تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803063280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش عالي فراملي را يکي از مصاديق بين المللي کردن دانشگاه‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۵۵ب.ظ)
معاون آموزشي وزير علوم: آموزش عالي فراملي را يکي از مصاديق بين المللي کردن دانشگاه‌هاست معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش عالي فراملي را يکي از مصاديق بين المللي کردن دانشگاه‌ها دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر مجتبي شريعتي نياسر در پنجمين نشست هم‌انديشي معاونان و مديران همکاري‌هاي علمي بين‌المللي دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالي و مؤسسات پژوهشي و فناوري کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: آموزش عالي فراملي ريشه در انديشه جهاني‌شدن دارد و به اين لحاظ به‌عنوان کالايي صادراتي محسوب مي‌شود و دانش‌بنيان شدن اداره امور جوامع بشري زمينه توسعه آموزش عالي فراملي را بيش‌ازپيش فراهم آورده، تا آنجا که در مواردي برخورداري از آموزش عالي فراملي در برخي از جوامع به يک نياز تبديل‌شده است.
وي افزود: از جنبه‌اي ديگر، رقابت بين دانشگاه‌ها و مراکز علمي جهاني براي در دست گرفتن سهمي از اين تقاضا در جريان است که مي‌تواند در حوزه اقتصاد آموزش عالي موردبررسي قرار گيرد و آموزش عالي فراگير ايجاب مي‌کند که تفکر و انديشه مديريتي حاکم بر آموزش عالي متحول شده و برنامه‌هاي درسي مبتني بر ويژگي‌هاي بازار بين‌المللي شکل گيرد و فرهنگ نوع‌دوستي و احترام به عقايد مختلف ترويج شود.
معاون آموزشي وزير علوم سند چشم‌انداز 1404، نقشه جامع علمي کشور، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون اهداف و وظايف وزارت علوم و رويکرد وزارت براي توسعه آموزش عالي فراملي را به‌عنوان مباني قانوني آموزش عالي فراملي برشمرد.
وي جذب دانشجو و استاد، انجام پروژه‌هاي مشترک و انتقال‌يافته‌هاي علمي و نوآورانه در سطح بين‌الملل، حمايت دولت از پژوهش‌هاي تقاضامحور مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي خارج کشور (مشروط به اينکه حداقل 50% از هزينه‌هاي آن را مراکز تحقيقاتي خارج از کشور تأمين کند)، اختصاص 25 درصد از اعتبارات به تحقيقات مشترک بين‌المللي و تأسيس يک مرکز فراملي از سوي دولت جهت هماهنگي در ديپلماسي علمي و فناوري و توسعه قدرت نرم کشور، و تجميع فعاليت‌هاي مربوط به جذب و اعزام دانشجو و استاد، و کليه فعاليت‌هاي بين‌المللي مربوط به نوآوري، دانش، فناوري، انتقال دانش فني، بهره‌گيري از توان اساتيد ايراني خارج از کشور را از احکام پيشنهادي جديد در برنامه ششم توسعه خواند.
دکتر شريعتي نياسر حمايت از دانشگاه‌هاي پيشتاز بر گسترش مرزهاي دانش و فناوري و کسب مرجعيت علمي در منطقه و جهان و تبديل‌شدن به الگوي کيفي براي مؤسسات آموزش عالي نوپا باهدف ارتقاي جايگاه جهاني کشور در علم و فناوري و تبديل ايران به قطب علمي و فناوري جهان اسلام و ارتقاي چشمگير شاخص‌هاي رشد علمي و توسعه فناوري کشور براي نزديک شدن به هدف سند چشم‌انداز 1404 را از رويکردهاي وزارت علوم براي توسعه آموزش عالي فراملي برشمرد.
وي همچنين دستيابي به جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه آسياي جنوب غربي با تأکيد بر جنبش نرم‌افزاري و توليد علم سند نقشه جامع علمي کشور دستيابي به جايگاه اول علم و فناوري در جهان اسلام و احراز جايگاه برجسته علمي و الهام‌بخش در جهان سياست‌هاي کلي علم و فناوري جهاد مستمر علمي باهدف کسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان از ديگر اهداف وزارت علوم براي توسعه آموزش فراملي برشمرد.
معاون آموزشي وزير علوم، اهداف آموزش عالي فراملي را توسعه نفوذ فرهنگي و سياسي جمهوري اسلامي ايران، جذب علوم و فنون روزبه داخل کشور، کسب درآمد و ايجاد بازار اشتغال فارغ‌التحصيلان، ارتقاي کيفيت دانشگاه‌هاي داخلي، افزايش سطح دانش و تجربه متخصصان داخلي، تحقق مرجعيت علمي در سطح منطقه و جهان، تربيت نخبگان و نيروي انساني تأثيرگذار، بسط و توسعه فرهنگ اسلامي ـ ايراني و شناساندن توانمندي‌ها و دستاوردهاي علمي کشور به جهانيان دانست.
وي همچنين ايجاد دوره‌هاي مشترک با مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي خارجي، پذيرش دانشجوي خارجي در مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي داخل کشور، ايجاد شعب دانشگاه‌هاي توانمند داخلي در خارج از کشور، حمايت ويژه از ده دانشگاه برتر در توسعه آموزش عالي فراملي، تبادل استاد و دانشجو در زمينه‌هاي آموزشي و تحقيقاتي و ايجاد دانشگاه‌ها يا واحدهاي بين‌المللي در داخل کشور را به‌عنوان راه‌کارهاي آموزش عالي فراملي برشمرد.
دکتر شريعتي نياسر همچنين برگزاري همايش‌هاي بين‌المللي آموزش عالي فراملي، برگزاري نمايشگاه‌هاي مستمر آموزش عالي در خارج از کشور، ايجاد رشته‌هاي مرتبط با توسعه آموزش عالي فراملي در برخي دانشگاه‌ها، ايجاد بنياد دانش‌آموختگان غير ايراني به‌منظور استمرار ارتباط با آنان، انعطاف‌پذيري درزمينهٔ استفاده از زبان خارجي ضمن ترويج زبان فارسي و فرهنگ اسلامي ـ ايراني و ارتقاي کيفيت دانشگاه‌هاي فعال در آموزش عالي فراملي را از ديگر راهکارهاي آموزش عالي فراملي دانست.
وي در ادامه قوانين، مقررات و برنامه مدون متناسب با نياز مخاطب، فراهم آوردن زيرساخت‌هاي ارتباطي آموزشي و کمک‌آموزشي، اختيارات لازم دانشگاه‌ها براي ورود به عرصه آموزش عالي فراملي، وجود کادر مسلط به برنامه‌ريزي آموزش عالي فراملي و توسعه همکاري‌هاي علمي بين دانشگاهي را از عوامل داخلي مؤثر در آموزش عالي فراملي نام برد.
دکتر شريعتي نياسر سازمان‌هاي بين‌المللي، توسعه روابط برون‌مرزي، تحريم‌هاي بين‌المللي و رقباي پرتعداد و توانمند را از عوامل بيروني مؤثر بر آموزش عالي فراملي دانست.
معاون آموزشي وزير علوم در خاتمه در خصوص ارزيابي آموزش عالي فراملي در ايران تصريح کرد: تجربه برخي از دانشگاه‌هاي کشور بيانگر امکان‌پذير بودن توسعه آموزش عالي فراملي است و رمز تحقق اين هدف هماهنگي همه دستگاه‌ها؛ دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و ديگر نهادهاي تأثيرگذار و انگيزه بسيار جدي مديران مراکز علمي کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن