تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815657753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره فجر، جشنواره زود رسی که خاصیتش فیلم سوزی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: علی شاه حاتمی در برنامه هفت؛ جشنواره فجر، جشنواره زود رسی که خاصیتش فیلم سوزی است علی شاه حاتمی با بیان اینکه ماهادرگیراکران فیلم خود بوده است گفت: تا کنون اتفاقی این چنین در تاریخ سینمای ایران راه نیافته است که درلحظه ای جشنواره فیلم راه بیفتد و با 29 فیلم در حال اکران، فیلم سوزی کند. جشنواره زودرسی که خاصیتش فیلم سوزی است.
۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي ساعت 04:54

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ برنامه هفت در برنامه این هفت خود همچون برنامه های پیشین میزبان تنی چند از اهالی سینما بود که از این میان محمود پاک نیت به عنوان مهمان بازیگر در برنامه هفت حضور داشت.
محمود پاک نیت در پاسخ به سوال مجری برنامه در آغاز صحبت های خود گفت: همچنان آماده کار هستم وگمان نمی کنم که کسانی که در عرصه فرهنگی مشغول به فعالیت هستند بازنشستگی داشته باشند. 
این هنرمند ادامه داد: تن به هرکاری نمی دهم اما گاه مواردی پیش می آید که در رودربایستی با دوستی قرار می گیرم. اما اولین چیزی که در هر کاری برای من مهم است کارگردان است. از طرفی بر این اعتقادم که اگر متن خوبی درگروه متوسط وجود داشته باشد کار خوبی از آن حاصل می شود اما اگر متن خوب نباشد و حتی در صورتی که در بهترین گروه از بازیگر و کارگردان نیز قرار گیرد کار خوبی حاصل نمی شود .
پاک نیت افزود: اخلاق کارگردان بعد از کار وی از مهمترین موارد برای من است. چرا که اگر نتوانم با خلق و خوی وی ارتباط برقرار کنم نه کارگردان و نه خود من نمی توانیم با یکدیگر تعامل داشته باشیم و چیزی بهم بدهیم. در نهایت نیز به آدم هایی که برای کار خود ارزش قائل می شوند نیز اهمیت می دهم.
درادامه صحبت های محمود پاک نیت، "مهوش صبرکن" بر روی خط هفت حاضر شدو به بیان زندگی شخصی و حرفه ای خود  در کنار محمود پاک نیت پرداخت.
 پس از آن پاک نیت درتحلیل خود از سینمای ایران بیان داشت: جوانان علاقمند زیادی در این عرصه وجود دارند که مکانی برای آموزش آنها قرار ندارد و یا در صورت وجود نیز محدود است. بنابراین مسئولین محترم که در راس امور فرهنگی هستند باید فضایی را ایجاد کنند که نوعی اعتماد را در خانواده ها ایجاد کند که بچه هایشان تئاتر کا رکنند چرا که تئاتر ریشه هنر است.کسی که همین طوری و بدون هیچ پیش زمینه ای وارد می شود معلق می شوند ونمی توانند کاری را انجام دهند و پس از یک مدتی حذف می شوند اما کسی که با این کارآشنا است نیز پس از ورود ماندگار شود. کارهنری نیزباید تدوام داشته باشد تا صیقل پیدا کند درغیراین صورت اثر هنری خلق نمی شود.
این هنرمند در پایان صحبت های خود در خصوص ورود به عرصه کارگردانی گفت: در تئاتر کارگردانی کرده ام اما کارگردانی در سینما کارمن نیست. چرا که من معتقدم اگر قرار است کاری را خوب انجام دهم همین بازیگری است.
 
برخی کاتولیک تر از پاپ هستند
 
علی شاه حاتمی دومین مهمان برنامه سینمایی هفت بود که به بهانه اکران فیلم "مذاکرات مستقیم آقای عبدی" مقابل دوربین این برنامه حاضر شده بود.
شاه حاتمی گفت: پیش از این فیلم تعدادی فیلم های سیاسی ساخته شده بود که احساس می کردم یک جانبه است و بازتاب آن در جامعه ودر میان مردم خوب نیست. بنابراین فکر کردم بد نیست که بی طرفانه فیلم سالمی بسازم که دغدغه مردم است و هر روز اکران شده آن را درمیان مردم میبینیم و جامعه مبتلا به آن است و در نهایت احساس کردم که جای یک فیلم سیاسی در قالب طنز کم است.  پیش از این فیلم امریکایی را دیده بودم که تنها یک بازیگر داشت و پایان تلخی در بر داشت با نام مدفون شده که درعراق رخ داده بود. اما فیلم با وجود محدودیت لوکیشن و بازیگر کشش داشت. بنابراین نگاهی که به مسائل سیاسی داریم در قالب طنز قابلیت دارد و بااین نگاه شروع به نگارش فیلمنامه کردیم و مرحله بعد از آن انتخاب بازیگر بود که از میان بازیگران توانمندی که درایران وجود دارند  عبدی یکی ازتوانمند ترین آنها است.
 
شاه حاتمی اظهار کرد:  ازبحث هایی که درجامعه مطرح است این است که سیاستمداران ما وقتی که اشتباهی را مرتکب می شوند یادشان می رود که عذرخواهی کنند. این فضای بسته ای که سیاستمدارن در درونش زندگی می کنند می بایستی جای خود را به فضای باز دهد.  کسی نمی تواند جلوی اکران فیلم سیاسی که در مورد کشور خود می سازم تا زمانی که به امنیت کشور لطمه ای نزند را بگیرد. درغیراین صورت ما کاتولیک ترازپاپ هستیم. این اجازه بایدبه هنرمند که ظریف تر به مسائل جامعه نگاه می کند داده شود. 
این کارگردان در پایان گفته های خود با بیان اینکه ماهاست که درگیر اکران این فیلم بودیم افزود: تا کنون اتفاقی این چنین در تاریخ سینمای ایران راه نیافته است که جشنواره فیلمی راه بیفتد و فیلم سوزی کند. جشنواره زود رسی که خاصیتش فیلم سوزی است. با 
 
جشنواره فیلم فجر، جشنواره ای کارتابلی است
 
به گزارش پانا؛ پایان بخش برنامه تلویزیونی هفت به میزگردی در خصوص تاثیر جشنواره فیلم فجر بر سینمای ایران با حضور فرشته طائر پور و سید ضیاالدین دری اختصاص داشت که دری در آغازصحبت های خود با اشاره به تاریخچه جشنواره فیلم فجر از تدوام درعرصه مدیریت گفت و ادامه داد: یکی از دلایلی که جشنواره در سال های آغازین خود سیر صعودی داشت شناخت آنها از راهی بود که آنها به عنوان مدیریت فرهنگی در آن قدم برداشتند و کاری را آغاز کردند که به واسطه اینکه یک دوره طولانی در آن عرصه مدیریتی حضور داشتند می توانستند خود را و نواقص خود را اصلاح کنند که متاسفانه بعد ها این مدیریت ناپایدار شد.
این کارگردان با پیشنهاد طرحی خواستار تغییر ساختار جشنواره فجر شد و با بیان اینکه برخلاف  فاصله کوچکی که میان گلدن کلاب و اسکار وجود دارد این فاصله میان جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر بسیاراست گفت: باید مدیریتی با قاطعیت بگوید که در این دوره از جشنواره بخش مسابقه را برگزار نمی کنیم بلکه تنها جشن می گیریم و تقدیر می کنیم اما جایزه نمی دهیم. حال این سینما می خواهد خود را در معرض انقلاب قرار دهد.
اما فرشته طائرپوربا تایید بخشی از صحبت های دری گفت: جشنواره برای خود تعاریف و معنایی دارد. جشنواره در سال هایی تحت یک استراتژی ایجاد شد و ادامه داد و از یک جایی به بعد از تعریف استراتژی خود خود خارج شد و تبدیل به تعریف کارتابلی که در یک زمان مشخص کارتابلش بیرون می آید شدکه حواشی خود را دارد. اما جشنواره باید جشنواره پویا با مدیریتی مستعد باشد.
وی بیان کرد: جشنواره فرصت مغتنمی است که باید حفظش کرد. درسال هایی که همه چیز کارتابلی پیش می رود نمی توان کارتابل جشنواره را نادیده گرفت و با همه تغییرات و اتفاقات یک رخداد مبارکی است که همچنان اعتبار خود را دارد.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن