تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تعامل و ارتباط تنگاتنگي بين صنعت و دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۲۰ب.ظ)
مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش وزارت نيرو تأکيد کرد: لزوم تعامل و ارتباط تنگاتنگي بين صنعت و دانشگاه مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش وزارت نيرو با بيان اينکه تعامل و ارتباط تنگاتنگي بايد بين صنعت و دانشگاه ايجاد شود، گفت: بايد از تمام ظرفيت‌هاي دانشگاهي جهت اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي صنعت آب و برق بهره‌مند شويم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين بنکداري، اظهار داشت: تغيير ساختار مناسبي در مجموعه تحقيقات صنعت آب و برق درزمينهٔ محور فعاليت‌هاي دو بازوي تحقيقاتي وزارت نيرو يعني پژوهشگاه نيرو و موسسه تحقيقات آب صورت گرفته است.
وي افزود: نيازهاي امروز کشور و دست‌يابي به فناوري‌هاي روز جهان مي‌طلبد که از انجام خرده‌کاري و طرح‌هاي کوچک توسط اين دو بازو پرهيز کنيم و در اين راستا تصميم گرفته شده است فقط مديريت تحقيقات به اين دو بخش واگذار شود.
وي ادامه داد: در همين راستا، اين دو بازو تنها طرح‌هايي را که امکان اجراي آن‌ها توسط ديگر نهادهاي پژوهشي وجود ندارد، انجام دهند.
وي با بيان اينکه تعامل و ارتباط تنگاتنگي بايد بين صنعت و دانشگاه ايجاد شود، گفت: بايد از تمام ظرفيت‌هاي دانشگاهي جهت اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي صنعت آب و برق بهره‌مند شويم.
مديرکل دفتر تحقيقات و آموزش وزارت نيرو اظهار داشت: بازوهاي پژوهشي وزارت نيرو مکلف هستند حداکثر 30 درصد از طرح‌هاي تحقيقاتي را انجام دهند و مابقي از طريق دانشگاه‌ها، پارک‌هاي علم و فناوري و شرکت‌هاي دانش‌بنيان انجام شود.
وي تصريح کرد: براي طي کردن ايده تا پديده در يک طرح به يک نهاد وابسته به وزارت نيرو که متولي مديريت آن باشد، نيازمند هستيم که با تدابير انديشيده شده، موسسه تحقيقات آب و پژوهشگاه نيرو اين کار را برعهده‌گرفته‌اند.
بنکداري يکي از اهداف کلان شوراي آموزش را احصاي فناوري‌هاي روز در صنعت آب و برق دانست و گفت: تعدادي از طرح‌هاي فناورانه در دستورکار قرار گرفته است که مي‌توان در بخش برق به سامانه‌هاي انتقال برق با ظرفيت بالا، پيل سوختي، توربين باد، توربين گاز، موتورهاي الکتريکي پيشرفته و ... و همچنين درزمينهٔ آب به سامانه‌هاي نوين تصفيه آب، سامانه‌هاي نمک‌زدايي آب، ديپلماسي آب و ... اشاره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن