تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804313674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس‌جمهور: بيمه همگاني همه عدالت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئيس‌جمهور: بيمه همگاني همه عدالت نيست
طرح تحول نظام سلامت كه در ماه‌هاي آغازين دولت يازدهم به همت رئيس‌جمهور كليد خورد، آغازي است بر دسترسي و ايجاد عدالت در سلامت براي همه ايرانيان و اميدواريم در سال‌هاي آينده با جديت بيشتري دنبال شود تا مردم ايران جز رنج بيماري رنج ديگري نداشته باشند
نویسنده : محمدرضا هاديلو 


جشن بيمه سلامت همگاني، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني رئيس‌جمهور، دكتر سيدحسن هاشمي وزير بهداشت، علي‌ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و محسني بندپي مديرعامل سازمان بيمه سلامت و جمعي از كارشناسان و صاحبنظران در شرايطي روز گذشته در محل سالن اجلاس سران برگزار شد كه در اين مراسم عنوان شد با راه‌اندازي سامانه «بيمه سلامت همگاني» از ابتداي امسال، ضمن ثبت‌نام 9 ميليون ايراني فاقد دفترچه بيمه، امروز با صدور 8 ميليون و يكمين دفترچه، «جشن بيمه سلامت همگاني» در راستاي مبارزه با فقر درمان برگزار مي‌شود.

به گزارش «جوان» روز گذشته و در جشن بيمه سلامت همگاني كه به دليل برخورداري حدود 8 ميليون نفر از خدمات آن‌ كه تا پيش از اين، تحت پوشش بيمه نبوده‌اند، برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رئيس‌جمهوري به 8 ميليون و يكمين نفر دفترچه بيمه سلامت اهدا كرد.



بيمه همگاني همه عدالت نيست
در اين مراسم رئيس‌جمهور با تأكيد بر تداوم طرح تحول سلامت و رفع نواقص و با بيان اينكه امروز مي‌توانيم بگوييم تمام ايرانيان صاحب دفترچه بيمه درماني هستند، گفت: بايد كيفيت بيمه و كارايي دفترچه‌ها افزايش پيدا كند و روز به روز دفترچه‌هاي بيمه درماني ارزشمند‌تر و كارايي آنها بيشتر شود.

وي تحقق اين روز را براي دولت و ملت بزرگ ايران يك آرزوي ديرينه‌ عنوان كرده و با بيان اينكه بيمه همگاني همه عدالت نيست اما قطعاً بخشي از عدالت است، اظهار كرد: بيمه همگاني همه‌ رضامندي جامعه نيست، اما بخشي از رضامندي و خواست جامعه است.

رئيس دولت يازدهم به دو معضل بزرگ اجتماعي بيماري و بيكاري اشاره كرد و گفت: درست است كه اگر بيكاري درست شود، بيماري هم حل‌و‌فصل مي‌شود اما موضوع بيماري در يك نظر از بيكاري هم مهم‌تر است، چون بيكار سالم حتي اگر كسي به او كمك نكند با استعداد ذاتي و كسب مهارت مي‌تواند روي پاي خود بايستد اما در بيماري رنج و درد طاقت‌فرساست.

روحاني به شرايط بيمارستان‌هاي كشور در گذشته نيز اشاره كرد و گفت: متأسفانه بيماران كه به بيمارستان رجوع مي‌كردند با مشكلاتي مواجه مي‌شدند كه درد و رنج بيماري‌شان را فراموش مي‌كردند و حتي برخي از بيماران به دنبال عزرائيل مي‌گشتند تا از اين درد خلاص شوند كه دولت اين شرايط را تحقير مردم و خارج از معيار اسلامي و انساني مي‌دانست.

وي خاطرنشان كرد: در راستاي هدف افزايش سلامت و بهداشت در كشور سالي چند نوبت يارانه كالايي به نيازمندان مي‌دهيم و در حال حاضر 11 ميليون تحت پوشش آن هستند. همچنين طرح شير در مدارس نيز پيگيري مي‌شود و معتقديم ادامه اين مسير باعث ايجاد عدالت، رضايت، اعتماد عمومي، سرمايه اجتماعي و مشاركت عمومي در امور سياسي، اجتماعي، فرهنگي و غيره خواهد شد.

روحاني با بيان اينكه در كنار طرح تحول سلامت بايد كار بيمه و همگاني كردن بيمه انجام مي‌شد، تصريح كرد: آمارهاي مختلفي از تعداد افرادي كه در كشور بيمه نيستند از حدود 5 ميليون نفر تا 13 ميليون نفر ارائه مي‌شد و در نهايت كار را شروع كرديم و امروز 8 ميليون و يكمين نفر تا اين لحظه دفترچه بيمه خود را دريافت كردند. البته آنها كه ثبت‌نام كرده‌اند رقم بالاتري يعني نزديك به 9 ميليون نفر هستند.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه بايد كيفيت بيمه و كارايي دفترچه‌ها روز به روز افزايش يابد، خاطرنشان كرد: بايد در امر بهداشت نيز تلاش‌هاي خوبي انجام شود چراكه بهداشت به آموزش و فرهنگ نيز مربوط مي‌شود و بايد از دبستان آموزش‌هاي آن شروع شود. همچنين صدا‌و‌سيما به عنوان رسانه‌ ملي و رسانه‌هاي ديگر نيز بايد در اين زمينه فعال شوند.

بيمه‌هاي تكميلي همراه شوند
در ادامه جشن بيمه سلامت همگاني وزير بهداشت ضمن تأكيد بر اينكه موفقيت بيمه‌ها در گرو در اختيار داشتن منابع پايدار است، ابراز اميدواري كرد: لازم است در آينده بيمه‌هاي تجاري و پايه‌اي داشته باشيم كه نهايت حمايت را از مردم ايران داشته باشند.
دكتر سيدحسن هاشمي با بيان اينكه خوشحاليم جشن بيمه شدن مردم ايران در دولت يازدهم امروز برگزار شده است، گفت: طرح تحول نظام سلامت كه در ماه‌هاي آغازين دولت يازدهم به همت رئيس‌جمهور كليد خورد، آغازي است بر دسترسي و ايجاد عدالت در سلامت براي همه ايرانيان و اميدواريم در سال‌هاي آينده با جديت بيشتري دنبال شود تا مردم ايران جز رنج بيماري رنج ديگري نداشته باشند.
وزير بهداشت با بيان اينكه براي پيشبرد اهداف طرح تحول همكاري بيمه‌ها لازم است، گفت: موفقيت سازمان‌هاي بيمه‌گر در گرو در اختيار داشتن منابع پايدار است. اميدواريم در آينده همه بيمه‌ها اعم از بيمه‌هاي پايه و تجاري نهايت حمايت را از مردم ايران داشته باشند.
هاشمي با اشاره به اينكه طي يك سال گذشته وزير تعاون به همراه همكارانش در سازمان بيمه سلامت و سازمان تأمين اجتماعي نهايت همكاري را در اجراي طرح تحول داشتند، ابراز اميدواري كرد در ادامه مسير بيمه‌هاي تكميلي نيز همراه شوند.

صدور دفترچه بيمه اجباري براي كودكان تازه متولد شده
 امروز فقر درمان را از بين برديم و همه ايراني‌ها صاحب دفترچه بيمه هستند و در دستور كار دولت است كه هر كودكي كه به دنيا مي‌آيد، دفترچه‌اي به اجبار به او اعطا شود.
در ادامه مراسم وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با عنوان كردن مطالب فوق و با بيان اينكه كامل شدن پوشش بيمه جز با برنامه‌ريزي، تلاش و همت دولت محقق نمي‌شد، گفت: در دولت گذشته شوراي عالي بيمه دو مرتبه در سال برگزار مي‌شد اما امروز هر ماه به همت هر دو وزارتخانه بهداشت و رفاه، شوراي عالي بيمه يك مرتبه تشكيل جلسه مي‌دهد كه ثمره‌اش انسجام و وحدت‌نظر در سايه مديريت رئيس‌جمهور است.
علي ربيعي با اشاره به طرح صدور دفترچه بيمه اجباري براي كودكان تازه متولد شده كه در دستور كار دولت قرار گرفته است، ادامه داد: دولت يازدهم يك سياست رفاهي منسجم را دنبال مي‌كند كه سياست صدقه‌اي نيست. اين دولت، رفاه را حق مردم مي‌داند و وظيفه‌اش اين است كه در كنار ساير برنامه‌هاي اقتصادي و غيره امر سلامت مردم را دنبال كند.
وي با بيان اينكه برخورداري از يك سياست رفاهي منسجم اصل مميز دولت تدبير و اميد با ساير دولت‌هاست، اظهار كرد: امروز فقر درمان را از بين برديم و همه ايراني‌ها صاحب دفترچه بيمه شدند. در دستور كار دولت است كه هر كودكي كه به دنيا مي‌آيد دفترچه بيمه‌اي به اجبار براي او صادر شود.  ربيعي ادامه داد: علاوه بر جشن بيمه سلامت همگاني كه امروز برگزار شد، در آينده جشني خواهيم گرفت كه براساس آن ديگر شاهد فقر غذايي و سفره‌هاي خالي از پروتئين نباشيم.

دفترچه‌ها در دست 8 ميليون آسيب‌پذير
در ادامه مراسم جشن بيمه سلامت همگاني، انوشيروان محسني‌بندپي، مدير عامل سازمان بيمه سلامت ايران با بيان اينكه اميدواريم اقدامات انجام شده كه در راستاي عمل به منويات مقام معظم رهبري و سياست‌هاي ابلاغي سلامت انجام مي‌شو،د رضايت حداكثري مردم را به دنبال داشته باشد، اكثر تحويل گيرندگان دفترچه‌هاي بيمه سلامت را افراد عمدتاً آسيب‌پذير و ساكن حاشيه كلانشهرها معرفي كرد.
مدير عامل سازمان بيمه سلامت با بيان اينكه به‌رغم همه دستاوردها، يكي از مطالبات معوق مردم، عدم برخورداري آحاد جامعه از پوشش بيمه همگاني بوده است، گفت: در 20 سال گذشته عدم عزم و اراده جدي شرايطي را فراهم كرد كه نتوانيم مردم را از اين مهم برخوردار كنيم.
بندپي با بيان اينكه سامانه اميد از ابتداي امسال افتتاح و از سوم خرداد با صدور نمادين نخستين دفترچه بيمه سلامت توسط رئيس‌جمهور كار خود را آغاز كرد، گفت: 9 ميليون نفر در سامانه بيمه همگاني ثبت‌نام كردند و از اين تعداد 8ميليون تاكنون صاحب دفترچه بيمه شدند كه عمدتاً در حاشيه كلانشهرها زندگي مي‌كنند و فاقد كار و آسيب‌پذير هستند اما شرايطي فراهم شد كه اين افراد بتوانند بهره كافي را از خدمات سلامت ببرند.  لازم به ذكر است در اين مراسم 8 ميليون و يكمين دفترچه بيمه سلامت از سوي رئيس‌جمهور به دختربچه معلولي با نام «نرگس‌متحيرپرست» اعطا شد.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن