تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798667322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مرده باد» و «زنده باد» راه افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳




1420964187402_2222222222222222 (1).jpg

پس از حاشیه‌های به‌وجود آمده برای پوستر جشنواره‌ی تئاتر فجر و اعلام فراخوان دوباره برای طراحی پوستر جدید توسط دبیر این جشنواره، طراح پوستر جشنواره‌ی فیلم فجر، درباره‌ی این موضوع و اثر خودش سخن گفت. طاها ذاکر - طراح پوستر سی‌وسومین جشنواره‌ی فیلم فجر - در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، با انتقاد از نحوه‌ی انتخاب و برخورد با پوستر سی‌وسومین جشنواره‌ی تئاتر فجر، اظهار کرد: این شیوه و رویکرد به طراحی پوستر را نمی‌پسندم؛ اما چیزی که من را واقعا متأثر کرد، حمله‌ای بود که به تیم طراحی پوستر جشنواره‌ی تئاتر شد و بیشتر از آن، تصمیمی که تیم اجرایی جشنواره‌ی تئاتر درباره‌ی پوستر این جشنواره گرفت. این طراح پوستر گفت: همان‌طور که یک گروه، سلیقه‌ای این پوستر را انتخاب کرد، دیگران هم سلیقه‌ای به آن حمله کردند و آن را مورد تمسخر و هجو قرار دادند. من حتی یک خط هم نخواندم که چرا این پوستر بد است؟! اینجا همه، مثل همیشه، هیجان‌زده می‌شوند و داد و قال راه می‌اندازند که «مرده باد» و «زنده باد». ذاکر همچنین معتقد است: اصل مشکل اینجاست که هیچ کارشناسی و تعمقی درباره‌ی پوستر جشنواره تئاتر فجر انجام نشده، نه آن لحظه که انتخاب شد، نه آن‌گاه که مردود شد. دردناک‌تر آن‌که مسوولان جشنواره‌ی تئاتر، پوستر را وتو کردند و پای طراح‌شان نایستادند. این طراح درست یا غلط توسط عده‌ای انتخاب شده و از میان اتودهایش، این طرح برگزیده و رونمایی شده است. سوال من این است که چه کسانی آن را انتخاب کردند؟ آیا نباید برای پست آن‌ها نیز فراخوان داد؟ او در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی پیشنهاد طراحی این پوستر، گفت: من در چهار دوره‌ی گذشته جشنواره‌ی فجر، مدیریت هنری «فیلم‌شناخت» جشنواره را برعهده داشتم. در دوره‌ی گذشته نیز همراه آقای مجید برزگر، طراحی پوسترهای جنبی جشنواره را انجام دادم که سهم من پوستر «سینما حقیقت» و پوسترهای بزرگداشت‌ها بود. همچنین آشنایی من با آقای محمد حیدری - مدیر هنری جشنواره سی‌ودوم - به پیشنهاد طراحی پوستر در جشنواره‌ی سی‌وسوم منجر شد. وی ادامه داد: ایده، اهمیت ندارد. هیچ ایده‌ای بد نیست و هیچ ایده‌ای بر هیچ ایده‌ای برتری ندارد. فقط رویکرد، مهم است. در 32 دوره‌ی گذشته، پوسترهایی در سطوح کیفی گوناگون طراحی شدند و طبعا تاریخ، واقعیتی تأثیرگذار است که یک تأثیر مهم بر کار من داشت و تصمیم گرفتم شبیه به آن‌ها کار نکنم. این طراح پوستر درباره‌ی المان‌های به‌کار رفته در پوستر خودش نیز گفت: از تکرار موتیف‌های کهن و نشخوار دستاوردهای گذشتگان که بَزک زندگی امروز شده‌اند، خسته شده‌ام و تصمیم گرفتم، سیمرغی بکشم که متعلق به امروز باشد. سیمرغی ژئومتریک که در حال شکل‌گیری است، مانند سیمرغی که در مثنوی به آن پرداخت شده است (هر مرغ خود سیمرغ و سی‌مرغ همان سیمرغ است). نوعی شباهت بین اجزا و کل، در این اثر قابل تشخیص است. به این ترتیب که هر جزء از منظر الگو، مانند و متشابه کل است. ذاکر ادامه داد: خطوط زاویه‌دار گوشه‌مانندی که در کل پوستر چیده شده، امکان بسته شدن قاب‌های گوناگون را با اندازه‌ی نماهای متفاوت به چشم می‌دهند. این مفهوم (تعدد نما یا حتی فریم‌ها) سینما را به ذهن متبادر می‌کند. او اضافه کرد: گاهی یک نماد به اشتباه به جای نشانه استفاده می‌شود. نماد، شیء یا جانداری است که هم خودش است و هم مظهر مفهوم دیگری است به‌جز خودش، چون این مفهوم را خارج از اثر پیدا می‌کند. من هیچ کار سمبولیستی (نمادگرایانه) نکرده‌ام و نمی‌کنم، چون معتقدم هیچ‌چیز، نماد هیچ‌چیز نیست. به گزارش ایسنا، اردشیر صالح‌پور - دبیر جشنواره‌ی تئاتر فجر - در گفت‌وگویی، از هنرمندان برای طراحی پوستر این جشنواره دعوت و فراخوان جدیدی برای طراحی پوستر جشنواره اعلام کرد و افزود: هنرمندان تا 25 دی‌ماه فرصت دارند طرح خود را به دبیرخانه‌ی جشنواره ارائه کنند تا با نظر سه استاد برجسته‌ی این حوزه، پوستر انتخاب و رونمایی شود. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن