تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804115720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمه همگاني همه عدالت نيست/ شرايط گذشته بيماران تحقير دولت و مردم بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ دي ۱۳۹۳ (۹:۵۰ق.ظ)
رئيس جمهور تاکيد کرد: بيمه همگاني همه عدالت نيست/ شرايط گذشته بيماران تحقير دولت و مردم بود رييس جمهور اظهار داشت: شرايط گذشته بيماران به نوعي تحقير دولت و مردم بود و اين شرايط و نوع برخورد خارج از معيارهاي اسلامي و انساني بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دکتر حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان در همايش بيمه سلامت همگاني با اشاره به آن که بيمه همگاني جزء آرزوهاي همه کشورهاست، گفت: بيمه همگاني آرزوي ديرين نه ملت ايران بلکه بسياري از کشورهاي جهان و حتي کشورهاي بسيار پيشرفته نيز در آرزوي چنين روزي هستند که بيمه سلامت بتواند بر سر همه مردم ايران و خودشان بدون استثناء سايه بيافکند.
وي افزود: از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي همواره يکي از شعارهاي انقلاب حمايت از مردم به ويژه مردمي که از لحاظ شرايط زندگي تحت فشار هستند، بود و کمک به آن‌ها به عنوان هدف انقلاب اعلام مي‌شود.
وي عنوان کرد: بي ترديد کشور توسط اراده و ارائه مردم اداره مي‌شود و همچنين با دستان پر توان مردم چرخ جامعه به حرکت درمي آيد.
رئيس جمهور با اشاره به آن که اگر دولت مي‌خواهد موفق باشد بايد باور در بدنه آن وجود داشته باشد، گفت: بايد بتوانيم از مردم نمايندگي کنيم و اين نکته را مردم باور دارند و انشاء الله بايد همه مسئولان نيز به باور اين مسئله برسند؛ کشور و حکومت از آن مردم است و تمام مسئولين جزء خادمين مردم به شمار مي‌آيند و مشروعيت کشور از خدمت به مردم نشأت مي‌گيرد.
روحاني متذکر شد: همه کار دولت آن است که به مردم خدمت کند تا مردم از حاکميت رضامند باشند.
رئيس جمهور با اشاره به نشأت گرفتن رضامندي مردم از چند اصل گفت: مهم‌ترين نکته رضامندي اجراي عدالت است، مردم بايد احساس کنند در پيشگاه قانون و حاکميت و همچنين در برابر خزانه دولت و اجراي امور حاکميتي مساوي هستند.
وي با تاکيد بر اجراي عدالت اجتماعي گفت: فرصت برابر براي مردم به مفهوم اجراي عدالت اجتماعي است البته بيمه همگاني همه عدالت نيست اما قطعاً بخشي از عدالت است، بيمه همگاني؛ همه رضامندي جامعه هم نيست اما قطعاً بخشي از رضامندي جامعه ماست.روحاني با اشاره به بيکاري و بيماري به عنوان دو مشکل رنج آور در جامعه تاکيد کرد: درست است که بيکاري بيماري است و اگر مشکل اشتغالزايي حل شود به خودي خود بيماري نيز حل و فصل مي‌شود اما نبايد فراموش کرد که موضوع بيماري از يک نظر از بيکاري هم مهم‌تر است.
وي اضافه کرد: بيمار سالم با استعداد ذاتي مهارت و کمک ديگران مي‌تواند روي پاي خود بايستد؛ اما فرد بيمار گاهي رنج و درد طاقت فرد را تمام مي‌کند.
رئيس جمهور در خصوص انجام کارهاي رسيدگي به بيماران اظهار داشت: اين يک کار مقدس است از کاري که يک پزشک براي بيمار مي‌کند و تا مرحله پاياني که تحت پوشش بيمه همگاني قرار مي‌گيرد، بسيار لذت بخش است که با تمامي اين سختي‌ها بيماران مشکلي نداشته باشند؛ زماني که يک نفر با رنج و نااميدي وارد يک محيط درماني مي‌شود و با سرحالي و اميد به خانه باز مي‌گردد مي‌توانيم آن را تولد دوباره بناميم که اين سخني گزاف نيست.
رئيس قوه مجريه با اشاره به آن که بيمار زماني که وارد بيمارستان مي‌شود نبايد نگراني داشته باشد، تصريح کرد: بيمار ما زماني که وارد بيمارستان مي‌شود بايد بيماري و رنج خود را فراموش کند، اکنون زماني که بيمار براي بستري به بيمارستاني مي‌رود ليستي بلند بالا از دمپايي گرفته تا نخ و سوزن و دارو براي عمل به او داده م يوشد و حتي براي تشخيص تکميلي بيماري خود بايد به انواع بخش‌هاي مختلف سر بزند؛ اين مسائل بايد برطرف شود.
رئيس جمهور تصريح کرد: دولت اين شرايط را تحقير مردم مي‌داند و برخورد اين گونه با بيمار را خارج از معيار اسلامي و حتي خارج از معيار انساني مي‌داند.
رئيس جمهور با اشاره به ساير کشورها نيز گفت: البته در کشورهاي پيشرفته مردم در صف‌هاي طولاني بيمارستان‌هاي دولتي هستند و حتي براي عمل‌هاي مهم گاهي تا يک سال نيز به نوبت بايد بنشينند.
وي در خصوص انجام بيمه سلامت همگاني و نحوه اجرايي شدن آن گفت: کار بسيار بزرگي در کشور با تلاش کارگزاران نظام و حمايت ملت بزرگ کشور اين کار شروع و امروز انجام شد. زماني که بعد از اين طرح براي عيادت به بيمارستان مي‌رفتيم بدون استثناء همه مردم احساس رضايت مي‌کردند.
وي با تاکيد بر تداوم اقدامات عملي در همين راستا گفت: طرح بيمه سلامت همگاني يک کار خوب و بسيار مهم بود و البته مهم‌تر از آن ادامه دادن آن و تکميل قدم به قدم اين طرح و رفع نواقص آن است؛ هر مقداري که هر طرح داراي موفقيت باشد بالاخره درصد ناچيزي از خطا را دارد که بايد با حضور و کمک مردم اين مشکلات را برطرف کنيم.
روحاني درباره ساخت و تجهيز بيمارستان نيز افزود: مردم براي ساخت و تجهيز بيمارستان‌ها قدم جلو گذاشته و دولت بدون کمک مردم نمي‌تواند قدمي بردارد و گام‌هاي دولت بايد از سوي مردم نقد شود که اين نقد نيز نوعي کمک به دولت است.
رئيس جمهور با اشاره به آن که براي طرح سلامت بايد دو اقدام اساسي انجام دهيم، گفت: ابتدا همگاني کردن بيمه از مهم‌ترين ترين اولويت‌هاي دولت بود که البته اختلاف آماري نيز بسيار بالا بود؛ دولت کار را بر آن مبنا قرار داد که تعداد بيمه شدگان بسيار بالا باشد و اين کار از فروردين سال جاري آغاز شد و از مجموع 9 ميليون نفر مردمي که ثبت نام کرده‌اند امروز 8 ميليون نفر دفترچه بيمه خود را دريافت کرده‌اند.
وي ادامه داد: به نقطه اي رسيديم که مي‌توانيم بگوييم تمام ايرانيان صاحب دفترچه بيمه درماني هستند و اين افتخار براي شما ملت ايران است و دولت نيز خود را سهيم و شريک در اين افتخار مي‌داند.
روحاني در خصوص آنکه علاوه به راين طرح بايد دو اقدام ديگر صورت گيرد، اذعان داشت: کيفيت يا کارايي اين دفترچه بايد روز به روز ارزشمند تر و کارايي آن بايد بيشتر شود و همچنين پوشش داروهايي که تحت پوشش بيمه اي قرار مي‌گيرند نيز بايد گسترش يابد.
وي با اشاره به دومين نکته نيز گفت: تلاش در امر بهداشت نيز دومين اصل در عملياتي کردن اين طرح است، درست است که درمان در مرحله دوم قرار دارد و بهداشت نيز در مرحله اول است اما براي بهداشت بايد آموزش و فرهنگ را سرلوحه خود قرار دهيم و با ارتقاي فرهنگ سازي بتوانيم سطح بهداشت را در جامعه افزايش دهيم.
رئيس جمهور گفت: در امر سلامت و در بخش بهداشت بايد کوشا باشيم که اين بهداشت بايد از دبستان فعال شود ضمن آنکه رسانه ملي فعال نيز مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد.
روحاني تاکيد کرد: تلاش ما براي کيفيت بيمه درمان و بحث سلامت و دور کردن رنج بيماري بيشتر شود و دولت نيز در اين راستا بسيار مصمم است.
وي در پايان با اشاره به برنامه‌هاي دولت نيز خاطر نشان کرد: دولت در طول سال در چند نوبت به 11 ميليون نفر مردمي که توانايي پاييني دارند يارانه کالايي ارائه مي‌کند که آن‌ها در فقر نباشند ضمن آنکه موضوع شير در مدارس نيز جزء مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت است که عدالت، رضايت و اعتماد عمومي را در بردارد و انشاء الله مشارکت مردمي در تمامي امور دولت را کمک کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن