تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819605539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام نتيجه آزمون بنزين باز هم به تعويق افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعلام نتيجه آزمون بنزين باز هم به تعويق افتاد
رئيس سازمان ملي استاندارد با اشاره به ۱۰۰ مورد نمونه‌گيري از مراكز عرضه بنزين در ۹ شهر، از اعلام نتايج اوليه اين آزمون‌ها خودداري كرد و اين كار را به مشخص شدن نتيجه نهايي موكول كرد
نویسنده : بهناز قاسمي 
رئيس سازمان ملي استاندارد با اشاره به ۱۰۰ مورد نمونه‌گيري از مراكز عرضه بنزين در ۹ شهر، از اعلام نتايج اوليه اين آزمون‌ها خودداري كرد و اين كار را به مشخص شدن نتيجه نهايي موكول كرد.
در سال جاري با انتشار خبر آلودگي بنزين وارداتي و توليد پتروشيمي‌ها، سازمان استاندارد به ميدان آمد و با اعلام تجهيز آزمايشگاهي در بندر‌عباس تا پايان تيرماه از تست كيفيت بنزين خبر داد و گفت: شوراي عالي استاندارد تا آبان ماه كار آزمون بنزين را به اين سازمان واگذار خواهد كرد. اكنون دهمين ماه سال است و زمان چنداني تا پايان سال نمانده، اما هنوز خبري از اعلام نتايج آزمون بنزين نيست. به گفته يك منبع آگاه، سازمان استاندارد موظف شده تا نتايج آزمون را تا پايان سال به تعويق بيندازد، اما اينكه وزارت نفت با وقت‌كشي چگونه مي‌تواند آلودگي بنزين را توجيه كند، گذر زمان پاسخ خواهد داد.
دهمين دوره «جشنواره قهرمانان صنعت ايران» به انتقاد از آلايندگي صنايع از سوي رئيس سازمان استاندارد تبديل شد و هيچ يك از معاونان وزير صنعت در اين همايش سخن نگفتند. نيره پيروز‌بخت در حاشيه همايش از تعويق چند‌باره در اعلام نتايج آزمون بنزين خبر داد و گفت: از 100 مورد نمونه‌برداري از مراكز توزيع بنزين در 9 شهر كشور انجام شده و نتيجه 50 نمونه اصلي مشخص شده است، ولي براي اعلام نتيجه قطعي منتظر مشخص شدن نتايج آزمون 50 نمونه شاهد هستيم.
وي تصريح كرد: اين آزمون‌ها از ابتداي آبان‌ تا اواخر آبان از مراكز عرضه بنزين در كشور و همچنين پالايشگاه‌ها تهيه شده است كه اعلام نتيجه قطعي منوط به مشخص شدن نتيجه آزمون نمونه‌هاي شاهد است. پيروزبخت گفت: با توجه به زمان‌بر بودن آزمون بنزين و به دليل اينكه بيشتر از سه آزمايشگاه در اين زمينه با ما همكار نيستند، نتيجه نهايي هنوز مشخص نشده است.
رئيس سازمان ملي استاندارد در مورد آزمون نمونه شاهد نيز توضيح داد: طبق قانون استاندارد، هر نمونه‌برداري كه از يك كالا صورت مي‌گيرد، به منظور قطعي بودن نتيجه آزمون آن، يك نمونه‌برداري شاهد نيز انجام مي‌شود، تا اگر در مورد نمونه اصلي ابهامي وجود داشت، از طريق نمونه شاهد اين ابهام برطرف شود.
در حالي كه پيروزبخت پيش‌تر از احتمال صدور مصوبه شوراي عالي استاندارد براي واگذاري كار آزمون بنزين به سازمان ملي استاندارد از سوي شوراي عالي استاندارد در آبان‌ماه خبر داده بود، روز گذشته در پاسخ به سؤالي كه آيا شوراي عالي استاندارد مصوبه‌اي براي سپردن آزمون استاندارد بنزين به سازمان ملي استاندارد داشته‌ است نيز گفت: خير، مصوبه‌اي در اين مورد صادر نشده و طبق قانون آزمون بنزين بر عهده وزارت نفت است ولي ما نيز آزمايش‌هاي خود را انجام مي‌دهيم.
رئيس سازمان ملي استاندارد تأكيد كرد: نمي‌توانيم تاريخي براي اعلام نتيجه آزمون بنزين مشخص كنيم، زيرا براي اعلام عمومي مسائل حساس بايد از هر جهت خيال‌مان راحت باشد.
پيروزبخت همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا بنزين وارداتي نيز جديداً مورد آزمون قرار گرفته است يا خير، گفت: بنزين وارداتي را نيز عموماً كنترل مي‌كنيم و طبق اعلام قبلي مشكلي در اين مورد وجود نداشته است.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در مورد بررسي كيفيت آب معدني و آب آشاميدني توليدي در داخل نيز گفت: اين محصولات داراي استاندارد اجباري هستند و مطمئن باشيد موضوع آب آنقدر حساس است كه اگر مشكلي وجود داشته باشد، حتماً اعلام خواهيم كرد. پيروزبخت ادامه داد: نمونه‌برداري از بازار مرتباً انجام مي‌شود و مشكلي در اين زمينه نداشته‌ايم. رئيس سازمان ملي استاندارد در پايان از احتمال تدوين استانداردي براي آلودگي صوتي موتورسيكلت‌ها خبر داد.
بحران‌هاي آلايندگي داريم
رئيس سازمان ملي استاندارد كه در اين همايش سخن مي‌گفت، افزود: ما به عنوان سازمان ملي استاندارد توقعاتي در زمينه‌ توليدات و فعاليت‌هاي صنعتي داريم. وقتي يك واحد صنعتي به عنوان قهرمان معرفي مي‌شود بايد داراي ويژگي‌هايي باشد و بسياري از موازين را رعايت كند. بنابراين يكي از اولين وظايف قهرمان صنعتي رعايت استاندارد است. همچنين كيفيت نيز در كنار موضوع استاندارد بايد مورد توجه قرار گيرد ضمن آنكه بايد به نوآوري، مرغوبيت و قيمت مورد تأكيد قرار گيرد.
پيروزبخت اضافه كرد: وقتي كه كيفيت رعايت شود اين امكان به وجود مي‌آيد كه وارد فضاي رقابتي شويم ضمن آنكه كشور ما امروز با بحران‌هاي آلايندگي و محيط‌زيست روبه‌روست و صنعتگران ما در مصارف خود به اين موارد توجه كنند.
همچنين رئيس سازمان انرژي اتمي، صالحي با اشاره به روابط امروز ايران با عراق در اين همايش اظهار كرد: امروز اگر كمك ايران به عراق نبود در تابستان‌ها عده زيادي به خاطر گرما تلف مي‌شدند. ما به عراق برق را صادر مي‌كرديم و آنها بيش از يك ميليارد دلار به ما بدهي داشتند، عده‌اي مي‌گفتند كه بايد برق را قطع كنيم، اما نظام جمهوري اسلامي گفت كه اين كار را انجام نمي‌دهد چون مردم نياز دارند.
وي ادامه داد: اين ملت با اين هويت روز‌به‌روز مقتدر‌تر مي‌شود و خداوند به ملت ما به دليل رفتارهاي انساني‌اش توجه ويژه‌اي داشته است. با وجود اينكه با محدوديت‌هاي فراوان و توطئه‌هاي دروني و بيروني و نواقص مديريتي كه مواجه بوديم، توانستيم كشور را بسازيم. البته در كنار اينها نواقصي هم وجود داشته است. ما در عرصه بين‌المللي مي‌توانستيم بهتر عمل كنيم و با هزينه كمتري اين ميزان دستاورد را داشته باشيم، هر رئيس‌جمهوري كه در كشور ما آمده ذوق و سليقه متفاوتي داشته است. ما تا زماني كه اين مراحل را طي نكنيم نمي‌توانيم به وضعيت خوبي برسيم. براي رسيدن به نقطه مطلوب احتياج به زمان داريم، كشور ما به‌رغم آنكه گاهي اختلافاتي در آن وجود دارد، اما مي‌بينيم كه مملكت اداره مي‌شود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن