تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815618114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلبوم ناصر رزازي در تهران رونمايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 08:47:01 , 1393/10/22
براي اولين بار بعد از انقلاب/
آلبوم ناصر رزازي در تهران رونمايي مي شود
موسسه فرهنگی هنری آوای ماد آلبوم موسیقی «چیاوان» اثر مشترک ناصر رزازی و زکریا یوسفی را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران منتشر کند و قرار است 25 دی ماه این آلبوم را در خانه موسیقی رونمایی کند.


موسسه فرهنگي هنري «آواي ماد»، با هدف تهيه، توليد و نشر آثار موسيقي تيرماه سال 1393 آغاز به کار کرده است. حالا اين موسسه نوپا در اولين اقدام خود قرار است آلبوم موسيقي «چياوان» اثر مشترک ناصر رزازي و زکريا يوسفي را با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جمهوري اسلامي ايران منتشر کند و قرار است 25 دي ماه اين آلبوم را در خانه موسيقي رونمايي کند. 


در همين حال خبرگزاري تسنيم با انتشار بخشي از مصاحبه اخير ناصر رزازي از اين اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انتقاد كرده است.


در اين مصاحبه آمده است: 
*شما از احزاب کردستان انتقاد مي‌کنيد، ولي شما خودتان براي مدتي بخشي از همين احزاب کرد بوديد و پيشمرگه کومله بوديد و جانتان را کف دستتان گذاشته بوديد و با اين حزب بوديد و مي‌جنگيديد.
نمي‌گويم تمام ملت کرد، ولي خيلي‌ها شاهد هستند که ناصر رزازي از روز اول در کومله و در مبارزه کردستان ملي گرا بوده است. هميشه گفته‌ام که نه کمونيست و نه اسلام مشکل ما نيست، مشکل ما يک مشکل ملي است.


*يعني انتقاد شما به احزاب کردستان، کومله و حزب دمکرات کردستان، اين است که آنها به اندازه کافي ملي گرا نيستند؟
نه.


*ولي، آقاي رزازي، خواست هايي که آنها مطرح مي کنند تمام مدت همين است. حزب دمکرات کردستان ايران از بدو پيدايش شعارش هميشه اين بوده است که "دمکراسي براي ايران و خودمختاري براي کردستان"، و خودمختاري هم تعريف شده است، و الان هم که به "فدراليسم" تبديل شده است و باز همان مسائل را مطرح مي کنند، حزب کومله هم همينطور. يعني آنها چه مي بايست مي گفتند که شما را راضي مي کردند؟
من نمي خواهم اينها را نفي بکنم، همه‌شان مبارزه کرده اند، صاحب شهيد هستند، صاحب سال‌هاي سال خدمت در اين راه هستند. ولي منظور من اين است که متاسفانه بيراهه رفته اند. درست است که مدتي مي گفتند "خودمختاري براي کردستان و دمکراسي براي ايران"، کدام دمکراسي؟ خواست ملت کرد چيست؟ نظر من اين است، و البته اميدوارم اين مسئله بعد از نابودي جمهوري اسلامي نشان داده بشود..... اگر سوريه سقوط کند جمهوري اسلامي نمي تواند دوام بياورد. صددرصد در کردستان هم احتمال دارد چنين چيزي پيش بيايد، چون ما از اين وضعيت تجربه گرفته ايم. اميدوارم که حزب هاي ما هم از اين وضعيت تجربه بگيرند، بدانند در آينده چه کار مي کنند و اگر تحولاتي در ايران پيدا شد بدانند چطور مبارزه مي کنند.


اين‌ مطالب بخش‌هايي از گفت‌وگوي ناصر رزازي، يکي از خوانندگان کرد است. او در اوايل انقلاب به حزب کومله مي‌پيوندد. حزب کومله با توجيه استقلال براي کردستان آن دسته از مردم کرد که تعداد آنان بسيار بيشتر از طرفداران کومله و دموکرات بود و مخالف مرام و سياست‌هاي مسلحانه و تروريستي آنان بودند، را به خاک و خون مي‌کشد. شکنجه‌هاي مردم توسط کومله و جنايت‌هايي که اين گروهک در سال‌هايي ابتداي انقلاب و ايام دفاع مقدس در همدست شدن با گروهک منافقين مرتکب شدند، صفحات غم‌باري را در تاريخ ايران اسلامي رقم زده است.


حالا برخي رسانه‌ها مي‌گويند که رزازي از مبارزه مسلحانه دست برداشته است و ادعاي اين را دارد که بايد کردهاي سوريه، عراق، ترکيه و ايران با يک ديگر ادغام شوند. همان ادعاي تکراري و قديمي که بابت آن، سال‌ها خون مردم کرد ريخته شد و بخش قابل توجهي از حقوق آنان به دليل اين اپوزيسيون‌سازي‌ها و تيره کردن روابط ملي و ايجاد بغض‌هاي عجيب سياسي و کينه‌توزي‌ها پايمال شد. آيا واقعاً رزازي پس از سه دهه متوجه اشتباه خود و هم فکرانش در مورد کشتار مردم کرد شده و از مقام دلسوزي براي آنان سخن مي‌گويد با به تعبير دوستان قديم و مخالفان جديدش ژست روشنفکري گرفته است؟


برکسي پوشيده نيست که هيچ‌کس با کرد، بيگانه‌تر از خون‌ريز قومش نيست. ملت کرد سال‌ها براي بالا ماندن پرچم همين جمهوري اسلامي تحمل جنگ کردند و اتفاقاً جنگيدند. خون دادند و شهيد دادند و داغ‌دار شدند اما سرزمين ندادند. خانواده‌هايشان امروز جزو پر شهيدترين خانواده‌هاي ايراني هستند که در حمايت از يک سرزمين اسلامي مردانه ايستادند. داغ زخمي که کومله و دموکرات بر قلب و جان مردم کرد نشانده و جواناني که او از آنان تکه تکه کرده، هنوز جگر بسياري از خانواده‌ها را مي‌سوزاند. آيا رزازي تغيير ايدئولوژي داده است؟ خواننده کرد، صحبت‌ها و تفکرات خودش را اسفند ماه 90 در برنامه به عبارت ديگر، شبکه BBC فارسي گفته است، صحبت‌هايي که باعث شده تروريست‌هاي کومله بگويند ناصر «روشنفکر» شده است.




 



08:47:01 , 1393/10/22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن