تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801944201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

​گشایش نمایشگاه میراث مشترک ایران و عراق به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
​گشایش نمایشگاه میراث مشترک ایران و عراق به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک
نمایشگاه میراث مشترک ایران و عراق به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت میلاد پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با کوشش و همکاری مجمع ذخائر اسلامی، موسسه تاریخ علم و فرهنگ (قم- ایران) و کتابخانه و موزه ملی ملک، در مکان این موقوفه آستان قدس رضوی گشایش یافت.


به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه میراث مشترک ایران و عراق به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌زمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد پیامبر صلی‌الله علیه و آله در روز پنج‌شنبه 18 دی 1393 خورشیدی گشایش یافت. این نمایشگاه بخشی از نخستین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و عراق است که با کوشش و همکاری مجمع ذخائر اسلامی، موسسه تاریخ علم و فرهنگ (قم- ایران) و کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «سیدصادق اشکوری» استاد حوزه علمیه قم و دبیر نخستین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و عراق، درباره گشایش این نمایشگاه گفت: «در راستای برپایی این نمایشگاه، 50 مرکز در ایران تشکیل شده و 450 مقاله نیز به دست ما رسیده است».

همایش میراث مشترک ایران و عراق در سطح بین‌المللی

وی افزود: «در کنار برپایی نمایشگاهی از جلوه‌های میراث مشترک ایران و عراق به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، در مکان این موزه، از هفته آینده همایش‌هایی پیرامون همین موضوع در محل همین موسسه آغاز می‌َشود و تا 18 اسفند در شهرهای دیگری ادامه می‌یابد. در ادامه برپایی این همایش‌ها، 14 اسفند در قم و 16 اسفند همایشی مشابه در تهران، اصفهان، قم و در سطح بین‌المللی در نجف‌اشرف و کربلا برگزار خواهد شد».

«اشکوری» درباره این نمایشگاه ادامه داد: «میراث مشترک ایران و عراق در حوزه‌های دینی، مذهبی، تاریخی و سیاسی خلاصه نمی‌شود. این میراث علاوه بر آثار مربوط به عتبات عالیات، در تاریخ هزار ساله دو ملت و در اسطوره‌های باستان‌شناسی پیش از اسلام نیز نقش دارد. هدف از برپایی این نمایشگاه و همایش‌ها جلب نظر اندیشمندان این حوزه است تا نقاط اشتراک و تفاوت میان فرهنگ، تمدن و میراث دو ملت را بررسی کنند».

برداشتن مرزهای سیاسی میان دو کشور، یکی از اهداف این همایش‌ها است

وی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش‌ها گفت: «امیدواریم با برپایی این سلسله همایش‌ها، مرزهای سیاسی از میان برداشته و درون مرزهای کشور عزیزمان نیز تفکیک قومیتی را کنار گذاشته شود و ببینیم با انرژی اتحاد همه اقوام میهن عزیزمان چگونه می‌توان کارهای بزرگی به ثمر رساند».

اشکوری با تقدیر از کتابخانه و موزه ملی ملک افزود: «موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک از نخستین مراکزی بود که با هدف آگاه‌سازی همگان از میراث مشترک ایران و عراق به همکاری با این همایش اقدام کرد. این نمایشگاه که امروز، روز گشایش آن است در هفته‌های آینده برنامه خود را با جدیت و قدرت بیش‌تری ادامه خواهد داد.

در نمایشگاه میراث مشترک ایران و عراق به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، چهار نسخه خطی از مشترکات میان ایران و عراق که جزو آثار موزه ملی ملک به شمار می‌آیند و نیز سکه‌های این دو کشور از دوران پیش و پس از اسلام به نمایش درآمده است.

نمایشگاه میراث مشترک ایران و عراق به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، روز پنج‌شنبه 18 دی‌ماه در مکان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت و تا 18 اسفند نیز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8:30 تا 16:15 به کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند.


انتهای پیام/اس







تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن