تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوول آموزش مازندران: اولين خانه علم ايران مركزتوليدانديشه‌هاي نو است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوول آموزش مازندران: اولين خانه علم ايران مركزتوليدانديشه‌هاي نو است
داخلي. اجتماعي. آموزشي. آموزش وپرورش. خانه‌علم. مازندران.

رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت: اولين خانه علم ايران مركز توليد انديشه‌هاي نو و جديد است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، "عبدالوحيد فياضي" شامگاه روز چهارشنبه در مراسم آغاز عمليات اجرايي اولين خانه علم ايران در بهشهر اظهارداشت: اگر آموزش و پرورش مي‌خواهد سد كنكور را از سر راه دانش آموزان بردارد بايد خود را قوي كند كه تنها راه آن ، تبديل شدن به آموزش و پرورش چالشي و تعاملي است.

وي افزود: آنچه امروز آموزش و پرورش و دانشگاههاي ما را در برگرفته يادگيري از نوع خطابه و سخن است كه اين نوع آموزش بهره‌اي را نصيب دانش آموزان نمي‌كند.

"فياضي" ادامه داد: در خانه علم ، دانش آموزان آنچه را كه ديگران در جاي ديگر مي‌خوانند در اين مركز مي‌بينند و بطور يقين ديدن تاثير بيشتري در يادگيري دارد.

رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان كرد: زماني يادگيري باعث پايداري و تغيير رفتار شده و به دانش تبديل مي‌شود كه در يك جريان تعاملي اتفاق بيفتد و وقتي يادگيري تعاملي اتفاق مي‌افتد در يك جريان زنده و سازنده ، پايدار مي‌ماند.

وي با اشاره به اينكه دانشگاهها و آموزشگاههاي ما نيز بايد پا جا پاي خانه علم بگذارند تصريح كرد: بعيد مي‌دانم كه در صورت تحقق تمامي اهداف ما در اين مركز ، هيچ طالب علمي از حضور در آن صرف نظر كند.

"فياضي" ادامه داد: ايجاد موزه علم ، فرهنگسرا ، مديريت تكنولوژي و نانو تكنولوژي ، نجوم ، آزمايشگاهها و كارگاههاي متعدد و تالار از جمله بخشهاي پيش بيني شده براي اجراي اين طرح است كه با توجه به استفاده از تجربه خوب كشورهاي دارنده آن ، اميدواريم حرفهاي زيادي براي گفتن داشته باشيم.

وي به اهداف اين خانه علم اشاره كرد و گفت: تعميق مفاهيم علمي ، آشنايي با مشاغل مهم جامعه و ايجاد محلي جهت تفريحات سالم توام با يادگيري ، در اين مركز علمي پيگيري مي‌شود كه اجراي تمامي اين اهداف در راستاي تحقق برنامه چهارم توسعه و سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله است.

همچنين در ادامه اين مراسم استاندار مازندران گفت: بايد با حركت به سمت فعاليت دانش محور به جايگاهي برسيم كه دنيا براي استفاده از علوم كشف شده ايرانيان به ادبيات فارسي نيازمند باشند.

"ابوطالب شفقت" ادامه داد: براي شروع صحيح و منطقي آن مسير ، بايد آموزش را از دوران قبل از دانشگاهي آغاز كنيم كه خانه علم با اين نگاه احداث مي‌شود.

وي ادامه داد: اميدواريم با حمايت همه خيران و مردم استان بتوانيم اين كار بزرگ را براي رشد و گسترش علمي فرزندان استان انجام دهيم.

"شفقت" خاطرنشان كرد: مصمم هستيم برنامه‌هاي اوليه اين مركز بزرگ علمي را هر چند با برپايي چادر سيار آغاز كنيم تا وادار به فعاليت جدي‌تر شويم.

استاندار مازندران يادآور شد: تلاش مي‌كنيم در سفر دوم رييس جمهور به استان ، احداث كامل اين طرح را در رديف يكي از مصوبات اصلي دولت قرار دهيم تا اجراي اين پروژه سرعت بيشتري را با اعتبارات ملي دنبال كند.ك/‪۲‬ ‪۴۰۲/۵۰۳/۷۳۳۱/۵۰۶‬
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن