تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804402803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیلی خوب است كه فیلم های كودك در جشنواره فجر دیده شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خیلی خوب است كه فیلم های كودك در جشنواره فجر دیده شود خبرگزاری پانا: محمدعلی طالبی ضمن معرفی فیلمش در «برنامه یك فیلم، یك سلام» گفت: خیلی خوب است كه فیلم های كودك در جشنواره فجر دیده شود.
۱۳۹۳ جمعه ۲۶ دي ساعت 11:40

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، رونمایی از فیلم «قول» شامگاه پنج شنبه با حضور محمد علی صالبی كارگردان ، علی محمد قاسمی  فیلمبردار، آرش طالبی تدوین گر و معصومه میر حسینی در گالری سینما ملت برگزار شد
محمد علی طالبی در خصوص شكل گیری این فیلم گفت: «در دولت سابق شرایط سختی را سپری كردم بعد از تغییراتی كه در دولت بوجود آمد تصمیم گرفتم فیلمی بسازم؛ سناریوی یكی از دوستانم را كه بر اساس كتابی نوشته شده بود گرفتم وبرای بودجه ساخت این فیلم مجبور شدم با وام اندكی كه حدود ۱۵۰ میلیون تومان از بنیاد فارابی وتوانستم بودجه را به ۲۰۰ میلیون تومان برسانم و فیلم را بسازم.»
وی در ادامه افزود: «این فیلم را با ۶ نفر آغاز كردم. در نظر بگیرید وقتی یك فیلم سینمایی با ۶ نفر و هزینه كم ساخته شود مشاهده می‌كنید كه ما تحت چه شرایطی فیلم را ساخته‌ایم. این فیلم ۶ جایزه گرفته که ۳ جایزه آن در بخش بین‌الملل بوده است. برای ساختن فیلم‌های چندمیلیاردی ممکن است بعد از چند سال کارگردان خجالت بکشد که چرا این فیلم را ساخته است و به همین دلیل ما ترجیح دادیم فیلم را با بودجه خودمان بسازیم.»
وی ادامه داد: «من همیشه ترجیح داده‌ام در هر شرایطی فیلم خود را بسازم. این فیلم و فیلم‌های دیگرم درباره نوجوانان است. مشكل ما در سینمای ایران این بود كه موجی از فیلم‌های جوان پسند به وجود آمد كه در نهایت سینمای كودك و نوجوان كم اهمیت نشان داده شد. البته گروهی هم به وجود آمدند كه سینمای كودك و نوجوان را دوباره احیا كنند. ما با برنامه‌ریزی دور هم جمع شده‌ایم تا با تلاش این كار را انجام دهیم.»
در ادامه علی محمد قاسمی فیلمبردار «قول» گفت: لوكیشن فیلم در منطقه دیلمان بود. طبیعتا با شناخت طالبی تصمیم گرفتیم در آن منطقه كار را شروع كنیم. این فیلم به صورت مكرر بازنویسی شد البته قسمت های اصلی فیلم یعنی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از فیلمبرداری در دیلمان صورت گرفت و ۳۰ درصد در گیلان بود.
وی افزود: این كار یكی از كارهای بسیار لذت بخش بود و می‌توانم بگویم نتیجه مطلوب را از آن خواهیم گرفت چرا كه طالبی به دلیل شناخت از فضای كودك بازیگران خوبی را برای این كار انتخاب كرده است.
وی ادامه داد: به هر صورت می‌توانم بگویم این فیلم، فیلمی نبود كه بتوانیم سر سری از آن بگذریم.
در ادامه آرش طالبی تدوینگر فیلم گفت: پروسه تدوین این فیلم بسیار دشوار بود. ما تقریبا چهار ورژن مختلف مونتاژ كردیم. فكر می‌كنم بخشی از موفقیت فیلم مدیون تدوین است. البته ناگفته نماند تدوین این كار را با كمك پدرم انجام دادم.
پس از آن محمدعلی طالبی در خصوص موسیقی كار گفت: موسیقی این كار را سیاوش طالبی ساخت. من به كار او اعتماد داشتم و از موسیقی او در كارم استفاده كردم. سیاوش طالبی موسیقی فیلم را خوب می‌شناخت.
طالبی اظهار كرد: عمدتا سعی كردم در این كار از بازیگران بومی استفاده كنم چون به زبان آن منطقه آشنا بودند.
وی در مورد فیلمبرداری این كار گفت: علی محمد قاسمی را تمام سینمای ایران می‌شناسند چرا كه انرژی خوبی را انتقال می‌دهد. اگر ایشان نبود نمی‌توانستیم این سكانس ها را بوجود آوریم. به خصوص این كه بازیگران ما نابازیگر بودند و هر سكانس شاید ۲۰ بار اتفاق افتاد.
وی افزود: در این فیلم ما سكانس‌های ۴-۵ دقیقه‌ای داشتیم كه هر سكانس بارها تكرار می‌شد. ظاهر فیلم شاید ساده باشد ولی بسیار پیچیده است. كاری كه آرش در این فیلم انجام داد مونتاژ خلاق است. ما داستان ساده ای داشتیم اما نباید فراموش كرد كه همیشه پیچیدگی ها در سادگی است. ما داستان فیلم را بارها عوض كردیم یعنی فیلمنامه را بارها در مونتاژ تغییر دادیم به همین خاطر می توانم بگویم تدوین این فیلم بسیار دشوار بود.
معصومه میرحسینی بازیگر «قول» درخصوص حضور خود در این فیلم گفت: قبلا با آقای طالبی در فیلم یك روز سرد همكاری داشتم و دو هفته پیش هم این فیلم با استقبال خوبی روبه‌رو شد. قطعا كارگردانی كه بخواهد با بازیگری دوباره  كار كند، از او راضی بوده است.
وی در ادامه گفت: طالبی فیلمنامه‌اش را برای من فرستاد. فیلمنامه اولیه را دوست نداشتم چون روی شخصیت مادر كار نشده بود. در فیلمنامه دوم شخصیت مادر در چند سكانس به خوبی كار شده بود.
وی افزود: من با فیلمنامه خوبی مواجه شدم، چون حال و هوای خوبی داشت.
طالبی در رابطه با استقبال از این فیلم گفت: در پی تصمیم گیری جدید جشنواره فجر كه حمایت از سینمای نوجوانان بود، فكر می كنم اتفاق خوبی خواهد افتاد و نقطه شروعی برای دیده شدن سینمای نوجوانان خواهد بود و این جشنواره می تواند نقطه استارتی برای دیده شدن سینمای كودك و نوجوان باشد.
وی ادامه داد: سینمای كشور ما باید فیلم های كودك و نوجوان را دنبال كند. خیلی خوب است كه این فیلم‌ها در جشنواره فجر دیده شوند. مهم نیست كه جایزه بگیرند. سال گذشته ۵۰ فیلم در این حوزه ساخته شده بود وولی باید منتظر اكران آنها باشیم تا سینماگران تشویق به این كار شوند.
طالبی در ادامه در مورد شعار فیلمش گفت: شعار فیلم من جمله ای است كه پدر نوجوان فیلم گفت: «زندگی بزرگ‌تر از این حرف‌هاست كه در رودخانه تمام شود.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن