تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805331964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمس لنگرودي، وجه تمايز «احتمال باران اسيدي» در جشنواره سي و سوم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۰ق.ظ)
شمس لنگرودي، وجه تمايز «احتمال باران اسيدي» در جشنواره سي و سوم است روز ششم ويژه برنامه «يک فيلم، يک سلام» به رونمايي و معرفي فيلم «احتمال باران اسيدي» به کارگرداني بهتاش صناعي ها پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين رونمايي ويژه برنامه «يک فيلم، يک سلام» ميزبان بهتاش صناعي ها (کارگردان)، سميرا برادري (تهيه کننده)، شمس لنگرودي و پوريا رحيمي سام بازيگران اين فيلم بود.
بهتاش صناعي ها کارگردان جوان فيلم «احتمال باران اسيدي» در ابتداي برنامه در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه چه شد که اين فيلمنامه را انتخاب و آن را ساختيد گفت: اين فيلمنامه را همراه خانم مريم مقدم که در اين برنامه جايشان خالي است نوشتم اين فيلمنامه در چند مرحله به سرانجام نهايي رسيد.
وي ادامه داد: انتخاب تم تنهايي و سرگشتگي که خانم مقدم هم آن را دوست داشت باعث خلق اين اثر شد، ساعت ها در مورد موضوع فيلم با هم صحبت کرديم و قصه اي که انتخاب شد نظر من و ايشان بود و در مسير نگارش فيلمنامه ديدار با يک دوست قديمي و تعريف خاطره اي از سوي ايشان جهت فيلمنامه را دچار تغييرات مثبتي کرد و در نهايت داستان «احتمال باران اسيدي» شکل گرفت.
احسان کرمي در ميان برنامه با اشاره به عدم حضور مريم مقدم گفت: خانم مقدم در جشنواره گوتنبرگ به عنوان داور انتخاب شده اند و جايشان در اين برنامه خالي است و يکي از دلايلي که در اين برنامه به آن خواهيم پرداخت وجه تمايز اين فيلم با آثار ديگر است که بايد فيلم ديده شود و وجوه تمايز کشف شود.
کرمي تاکيد کرد: حضور شمس لنگرودي در اين فيلم يکي از ويژگي هاي «احتمال باران اسيدي» است که مخاطبان زيادي را به همراه خود مي آورد.
اين کارگردان جوان سينما با اشاره به روند شکل‌گيري اين اثر گفت: در اين اثر ترکيب خوبي از هنرمندان جوان و باتجربه حضور دارند که به ديده شدن اين اثر کمک شاياني مي کند.
صناعي ها درباره انتخاب شمس لنگرودي براي بازي در فيلمش افزود: انتخاب بازيگر منوچهر يکي از دغدغه‌هاي اصلي ما بود، به خاطر جنس فيلم و سادگي و مينيمال بودنش، محدوديت زيادي در انتخاب داشتيم تا اينکه تصميم گرفتيم کسي را انتخاب کنيم که لزوماً‌ بازيگر نباشد، اما؛ آدمي با قريحه قوي باشد.
اين کارگردان سينما ادامه داد: شمس لنگرودي پيشنهاد «کامبوزيا پرتوي» مشاور فيلم بود و ايشان در مدت کوتاهي خود را به نقش کاملاً نزديک کرد، استعداد او آنقدر زياد بود که استعداد واقعي بازيگري را به سينماي ايران وارد کرده است، او بعد از دو هفته کاملا منوچهر شده بود.
صناعي ها با اشاره به اينکه در اين فيلم شاهد کنترل رنگ در فيلم هستيم بيان کرد: در اين فيلم به شدت کنترل رنگ صورت گرفته و در نورپردازيِ فضاي اين قصه المان هايي ديده مي شود که بسيار جذاب است.
شمس لنگرودي که در اين دوره از جشنواره‌ فيلم فجر با فيلم «احتمال باران اسيدي» حضور دارد، گفت: تصميم دارم بازيگري را در سينما ادامه دهم.
اين شاعر و پژوهشگر که تجربه بازيگري نيز دارد در ادامه برنامه «يک فيلم، يک سلام» بيان کرد: قضيه من و سينما به سالهاي 50 و 51 بر مي‌گردد که عضو کانون سينماي ايران بودم اما بعدا وارد ادبيات شدم تا اينکه سال هاي اخير دوباره به سينما بازگشتم.
وي اضافه کرد:‌ در سالهاي اخير که بار ديگر پيشنهاد بازيگري به من داده شد، ابتدا مقاومت مي‌کردم چون فضاي سينما را نمي‌شناختم، اما؛ وقتي وارد اين حوزه شدم، متوجه شدم سينما نسبت به ادبيات، فضاي کاملاً متفاوتي دارد و دليل اصلي پذيرش بازي در اين فيلم فيلمنامه خوب و شخصيت بي نظير منوچهر بود.
لنگرودي در پاسخ به اين پرسش که آيا به واسطه حضور او با فيلمي شاعرانه روبرو هستيم؟ توضيح داد:‌ به سينما آمدم تا از شاعرانه بودن فاصله بگيرم، قرار نيست وسيله اي براي شاعرانه بودن سينما باشم سينماي شاعرانه يعني استعاري، اين فيلم يک کار شاعرانه است اما نه به دليل حضور من بلکه به دليل نوع استعاره اي که دارد فضاي داستان به سمت شاعرانگي رفته است.
اين شاعر که در فيلم «احتمال باران اسيدي» نقش منوچهر را بازي مي‌کند با ارائه توضيحاتي در مورد اين نقش افزود: آنچه در ادبيات و شعر برايم قابل اهميت است معصوميت پايمال شده آدم‌ها است و منوچهر نيز اين ويژگي را دارد، به همين دليل با او همدلي مي‌کردم، بعد از چند روز از شروع فيلمبرداري اين شخصيت به يکي از رفقاي من تبديل شده بود.
لنگرودي سپس درباره ديگر ويژگي‌هاي اين فيلم گفت: فيلم غم‌انگيز نيست بلکه نوعي از زندگي است و خيلي داوري نمي‌کنم، در ضمن اين فيلم خوشبختانه افسردگي را رواج نمي‌دهد.
لنگرودي اضافه کرد: اين فيلم داستان عاشقانه يک آدم نيست و با نتيجه‌گيري اخلاقي تمام نمي‌شود و من اصلا به شخصيت منوچهر نزديک نبودم.
شمس لنگرودي با دعوت از مردم براي تماشاي اين فيلم افزود: يکي از مشکلات آثار هنري اين است که موضوع را بهانه هنر مي‌کنند اما اين فيلم رنج قهرمانش را فرياد نمي‌کند بلکه با نشان دادن نوعي از زندگي، مخاطب را با يکسري معضلات آشنا مي‌کند بدون اينکه او را به گريه بياندازد.
همچنين پوريا رحيمي سام يکي ديگر از بازيگران اين فيلم با ابراز خرسندي از حضور در اين اثر گفت:‌ من در عرصه سينما خيلي شناخته شده نيستم البته دوسال پيش در جشنواره حضور داشتم اين فيلم موجب شناخت سينما مي شود زيرا خيلي از مشخصه هاي سينما در آن لحاظ شده است.
وي افزود: بسيار مغرورم در اين فيلم بازي مي‌کنم و قسمتي از سينما هستم اين فيلم با بودجه باورنکردني نسبت به آثار ديگر ساخته شده است. شانس اصلي اين فيلم ساده و بي ادعا بودنش است.
وي اضافه کرد: حضور من در اين فيلم به آقاي صناعي ها بر مي گردد که ريشه در تئاتر دارد و بسيار متعهد به بازيگري به معناي کامل است به نظر من علت حضورم شناخت ايشان از بازي و بازيگري تئاتر است.
اين بازيگر جوان که در اين دوره از جشنواره فيلم با دو اثر حضور دارد در ادامه با انتقاد از شيوه داوري اين دوره از جشنواره گفت:‌ شکل قضاوتي که در مورد فيلم هاي اول مي شود درست نيست بسياري از باتجربه ها از اين فضا ناراحت هستند زيرا دستمزدها در اين فيلم ها زياد نيست و هدف تنها ديده شدن و قضاوت در جشنواره بوده است.
رحيمي سام يادآور شد: علي رغم تمام زحماتي که دبير جشنواره فيلم فجر کشيده است اين نوع قضاوت شايد موجب شود بخشي از زحمات هدر برود چراکه بسياري از اين فيلم ها استحقاق بيشتري دارند.
رحيمي سام در ادامه بيان کرد: علي رغم اينکه شخصيت اصلي داستان منوچهر است اما از حيث ديدن تنهايي هاي ديگري در جهان، دو کاراکتر ديگر نيز وجود دارد باران اسيدي حلقه ارتباطي است. يعني متوجه تنهايي قهرمان داستان مي شويم به همين دليل فيلم ساده و بي تکلف است اميدوارم اين سادگي به تماشاگر منتقل شود و حال تماشاگر با ديدن اين فيلم خوب شود.
در ادامه اين توضيحات صناعي‌ها نيز با تائيد صحبت‌هاي رحيمي افزود: اينکه يک فيلم ساز اولي فيلمي بسازد که از فيلم‌هاي پيشکسوتان بهتر باشد، ايرادي ندارد و هنوز متوجه نمي‌شوم چرا فيلم اولي‌ها در بخش سوداي سيمرغ حضور ندارند.
وي پيشنهاد کرد: اين شيوه داوري در سال آينده اصلاح شود.
اين کارگردان درباره ترغيب تماشاگران براي تماشاي فيلمش گفت: بيشتر فيلم‌هاي اجتماعي روي يک ناتورئاليسم تلخ و شعاري تمرکز دارند اما ما تلاش کرديم به اين سمت نرويم و در فضاي شاعرانه و مينيماليستي حرف خود را بزنيم.
سميرا برادري که به همراه پدرش روح‌الله برادري اين فيلم را تهيه کرده است هم در سخناني گفت: ضمن احترام به گروه «هنر و تجربه» اين محدوديت براي هيچ گروهي خوشايند نيست و توقع شخصي من اکران خوب و گسترده است.
در ادامه سميرا برادري تهيه کننده اين فيلم درباره ساخت «احتمال باران اسيدي» گفت: سالها در مسير تهيه کنندگي شاگردي کردم و مي توانم بگويم تهيه کنندگي شغلي سخت است و به تجربه نياز دارد.
وي با اشاره به اينکه سينماي مستقل دغدغه من است تاکيد کرد: تهيه کنندگي مشترک با پدرم برايم موثر واقع شد تا بتوانم بخشي از مسئوليت هاي اين فيلم را بر عهده بگيرم اما پدرم معتقد بود اين فيلم به روحيه ام نزديکتر است و بيشتر کارهاي اين فيلم را به من واگذار کرد.
برادري ادامه داد: اين فيلم يک سري پارامترهاي دوست داشتني دارد. احساس مي کنم مردم و منتقدان اين فيلم را دوست خواهند داشت. براي سينماي هنر و تجربه احترام قائل هستم و خوشحالم که در اين بخش شرکت حضور داريم.
وي تاکيد کرد: اين فيلم بسيار ساده و صميمي است و آدم هاي فيلم حالشان خوب است. فيلم به جريان زندگي نزديک است.
در پايان اين برنامه شمس لنگرودي شعار فيلم را بيان کرد و گفت: «هوا ابري است، شايد باران ببارد، باراني اسيدي.»
سپس پوستر فيلم توسط شمس لنگرودي و پوريا رحيمي سام رونمايي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن