مدیریت سئوی نشریه، در تلاش است تا بدون توجه به کیفیت و عمق محتوا، ترافیک سایت را بالا ببرد.


به نظر می رسد با وجود مدیرانی که ارزش های روزنامه نگاری برایشان در اولویت قرار ندارند و در حالی که دو، سوم نویسندگان و گزارشگران و دبیران نیوریپابلیک از سمت خود کناره گیری کرده اند، نمی توان تجدید حیات پرشکوه و محبوبی را برای این نشریه متصور شد.




تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن