تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802890034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک کارشناس فضای مجازی در گفت‌و‌گو با فارس: بحران زایی سیاسی فیس بوک و توئیتر نتیجه سهل انگاری مسئولان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یک کارشناس فضای مجازی در گفت‌و‌گو با فارس:
بحران زایی سیاسی فیس بوک و توئیتر نتیجه سهل انگاری مسئولان است
یک کارشناس فضای مجازی با اشاره به عدم نظارت مسئولان بر محتوای پیام‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: بحران زایی سیاسی فیس بوک و توئیتر در گسل‌های سیاسی نتیجه غفلت مسئولان است.

خبرگزاری فارس: بحران زایی سیاسی فیس بوک و توئیتر نتیجه سهل انگاری مسئولان است



سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: در طول تاریخ بشر تا کنون سه دسته جوامع تشکیل شده است، که بخش دوم آن شکل گیری جوامع بوده است و شبکه‌های اجتماعی نیز در این جوامع بروز و ظهور پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: شرایط جدیدی که شاهد آن هستیم یک تمدن مجازی جدید را به وجود آورده است که با دنیای حقیقی ما به اندازه‌ای فاصله دارد که این تمدن هنوز در جوامع غربی هم نوظهور است و هنوز بسیاری از آسیب‌های شبکه‌ةای اجتماعی هنوز شناخته نشده است.
این کارشناس فضای مجازی اظهار داشت: در فضای مجازی متأسفانه فرهنگ غربی جاری است و اجتماعاتی که در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک صورت می‌گیرد کم کم به موبایل‌ها و گوشی‌های تلفن همراه هم منتقل شده است.
کریمی اظهار داشت: همانطور که در جوامع کشاورزی و صنعتی برای اینکه بزهی رخ ندهد کنترل و نظارت باید وجود داشته باشد زندگی در فضای مجازی نیز نیازمند کنترل و نظارت است.
وی افزود: بخشی از این نظارت، کنترل و پالایش نیازمند کار فرهنگی است که در نایت بتوانیم میزان آسیب‌ها را کاهش دهیم و همواره درصدی نیز هستند که مرتکب غیر اخلاقی می‌شوند اما وقتی از یک مرز عبور می‌کند به یک پدیده اجتماعی تبدیل می‌شود.
این کارشناس فضای مجازی افزود: شدت ورود این نرم افزارها به جامعه، با توجه به اینکه پیوست‌های فرهنگی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است باعث شده تا ما آسیب پذیرتر باشیم.
کریمی افزود: ما چیزی تحت عنوان پدافند غیرعامل در جنگ نرم نداریم و هم اکنون پدافند غیرعامل و ساختار اجتماعی ما بیشتر مناسب یک جنگ سخت است و مناسب جنگ نرم نیست درحالیکه دشمن بر روی دگردیسی دین و هویت ما برنامه ریزی کرده است اما هیچ سامانه‌ای برای این موضوع نداریم.
وی اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی برای بشر یک نیاز است و نمی‌توان جلوی بشر را گرفت بلکه باید به سمت پالایش و نظارت برویم.
این کارشناس امور فرهنگی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم تبعات امنیتی شبکه های اجتماعی است و باید همه بخشی از آزادی خود را برای داشتن امنیت به اشتراک بگذارند و اگر ما نتوانیم این اصل را رعایت کنیم تبعات امنیتی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.
کریمی اظهار داشت: اساسا مسئولان ما در دستگاه‌های نظارتی و انتظامی تا حدی با تأخیر عمل می‌کنند و دلیل آن هم این است که بر اساس مطالعات آینده شناسانه پیش نمی‌روند و اگر با نگاه عاقبت شناسانه این موضوع بررسی شود می‌توانیم با آسیب‌های این موج به خوبی مقابله کنیم، متأسفانه مسئولان آنقدر تعلل می‌کنند تا یک اتفاقی رخ دهد بعد به دنبال حل مشکی می‌گردند در حالیکه باید ببینیم فرصتها و تهدیدهای این شبکه‌ها چیست اما در این مسئله متأسفانه دچار غفلت مسئولان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر گاهی متأسفانه شاهد هستیم که شبکه توئیتر و فیس بوک در یک گسل‌های سیاسی بحران زایی می‌کنند و در حوزه‌های فرهنگی و فمینیستی فعالیت می‌کنند.
این کارشناس فضای مجازی افزود: ما هر بررسی که می‌خواهیم انجام دهیم باید نگاهمان بر خانواده ناظر باشد و اگر مسئولان بتوانند در این زمینه برنامه ریزی درستی داشته باشند و بتوانند ابتکار عمل را به دست بگیرند می‌توانند موفق باشند اما مسئولان باید به این باور برسند و چون هنوز به این باور نرسیده اند ما مشکلات زیادی داریم.
انتهای پیام/

93/10/22 - 12:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن