تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815594552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موج سریال‌ها و فیلم‌های سیاسی در مصر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در آستانه سالگرد انقلاب مصر؛
موج سریال‌ها و فیلم‌های سیاسی در مصر
یکی از این فیلم‌ها «جمهوری امبامبه» به کارگردانی «احمد البدری» است که به حوادث پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 و خشونت‌ها، سرقت‌ها و شورش‌های در آن دوره می‌پردازد.



  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، این روزها با گذشت چند سال از انقلاب مصر، هنرمندان سینما و تلویزیون این کشور هر کس از دریچه ای به سراغ انقلاب 25 ژانویه رفته است.

در این راستا دو فیلم و یک سریال ساخته شده و یا در دست ساخت است که یکی از این فیلم‌ها «جمهوری امبامبه» به کارگردانی «احمد البدری» است که به حوادث پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 و خشونت‌ها، سرقت‌ها و شورش‌های در آن دوره می‌پردازد.

این فیلم تصویربرداری آن پایان یافته و قرار است تابستان آینده در سالن‌های سینمای مصر به نمایش درآید نوشته «مصطفی السبکی» است و تهیه‌کنندگی آن را «طارق عبدالعزیز» برعهده دارد و در آن باسم سمره، علا غانم، احمد وفیق و فریال یوسف بازی می‌کنند.

دیگر فیلم «موش و گربه» نام دارد که پس از پایان تدوین قرار است در میانه دو ترم تحصیلی در سینماهای مصر اکران شود.

این فیلم که قبلا قرار بود در ایام عید قربان اکران شود درباره حیات سیاسی‌ ای است که موجب شکل‌گیری احزاب در داخل پارلمان می‌شود و به این می‌پردازد که چگونه یک حزب سیاسی محبوبیت می‌یابند.

این فیلم سیاسی که به نوعی با نگاهی به گذشته این روزهای مصر در آستانه انتخابات مجلس این کشور می‌پردازد، توسط «تامر محسن» ساخته شده و «وحید حامد» یکی از چهره‌های مطرح فیلمنامه‌نویسی در مصر سناریوی آن را نوشته است.

در فیلم «موش و گربه» محمود حمیده بازیگر مصری پس از 4 سال دوری از سینما حاضر شده و سوسن بدر، سوزان نجم‌الدین و محمد فراج بازی می‌کنند.

اما سریالی که در این زمینه در دست ساخت است «استاد و رئیس بخش» است که داستان آن درباره یک چهره چپ مصری در جریان انقلاب‌های 25 ژانویه 2011 و 30 جولای 2013 (برکناری محمد مرسی) است که نقش این چهره چپ‌گرا را «عادل امام» چهره مطرح و کمدین مصری بازی می‌کند.

این سریال که در ژانر کمدی ساخته می‌شود به تازگی جلوی دوربین رفته و «وائل حسن» آن را کارگردانی می‌کند و «یوسف معاطی» داستان آن را نوشته و تهیه‌کنندگی آن را «تامر مرسی» بر عهده دارد.

سریال «استاد و رئیس بخش» که در لوکیشن‌هایی در «شهرک تولیدات رسانه‌ای» قاهره فیلم‌برداری می‌شود، به احتمال زیاد برای رمضان آتی آماده پخش می‌شود و علاوه بر عادل امام، نجوى ابراهیم، عبدالرحمن ابوزهره، احمد بدیر، لقاء سویدان و رشا مهدی بازی می‌کنند.
  فارس
 



۲۴/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن